آوای جنوب

سیدباقر: اصولگرایان تا کنون به وحدت نرسیده اند/ سخنان کنایه ای سیدباقر خطاب به تاج گردون

۱-۳۵۱۱ظهر امروز نشست جوانان اصلاح طلب استان کهگیلویه و بویراحمد با سیدباقر موسوی نماینده اسبق مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در یاسوج برگزار شد.

آوای جنوب؛

سیدباقر موسوی در این نشست با اشاره به توانمندی ها و پتانسیل های جوانان و بانوان گفت: جوانان موتور محرک جوامع هستند و بانوان نیز باید همچون گذشته پا به پای مردان تلاش کنند.

نماینده اسبق مردم بویراحمد در مجلس گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ وسعت و جمعیت در زمره کوچکترین استان های کشور است اما به نسبت حجم مطالبات مردم و مشکلات آن بیشتر از سایر نقاط است.

موسوی افزود: به باور من اراده های بزرگ و تفکرات خلاقی در این استان وجود دارد که ما می توانیم با همگرایی مشکلات این منطقه را جبران کنیم و به حد قابل قبولی برسانیم.

وی با اشاره به دلیل این مشکلات بیان داشت: بخشی از این مشکلات به خودمان باز می گردد و بخشی از آن نیز به تبع برنامه ریز و سیاست گذاری در کل کشور است.

افراط و تفریط محکوم است

سیدباقر موسوی با تقبیح تفکر افراط و تفریط بیان داشت: کشور متاثر از شرایط منطقه ای است و متاسفانه امروز تفکر افراطی که به نام اسلام (دولت اسلامی عراق و شام) در منطقه در حال ترویج است، تهدیدی برای صلح و امنیت کل جهان است.

موسوی افزود: وقتی نتیجه افراط و تفریط را در جهان می بینیم باید تکلیف خودمان را بدانیم و راهمان را از افراط و تفریط جدا کنیم.

وی با اشاره به مواضع جمهوری اسلامی ایران در منطقه و سیاست خارجی دولت تدبیر و امید بیان داشت: خوشبختانه کشور ما موضع منطقی و هوشمندانه ای داشته است و نقش مثبتی در تحولات منطقه ایفا می کند.

پیروزی یک جناح به معنای مرگ جناح رقیب نیست

نماینده اسبق مردم بویراحمد با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: تلاش مسئولان و خواست مردم برگزاری انتخابات سالم و پرشور است.

وی به مرزبندی های جناحی اشاره کرد و بیان داشت: حق طبیعی مردم است که دیدگاههای مختلف داشته باشند و نمی توان گفت اصلاح طلبی و اصولگرایی حق یا باطل است.

موسوی تاکید کرد: پیروزی یک جناح به معنای مرگ جناح رقیب نیست و گردش قدرت در کشورهای توسعه یافته امری طبیعی و معمول است.

فضای کهگیلویه و بویراحمد به نفع جریان اصلاحات است

موسوی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد گروههای مختلف اصلاح طلب در یکسال گذشته گفت: شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان تمایل دارد که در شهرستان ها و استان ها وحدت و هماهنگی ایجاد شود و هر شهرستانی خودش با انسجام و یکپارچگی کاندیدای موردنظرش را معرفی کند بجای اینکه قرار باشد از بالا تعیین شود.

نماینده قطعی جریان اصلاح طلب در شهرستان های بویراحمد و دنا برای انتخابات مجلس دهم خاطرنشان کرد: جلسات اصلاح طلبان بخوبی پیش می رود و بزودی کاندیدای نهایی جریان اصلاحات در شهرستان های دیگر بخصوص شهرستان کهگیلویه معرفی خواهد شد.

سیدباقر موسوی جهان آباد به عدم وحدت اصولگرایان استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گریزی زد و با تاکید بر اصل گردش قدرت، گفت: رقیبان ما تاکنون به جمع بندی نرسیده اند و فضای حاکم در استان کهگیلویه و بویراحمد به نفع جریان اصلاح طلب است.

وی درباره مواضع احزاب گفت: احزاب یا قدرت را برای خود می خواهند و می خواهند خودشان اختیار امور را بدست گیرند و یا می خواهند ظلم و بی عدالتی برچیده شود که در هر دو صورت باید در چارچوب قانون و با هدف خدمت به مردم باشد.

جوانان حقوق خود را مطالبه کنند

سیدباقر موسوی با اشاره به توانمندی ها و پتانسیل های جوانان و بانوان گفت: جوانان موتور محرک جوامع هستند و بانوان نیز باید همچون گذشته پا به پای مردان تلاش کنند.

وی افزود: جوانان بخاطر اینکه تعلقات دنیایی کمتری دارند، همواره پیشقدم در فداکاری نه سهم خواهی بوده اند.

