آوای جنوب

سهم کهگیلویه و بویراحمد در وصول مالیات ۵۱۰ میلیارد تومان است

آوای جنوب،

معاون امور اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در زمینه وصول مالیاتی سهم استان ما ۵۱۰ میلیارد تومان است که رقمی در حدود سه دهم درصد ( ۳/. ) کشور است.

به گزارش  آوای جنوب  از گچساران، استقبال گرم از معاون وزیر امور اقتصادی و رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری استان و مدیران دستگاهه‌ای های اقتصادی استان و سپس افتتاح ساختمان اداری امور مالیاتی شهرستان گچساران و در ادامه نشست مسوولان کشوری و استانی در سالن جلسات ساختمان جدید اداره امور مالیاتی شهرستان گچساران برگزار شد.

در این نشست حشمت اله صمیمی دوست  معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ضمن تبریک ایام دهه مبارک فجر از حضور آقای دکتر پارسایی معاون وزیر اقتصاد و تیم همراه ایشان به شهرستان گچساران تقدیر و تشکر نمودند.

وی اعلام کرد: علی رغم تحریم های ظالمانه بر علیه کشورمان اقدامات مهمی از سوی دولت تدبیر و امید در سطح کشور به خصوص این استان صورت پذیرفت.

معاون  امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد:  پروژهای عظیمی نظیر سد سازی ، بزرگ راه،  ساخت مسکن، گاز رسانی ، بیمارستان و مراکز درمانی در تمامی شهرستان‌های استان یا به بهره برداری رسیدند و یا در حال اجرا هستند و همچنین صنایع بزرگی همچون پتروشیمی ها و سایر کارخانجات مهم در حال اجرا هستند که در آینده نزدیک وضعیت اقتصادی استان دچار تحولات بزرگی خواهد شد.

صمیمی  با بیان اینکه استان در برخی شاخص ها در رتبه عالی و خوب کشور قرار دارد، افزود: میزان مصارف به منابع بانکی در استان ما بیش از ۱۱۵ درصد است که در این زمینه در رتبه یک کشور  هستیم.

معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: در زمینه وصول مالیاتی سهم استان ما ۵۱۰ میلیارد تومان است که رقمی در حدود سه دهم درصد ( ۳/. ) کشور  است و این در حالی است که سهم جمعیت و مساحت استان ما نسبت به کشور قریب یک درصد  است و این نشان از عدالت در جمهوری اسلامی ایران است که از سهم مناطق برخوردار به استان ما تخصیص داده می شود و دولت در خصوص دریافت مالیات فشار چندانی به کسبه و بنگاه های اقتصادی وارد نمی‌نماید.

صمیمی دوست از معاون وزیر امور اقتصادی خواستند که در بخش جرائم مالیاتی اختیارات بیشتری به مدیر کل امور مالیاتی استان دهند .

وی همچنین خواستار ساخت ساختمان های اداری در سایر شهرستان های استان از جمله باشت ، چرام ، لنده ، بهمئ و بخش مرکزی بویراحمد و همچنین شهرستان مارگون شدند.

در ادامه معاون امور اقتصادی استان اذعان کرد: با توجه به وضعیت خاص استان میزان درآمد مالیاتی پیش بینی شده در سال آتی بر اساس هدف گذاری امسال استان که رقمی در حدود ۵۱۰میلیارد تومان است در نظر گرفته شود تا امکان وصول مالیات بر اساس واقعیات اقتصادی استان فراهم گردد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president