آوای جنوب

سعیدجلیلی در جمع دانشجویان اهوازی چه گفت

آوای جنوب

نماینده مقام معظم رهبری در شورای امنیت ملی گفت: رژیم‌های کودک‌کش آمدند کودکان ما را بمباران شیمیایی کردند. مرگ بر این رژیم‌ها.

به گزارش آوای جنوب از اهواز، سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای امنیت ملی امروز در نشست دانشجویی آرمان تا واقعیت که در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، در واکنش به شعار “مرگ بر رژیم کودک کش” یکی از دانشجویان اظهار کرد: یک دانشجوی خانم فرمودند مرگ بر رژیم کودک کش، بله حتما مرگ بر رژیم‌های کودک‌کش است.

وی افزود: رژیم‌های کودک‌کش آمدند کودکان ما را بمباران شیمیایی کردند. مرگ بر این رژیم‌ها. در کتابی که اخیرا هماهنگ‌کننده‌ی کاخ سفید در امور خاورمیانه نوشته آمده است که چگونه آمریکا بر اساس منافع خود در خاورمیانه علیه ملت‌ها اقدام می‌کند.

جلیلی بیان کرد: موضوع اول این کتاب نیز به موضوع کودتای ۲۸ مرداد اشاره دارد که کسی مرگ بر آمریکا هم نمی‌گفت ولی آنها آمدند کودتا کردند.

وی همچنین درخصوص وضعیت جامعه زنان در ایران و جهان بیان کرد: در کشور ما نوع نگاه به زن ارتقا یافته است. نرخ امید به زندگی زنان قبل از انقلاب ۵۵ سال بوده اما امید به زندگی در زنان ما امروز ۲۳ سال افزایش یافته و ۷۵ سال رسیده است.

جلیلی افزود: امروز تعداد بانوان عضو هیات علمی و میزان تحصیلات عالیه‌ی زنان در کشور ما افزایش پیدا کرده است. از این رو دشمن وقتی می بیند یک تمدن شکل گرفته علیه ما هجمه می کند.

وی گفت: دشمن با ۸ سال جنگ، فشار حداکثری اقتصادی و ۱۷ هزار ترور نتوانست کشور ما را از پای دربیاورد چون توانایی مقابه اندیشه و قدرت شکل گرفته در کشور ما را ندارد.

جلیلی در پاسخ به سوالی که اگر مسمومیت ها کار خودتان نیست پس خیلی بی عرضه‌اید که نمی توانید امنیت دانش آموزان را تامین کنید، گفت: این سوال خوبی است. ما باید صحنه را ببینیم. ما در طول تاریخ فکر کرده‌ایم که مسئله ما ایران است اما عده‌ای در جای دیگر نشسته‌اند و برای شما تصمیم گرفته‌اند.

وی در ادامه بیان کرد: یعنی بعد از مشروطه درگیر مسائل داخل کشور شدیم و روس و انگلیس نشستند ایران را به سه قسمت تقسیم کردند. جلیلی افزود: وقتی فلان نخست وزیر و وزیر استرالیا و کانادا و آمریکا به موضوع ایران می پردازد پس حتما نگرانی دارند چون احساس می کنند یک هماورد تمدنی دارد شکل می گیرد که به زن احترام می‌گذارد و برای کرامت زن ارزش قائل است برای همین عصبانی هستند.

جلیلی همچنین گفت: در مصوبه سیاست‌های برنامه هفتم، رشد اقتصادی ۸ درصد تعریف شده است. یک وقت است میخواهیم کشور را روزمره اداره کنیم و یک وقت است می‌خواهیم کشور را جهش بدهیم.

نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی افزود: در دولت قبل در ۸ سال رشد اقتصادی کشور صفر و منفی شد.

وی بیان کرد: در برنامه هفتم توسعه و در پنج سال آینده اگر بخواهیم کشور را روزمره اداره کنیم به ما کمکی نمی‌کند. باید حرکتی را داشته باشیم که رشد منفی و صفر هشت سال گذشته را جبران کنیم.

جلیلی گفت: برای رشد اقتصادی نیاز به مجموعه‌ای از کار داریم که با این روند بوروکراسی شکل نمی‌گیرد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president