موسوی همچنین به جایگاه بانوان در جوامع توسعه یافته اشاره کرد و افزود: زنان در گذشته دوشادوش مردان در همه عرصه های زندگی کار و تلاش می کردند و زنان استان ما با تکیه بر توانمندی ها خود باید به خودباوری برسند

وی با تاکید بر حق و حقوق ویژه جوانان و بانوان، آنان را به مطالبه گری دعوت کرد و بیان داشت: حق گرفتنی است و این اقشار باید در همه عرصه ها به حقوق قانونی خود آگاه باشند و برای رسیدن به آن تلاش کنند.

بومی گرایی و شروط انتخاب نیروی بومی

سیدباقر موسوی در بخش دیگری از سخنانش به اشاره به بومی گرایی در دوران مسئولیتش گفت: روال این بود از سایر استان ها یا برای استخدام می آمدند و یا بعد از کسب تجربه از استان می رفتند.

وی افزود: برای اینکه افراد بعد از کسب تجربه از استان خارج نشوند تلاش کردیم از نیروهای بومی استفاده کنیم که این موضوع در بعد استانی، سپس شهرستانی وجود داشته و دارد.

موسوی با بیان اینکه همه ما دل در گرو پیشرفت همه استان داربم، بیان کرد: اینکه همه مدیران از یک روستا هم انتخاب شوند مشکلی وجود ندارد اما به شرطی ملاک انتخاب شایسته سالاری باشد چرا که هدف خدمت به مردم است و از مرکز تا دورترین نقطه استان متاثر از عملکرد مدیران خواهد بود.

وی با بیان خاطراتی از دوران نمایندگی و سهم خواهی برخی افراد حتی از یک خانواده، گفت: برای رای التماس نمی کنم که خودم را وامدار کنم و قول پست نمی دهم پس اگر به دنبال توسعه استان هستیم به سمت شایسته سالار باید برویم.

موسوی تاکید کرد: صرفاً نباید برای رأی آوری هر کاری بی‌اخلاقی را انجام بدهیم، احساس کینه و نفرت نابود می‎‌کند یک جامعه را. آمار خودکشی‌ها نگران کننده است. هر جوان فارغ‌التحصیل حقش شغل است. بیکاری بیداد می‌کند.

سخنان کنایه ای موسوی خطاب به تاج گردون

سید باقر موسوی گفت: دوستان در این جلسه به گونه‌ای حرف زدند که یکی را چهره ملی نشان دادند و یکی را تخریب کردند هیچ کدام از اینها به اعتقاد من درست نیست. موضع‌گیرهای فرد باید از ثبات برخوردار باشد.

نماینده ادوار پنجم و ششم مردم بویراحمد و دنا افزود: نباید تحت عنوان عملگرا و واقعیتگرا همه ارزش‌هایمان را زیر پا بگذاریم وقتی هم زیر پاگذاشتیم، بگوییم اینجا مصلحت بود، فردی که با هر دیدگاهی کنار بیاید، خیلی سازگار نیست با آرمان و فکرش.

موسوی افزود: وقتی افکار عمومی یک شهرستان در مسئله‌ای به طور کامل برانگیخته شود این واقعیتی است که وجود دارد و ما نمی‌توانیم، بگوییم این را چند نفر آدم مغرض درست کرده‌اند. این محصول بی‌انصافی‌های که صورت گرفته است.

وی بیان کرد: همه ما آرزویمان است که استانمان آباد شود ولی نه اینکه قسمتی آباد شود و بخش دیگری نادیده گرفته شود. این دور از انصاف، عدالت و منطق است. مقداری از سهم شهرستان خود هم بچربد اشکال هم ندارد. اما حد انصاف باید رعایت شود.

خدمت کردن صدقه نیست

سیدباقر موسوی در پایان سخنانش با آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری گفت: برای همه مسئولان آروزی سربلندی در امر خدمت رسانی به مردم دارم.

وی تاکید کرد: خدمت کردن مسئولان به مردم صدقه نیست و نباید حاتم بخشی تلقی شود چرا که مردم ولی نعمتان نظام هستند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. بی نام گفت:

    آقای موسوی هنوز نامه مجلس ششم شما فراموش نشده. گرگی که در لباس گوسفند بود توانست در مجلس ششم رای بیاورد اما اون خرابکاری ها دیگر با این عذرخواهی ها پاک نمی شود

  2. گچساران گفت:

    آقای به اصطلاح سید همیشه یاسوج حق گچساران رو میخورد یه دفعه هم گچساران به همت نماینده اش جلوتون قد علم کرده دارید منفجر میشید؟

  3. من گفت:

    ولا وابو جون خوت موسوی

  4. محمود،ب،گچ گفت:

    سلام ..زیاد جوش نزنید برادران ۳۵سال ما زیره نفوزتون بودیم چند سالم شما باشین ..

  5. نا شناس گفت:

    حالا باید بفهمید تو این ۳۵ سال چه ظلمی به گچساران میشد . حق گرفتنی است . تاجگردون فقط حق گچساران را گرفته . جناب سید مواظب حرفات باش

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president