کد خبر : 53106
تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 مهر 1403 - 14:21

سلب عضویت سه عضو شورای شهر در کهگیلویه و بویراحمد/ هیات رئیسه جدید انتخاب

سلب عضویت سه عضو شورای شهر در کهگیلویه و بویراحمد/ هیات رئیسه جدید انتخاب

آوای جنوب با توجه به غیبت پی در پی سه عضو شورای شهر دهدشت در جلسات شورا و استنکاف از انجام وظایف، فرماندار کهگیلویه در نامه‌ای تخلفات شورا را به شورای حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد ارسال کرده بود که شورای شهر دهدشت منحل نشد اما با بررسی انجام گرفته تصمیم به سلب عضویت

آوای جنوب

با توجه به غیبت پی در پی سه عضو شورای شهر دهدشت در جلسات شورا و استنکاف از انجام وظایف، فرماندار کهگیلویه در نامه‌ای تخلفات شورا را به شورای حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد ارسال کرده بود که شورای شهر دهدشت منحل نشد اما با بررسی انجام گرفته تصمیم به سلب عضویت سه عضو شورا گرفته شد.

سرانجام شورای شهر دهدشت به ایستگاه انتخاب هیات‌رئیسه رسید. هرچند حواشی شورای شهر زیاد است اما در اقدامی قاطع از سوی فرماندار و دادستانی کهگیلویه برگزاری انتخابات هیئت‌ رئیسه شورای شهر دهدشت انجام و این شهر هیئت‌رئیسه جدید خود را شناخت.

مسئله عدم انتخاب هیئت‌رئیسه شورای شهر دهدشت پس از مصیبت‌های فراوانی که برای شهر و شهروندان ایجاد کرده بود حل شد.

سه عضو غائب شورای شهر در شش جلسه پیاپی قبلی که انتخاب هیئت‌رئیسه را بی‌نتیجه می‌گذاشت و این شورا را در آستانه انحلال برده بود با دستور سید حمزه محقق زاده فرماندار شهرستان کهگیلویه تعلیق و از انحلال شورا جلوگیری شد
عضویت «مصطفی پارسایی»،«طاهر پاداش» و «جلال داورپناه» با تصمیم شورای حل اختلاف سلب و از ادامه حضور در شورا منع شدند.

این اقدام به منظور بازگرداندن نظم و کارایی به شهرداری و اطمینان از پیشبرد صحیح امور شهری صورت گرفته است.این تعلیق در حالی صورت گرفت که در دفعات متعدد (۶ بار) با درخواست کتبی از تمام اعضای شورای شهر خواسته شده بود برای انتخاب هیئت‌رئیسه جلسه شورا را تشکیل دهند که در تمام دفعات افراد منتخب نامبرده از حضور در شورا خودداری و سبب از حدنصاب افتادن جلسه انتخاب هیئت ریسه می‌شدند.
عدم انتخاب هیئت ریسه شورا تا سرحد انحلال شورا نیز پیش برد. چرا که مطابق با متن قانون اگر اعضای شورا از انتخاب هیئت‌رئیسه امتناع کنند شورا منحل خواهد شد.

شورای ششم شهر دهدشت پس از کش و قوس‌های فراوان و یک سال بلاتکلیفی، سومین شهردار خود را در جلسه علنی مهرماه انتخاب و خسرو دیدار به عنوان شهردار دهدشت انتخاب کردند.

هیئت رئیسه سال چهارم شورای شهر دهدشت انتخاب شد

جلسه شورای اسلامی شهر دهدشت با ورود فرماندار جهت رفع مشکل شورا و مردم و معارفه عضو علی البدل شورای شهر و انتخاب هیأت رئیسه سال چهارم باحضور فرماندار، معاونت عمرانی فرماندار کهگیلویه و مسئول دفتر امور شورا ها و شهرداری برگزار شد.

پس از طی مکاتبات ادارری و طبق دستور استانداری مبنی بر دعوت از عضو علی البدل به شورای شهر جهت رسمیت پیدا کردن جلسات شورای شهر، ایرج سخن سنج به دعوت فرماندار، به شورای شهر دعوت و معارفه وی برگزار شد.

با رسمیت پیدا کردن جلسات شورای شهر با پنج عضو، جلسه انتخاب هیأت رئیسه سال چهارم پس از اعلام متقاضیان کسب هر سمت، رأی گیری بین اعضاء شورای شهر برگزار و نتیجه مشخص شد؛

رییس شورا: «علی فروغی زاده» با کسب ۵ رأی بعنوان رییس شورا انتخاب گردید. نائب رییس شورا: «محمد آرانپور» با کسب ۵ رأی بعنوان نائب رییس شورا انتخاب شد.

سخنگو شورا: «ایمان داورپناه» با کسب ۵ رأی بعنوان سخنگوی شورای شهر انتخاب شد. خزانه دار:«ایرج سخن سنج» با کسب ۵ رأی بعنوان خزانه دار شورای شهر انتخاب شد.

منشی اول:«سید علی موسوی نسب» با کسب ۵ رأی بعنوان منشی اول انتخاب شد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.