آوای جنوب

شناسایی کودکان کار و خیابانی اولویت گشت سیار اجتماعی بویراحمد

رئیس اورژانس اجتماعی بویراحمد گفت: گشت سیار اورژانس اجتماعی در ایام نوروز شناسایی نقاط آسیب‌زا و کودکان کار و خیابانی را در دستور کار قرار داد.کودک

آوای جنوب؛

محمد آقایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در یاسوج با اشاره به برنامه‌های اورژانس اجتماعی در راستای شناسایی آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: اورژانس اجتماعی بر اساس وظیفه ذاتی خود برنامه‌های متعددی در راستای شناسایی آسیب‌‌ها در دستور کار دارد.

رئیس اورژانس اجتماعی شهرستان بویراحمد آسیب‌های اجتماعی را از مشکلات اساسی و مهم در هر جامعه عنوان کرد و گفت: کاهش آسیب‌ها تنها به یک دستگاه و نهاد خاص موکول نمی‌شود بلکه با همکاری و همراهی تمامی مسئولان و نهادها می‌توان میزان آسیب‌ها را کاهش داد.

این مسئول به خدمات اورژانس اجتماعی اشاره کرد و گفت: اورژانس اجتماعی طرح ۱۲۳ دارد که مشتق از دو خط ثابت و تیم سیار بوده که خط ثابت آن مشابه فوریت‌های اورژانسی ۱۱۵ و ۱۱۰ بوده با این تفاوت که علاوه بر اپراتور اورژانس صدای مشاور نیز هست.

وی عمده مشاوره‌های ارائه شده خط ثابت اورژانس را آسیب‌های اجتماعی از جمله کودک‌آزاری، همس‌آزاری، معلول‌آزاری، سالمند‌آزاری، خودکشی، اختلافات حاد خانوادگی، زنان و دختران فراری از منزل و در معرض آسیب، کودکان کار و خیابانی و افراد مبتلا به هویت جنسی عنوان کرد و گفت: خدمات متعددی متناسب با نوع آسیب به افراد شناسایی شده ارائه می‌شود.

این مسئول کار در اورژانس اجتماعی را کاری تیمی و دسته‌جمعی بیان کرد و گفت: خط ثابت و تیم سیار اورژانس اجتماعی متشکل از یک روانشناس و یک مددکار اجتماعی است.

آقایی در بخشی دیگر از سخنان خود به برنامه‌‌های نوروز اشاره کرد و گفت: به منظور ارائه خدمات شبانه‌روزی در ایام نوروز شماره تلفن مسئولان تمامی طرح‎‌ها و رئیس مرکز به نهادهای قضایی، انتظامی و امنیتی در صورت ضرورت و مواقع بحرانی ارائه شد.

رئیس اورژانس اجتماعی شهرستان بویراحمد ادامه داد: تیم سیار اورژانس در دو شیفت صبح و بعدازظهر در نقاط پرتردد و اماکن اسکان و ورودی‌ و خروجی شهر حضور داشتند و در صورت نیاز خدمات و آموزش‌های لازم ارائه شد.

وی اذعان کرد: گشت سیار اورژانس اجتماعی در ایام نوروز شناسایی نقاط آسیب‌زا، کودکان کار و خیابانی را در دستور کار قرار داد.

این مسئول با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروز ماموریت‌های زیادی به تیم‌ها محول شد، گفت: چندین مورد بحرانی گزارش شد که خوشبختانه با حضور سریع تیم ۱۲۳ و اقدامات روانشناختی ماموریت با موفقیت انجام شد.

آقایی تعداد تماس‌های اورژانس اجتماعی که در نوروز ۹۴ منجر به مشاوره شدند را ۴۵ مورد عنوان کرد و گفت: اقدامات و مشاوره برای متقاضیان صورت گرفت و به واحدهای مربوطه ارجاع داده شدند.

رئیس اورژانس اجتماعی شهرستان بویراحمد ضمن قدردانی از تیم‌های سیار و خط ثابت ۱۲۳ اورژانس اذعان کرد: در طول ایام نوروز و با گشت‌های صورت گرفته ۱۲ کودک کار و خیابانی شناسایی و پذیرش شدند که در مرحله انجام اقدامات مددکاری هستند./fars/

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president