آوای جنوب

شهرداران از بکارگیری‌های سفارشی در شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد پرهیز کنند

آوای جنوب

گروه استان‌ها_معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرداران شهرهای استان از بکارگیری‌های سفارشی و بدون ضابطه خودداری کنند.

به گزارش آوای جنوب کیومرث حاجی‌زاده عصر امروز در آئین تحلیف شوراهای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش، جایگاه و اهمیت شوراهای اسلامی شهر و روستا در جامعه، اظهار داشت: شوراها مطابق قانون دارای یک اختیارات قانونی هستند و به عنوان بازوانی قوی برای دولت محسوب می‌شوند.

وی خطاب به اعضای شورای اسلامی استان افزود: برای حرکت در مسیر توسعه، باید نگاه توسعه محور و توسعه گرایی داشته باشید و شما با یک نگاه توسعه گرا وارد رقابت شدید و مردم بر اساس همین نگاه و به امید تحول و توسعه شما را انتخاب کرده‌اند.

حاجی زاده ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد هم‌اکنون نیازمند نگاه توسعه محور بوده و در همه مناطق شهری و روستایی این نگاه باید حاکم باشد تا شاهد رشد و توسعه در استان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌جاری توجه به ساماندهی و ورودی شهرها و مبلمان شهری جز سه اولویت در عمران استان است.

حاجی زاده به مشکلات موجود در شهرداری‌های استان گریزی زد و افزود: معوقات زیادی در شهرداری‌های استان بود و با رایزنی که با مرکز داشتیم از محل ارزش افزوده اعتبارات خوبی به شهرداری‌ها تزریق شد.

وی به برخی از پروژه‌های عمرانی شهری در شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: پل سوم در مرکز شهر یاسوج بعد از سال‌ها فعال شده و اعتبارات لازم از جمله ۱۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ارزش افزوده به پل چهارم تزریق شد و تکمیل این دو پروژه به حل معضلات ترافیکی کمک شایانی خواهد کرد.

حاجی زاده ابراز کرد: اعتبارات ارزش افزوده باید در زیرساخت‌ها و عمران شهری هزینه شود، اما متأسفانه با توجه به انباشت بدهی‌ها در حقوق کارمندان و دیگر مطالبات در شهرداری‌ها این اعتبارات به این سمت هدایت می‌شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: شوراهای شهر به عنوان یک بازوی اجرایی در کنار شهرداری و دولت در سال‌جاری بیشتر روی ساماندهی ورودی و مبلمان شهرها تمرکز کنند.

حاجی زاده به ضرورت حاکمیت تعامل بین شوراها اشاره و تأکید کرد: در شوراها باید تعامل حاکم باشد، چرا که مردم شوراها را برای کمک به رفع مشکلات و توسعه انتخاب کرده‌اند باید از تقسیم‌بندی پرهیز و با نظارت بر عملکرد شهرداری به عنوان وظیفه ذاتی در اندیشه توسعه استان باشند.

وی افزود: شهرداری ها باید به سمت درآمد پایدار بروند و از محل ماده ۵۸ می‌توان برای حرکت به سمت درآمد پایدار استفاده کرد.

حاجی‌زاده بیان کرد: شهرداری‌ها سرمایه‌گذاری را در اولویت قرار بدهند و از استخدام افراد به سفارش دیگران توجه نکنند، تا در ادامه کار با موجی از نارضایتی مردم و حتی نیروهای بکار گرفته شده مواجه نشوند.

عیسی شهامت مدیرکل امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به بطلان موضوع سیاسی‌بازی در بدنه شوراهای اسلامی اظهار داشت: شورای اسلامی محلی برای خدمت به مردم است و در این پارلمان باید روحیه تعامل و همکاری بین اعضا در راستای خدمت به مردم و توسعه شهرها حاکم باشد.

کیوان آشنا عضو شورای اسلامی شهر یاسوج، با اشاره به مشکلات موجود در ساختمان شورای اسلامی استان اظهار داشت: ساختمان شورای اسلامی استان وضعیت مطلوبی ندارد و هر کس بنای این ساختمان را ببیند، از وجود شورا ناامید می‌شود.

وی به وجود حواشی منطقه‌ای و طایفه‌ای بر جو شورای اسلامی استان ابراز گلایه کرد و گفت: این موضوع باعث ایجاد شکاف و نفاق در بدنه شورا می‌شود و باعث ورود مباحث حاشیه‌ای به شورای اسلامی استان و فاصله گرفتن این شورا از وظایف اصلی خود می‌شود.

در ادامه این آئین با رای اکثریت اعضا، کیانی باوند به عنوان رئیس شورای اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، محسن کوکب‌نژاد به عنوان نائب رئیس و صلاح‌الدین صادقیان به عنوان منشی شورا انتخاب شدند

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president