آوای جنوب

ساماندهی راه های کهگیلویه و بویراحمد در انتظار ۱۰ دوربین ثبت تخلف

سیاهپوررییس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای ساماندهی ترافیک و کنترل راننده های متخلف در راه های استان به ۱۰ دوربین ثبت تخلف سرعت نیاز است.

آوای جنوب؛

سرهنگ منوچهر سیاهپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: هم اکنون تنها چهار دوربین ثبت سرعت در استان هست که برای ساماندهی جاده ها کافی نیست.

وی اظهار کرد: افزایش دوربین ها باعث می شود بخش بیشتری از راه های استان زیر نظر مداوم پلیس باشد.

سیاهپور بیان کرد: دوربین های ثبت سرعت، راه ها را پایش تصویری می کند و اطلاعات ذخیره شده جاده ها را در اختیار پلیس می گذارد.

وی عنوان کرد: استفاده بیشتر و بهتر از سامانه های هوشمند در جاده ها باعث دسترسی سریعتر به اطلاعات می شود که این امر، کنترل کارامدتر رفتارهای رانندگان در جاده ها را در پی دارد.

هم اکنون ۶۳۰ دوربین ثبت نظارت تصویری در جاده های کشور نصب است که چهار دوربین آن در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

سامانه ثبت تخلف سرعت برای تشخیص خودرو های متخلف، عکسبرداری، پردازش و تحلیل عکس، مخابره اطلاعات عکس و متون، تهیه بانک اطلاعاتی و صدور جریمه برای خودروهای متخلف به کار می رود.

طبق گزارش های پزشکی قانونی تصادفات و حوادث جاده ای پس از بیماری های قلبی و عروقی دومین عامل مرگ و میر مردم کهگیلویه و بویراحمد است.

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد اسفندماه ۱۳۹۳ به ایرنا گفته بود که ۱۷۴ نفر در ۱۱ ماه از گذشت سال در حوادث رانندگی این استان جان خود را از دست داده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۲۳٫۴ درصدی داشته است.

در سال ۹۲ بیش از ۱۴۰ نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل حوادث رانندگی جان باختند که ۹۶ نفر از آنان مرد بودند.

جاده ارتباطی یاسوج، اصفهان پرخطرترین محور ارتباطی در استان و جاده یاسوج ، بابامیدان و گچساران به باشت نیز در رتبه های بعدی به لحاظ حادثه خیزترین محورها هستند.

براساس اطلاعات منتشر شده پلیس، سال گذشته ۲۴ نفر به علت تصادفات ناشی از حوادث رانندگی درون شهری استان جان خود را از دست دادند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president