آوای جنوب

شیرمردل برنو وَ دَهسِ ولایت” در یاسوج به صحنه می آیند

۲۵۱۱مسئول بسیج عشایر کهگیلویه و بویراحمد به تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: برنامه آغازین هفته دفاع مقدس همایش پرشکوه حضور عشایر مسلح با عنوان “شیرمردل برنو وَ دَهسِ ولایت” در یاسوج برگزار می شود.

آوای جنوب؛

به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس صبح امروز نشست خبری به منظور تشریح برنامه های این هفته در دفتر فرماندهی سپاه ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان برگزار شد.

سرهنگ دوم پاسدار علی ستوده نیا ضمن تبریک هفته سراسرافتخار دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز ۸ سال دفاع مقدس گفت: اگر به تاریخ گذشته ایران نگاهی بیندازیم، می بینیم که هر گاه دشمن به خاک ایران هجوم آورد توانست بخشی از خاک این سرزمین را به تصرف خود در بیاورد.

وی در ادامه گفت: براحتی مشاهده می کنیم که در عهد نامه ها و قراردادهای دوطرفه عزت، حیثیت و آبروی ملت ایران نیز هیچ گاه حفظ نشده است و در عهدنامه هایی مثل ترکمنچای و گلستان و … بخشی از خاک ایران از این کشور جدا شده است.

مسوول مقاومت بسیج عشایری کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در هشت سال دفاع مقدس ما جان دادیم اما خاک ندادیم، اجازه تعرض حتی به یک وجب از خاک این مملکت را نداده و هیچ گاه هم این جازه را نمی دهیم وهمین موضوع از دلایلی است که ما باید باافتخار از این هفته استقبال کرده ویاد ایثارگری ه و از جان گذشتگی های بی حدو اندازه را در این هفته گرامی بداریم.

وی گفت: یکی از رازهای گرامی داشت این هفته،تقدیم بیش از ۲۰۰ هزار شهید در راه حفظ جمهوری اسلامی ایران بوده است که شهداء و هفته دفاع مقدس برای مردم ایران از طرفی به معنای بیگانه ستیزی، مقاومت در برابر تجاوز و توسعه طلبی دشمنان است و از طرف دیگر برای دشمنان ما هشدار مناسبی است زیرا در زمانی که ما هیچ نداشتیم در مقبل ۸۶ کشور ایستادگی کردیم.

سنوده نیا عنوان کرد: دفاع مقدس سند پرافتخاری است که جمهوری اسلامی وظیفه پاسداری از آن را برعهده دارد.

وی در ادامه به تشریح برنامه های دفاع مقدس پرداخت و گفت: در هفته دفاع مقدس۱۶ برنامه پیشنهادی وجود دارد که در جهت گرامی داشت این هفته به منصه ظهور گذاشته می شوند و برخی از این برنامه ها برای اولین بار در سطح کشور اجرا می شود.

مسول بسیج عشایر استان گفت: این برنامه ها در هفته پرافتخار دفاع مقدس با این شعار که”اگر چه جنگ پایان یافته اما دافاع همچنان هم باقی است” اجرایی می شوند.

ستوده نیا اظهار کرد: برنامه آغازین این ناحیه همایش پرشکوه حضور عشایر مسلح با عنوان “شیرمردل برنو وَ دَهسِ ولایت” برگزار می شود و منظور عشایری است که با اسلحه خود به جنگ رفتند و با امکانات خود حضور فعال و موثری در جنگ تحمیلی داشته اند.

وی در ادامه افزود: در هفته دفاع مقدس همچنین همایش معتمدین ایلات و عشایر با هدف نشان دادن نقش عشایر در دفاع مقدس انجام می شود.

ستوده نیا به دیگر برنامه های این ناحیه اشاره کرد و گفت: برنامه های مشترکی با دیگر نواحی مقاومت در سطح شهر همچون رژه حماسی با این تفاوت که رژه امسال با دو گروهان اسب سوار و پیاده در روز ۳۱ شهریور با نماد حمایت از جریان مقاومت حضور خواهند داشت تا نشان دهیم که به دنبال اجرا کردن وعملی کردن بیانات رهبری در رابطه با حمایت از مقاومت حرکت می کنیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیاده روی خانوادگی در شهر مارگون برای اولین بار در یک حوزه عشایری از ابتدای جاده ولایت تا تپه منور نورالشهدای همین شهر همراه با برنامه ای اهدای جوائز که این برنامه منوط به مشارکت برخی ادارات دولتی از جمله اداره کل امور عشایر و آموزش و پرورش عشایر استان برگزار می شود. برگزار می شود.

ستوده نیا در تشریح برنامه های این هفته ناحیه مقاومت بسیج عشایری گفت: حضور در نماز جمعه شهر مارگون، سخنرانی پیش از نماز خطبه توسط یکی از فرماندهان دفاع مقدس در حوزه های عشایری، تجلیل از ایثار گران و جانبازان سر افزار عشایری این سه نهادو اداره یعنی سپاه عشایر، آموزش و پرورش عشایر و ادره کل امور عشایر استان از برنامه هایی است که باید انجام شود.

وی به واگذاری برگ زمین بسیجیان شهر مارگون اشاره کرد و گفت: برگ واگذاری ۹۰ قطعه زمین بسیجیان مارگون بیش از یک دهه در طول هفته دفاع مقدس،‌ کلنگ زنی احداث حسینیه دهستان دشت روم ، تجلیل از سربازان ناحیه مقاومت بسیج عشایری که پدر آنها در جنگ حضور داشتند، برگزاری نمایشگاه هفته دفاع مقدس، شناسایی و سرکشی از ۷ خانواده شهید تک فرزندی که فرزندشان شهید شده است نیز از برنامه هایی که در سین اجرایی هفته دفاع مقدس وجود دارد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری کهگیلویه و بویراحمد در پایان به برخ یدیگر از برنامه های این ناحیه در این هفته پر افتخار اشاره کرد و گفت: سرکشسی از آسایشگاه جانبازان، برگزاری مسابقات بومی و محلی با حضور عشایر استان، برگزاری مسابقات تیراندازی منتخبین حوزه های عشایری و معرفی آنها برای مسابقات کشوری، سخنرانی و حضور در مدارس عشایری ، فضاسازی وتزیین متناسب با موضوع دفاع مقدس و احداث سنگر، برگزاری برنامه های فرهنگی در مدارس عشایر استان از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس به مناسبت هفته دفاع مقدس است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president