آوای جنوب

رییس دادگستری گچساران خبر داد: از رفع تصرف صد هکتار زمین تا صادر شدن حکم تخریب ساختمان روی کانال آب مرکز شهر

آوای جنوب

به گزارش آوای جنوب ، رهام دیانت،رئیس دادگستری گچساران در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: پرونده های مسن مختومه شده در سال گذشته یک هزارو ۵۱۱مورد بوده که نسبت به سال ۹۸ نیز با افزایش ۷درصدی روبرو بوده است،که در سال ۹۹نیز با ارجاع تعداد بیشتر پرونده به شورای حل اختلاف تعداد پرونده منتهی به سازش به تعداد ۲۰۰فقره رسید.

وی افزود:با توجه به عملکرد قضایی ورودی پرونده ها(ثبت پرونده ها) در سال ۹۹به تعداد ۴۲هزارو ۹۹۳پرونده بوده که پروندهای خروجی نیز به تعداد ۴۳هزارو ۸۰۸بوده است که تقریبا ۱۰۲درصد نیز مختومه شده است.

دیانت تصریح کرد:ملاقات مردمی ریاست دادگستری و دادستان در طول هفته به دو روز و به صورت تمام وقت انجام می گیرد،این درحالی است که ریاست دادگستری نیز ریاست دادگاه کیفری یک را هم برعهده دارد که کلیه پرونده های شهرستان های گچساران،دهدشت،بهمئی و حومه این شهرستان به این شعبه جهت رسیدگی ارجاع می گردد که ماهیتا داری پیچیدگی بوده و به طبع دارای روند دادرسی بسیار پیچیده و دقیق است.

رئیس دادگستری گچساران گفت:در خصوص ابلاغ الکترونیک نیز تعداد ۱۳۸هزارو ۹۵۹فقره ابلاغ شد که تعداد ۱۲۹هزارو ۸۱۹ فقره به صورت الکترونیکی صادر شده که تقریبا ۹۴درصد کل ابلاغیه ها به صورت الکترونیک صادر شده است.

وی افزود:بنابراین،با بررسی همه جانبه این امر تقریبا مبلغی برابر با سه میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال صرفه جویی ریالی صورت گرفته و همچنین صرفه جویی بسیار در وقت مراجعین محترم نیز انجام گرفته است.همچنین درراستای تکریم مراجعین و ایجاد دادرسی الکترونیک کلیه جلسات دادرسی مددجویان مستقر در ولیه زندانهای کشور به ثورت ویدئو کنفرانس برگزار می شود،همچنین امکانات ایجاد جلسات دادرسی الکترونیک برای اصحاب پروندا نیز فراهم بوده به نحوی که مراجعین نیاز به مراجعه حضوری نداشته و از محل استقرار خود می توانند در جلسات دادرسی شرکت کنند.

دیانت تصریح کرد:تعداد کل پرونده های بایگانی آرشیو شده در حوزه قضایی گچساران نیز برابر با ۱۳۸هزار فقره است،که تاریخ شروع پرونده آرشیو بایگانی از ابتدای سال ۹۴تاکنون بوده و در حال حاضر نیز کلیه پرونده های قدیمی موجود در انبار بایگانی راکد(ازسال۵۷)در سامانه مربوط ثبت شده است.

رئیس دادگستری گچساران گفت: درادامه نیز پروژه براساس برنامه های ابلاغی تصمیم بر ارشیو پرونده های موجود دررانبار بایگانی شورای حل اختلاف است که این امر نیز باعث شده که زمان مراجعه( اغلب پرونده های انحصار وراثت وملکی)را از چندین روز کمتر از یک ساعت برساند.

در ادامه دیانت به نشر اخبار قوه قضاییه اشاره کرد و گفت:
در برخی موارد کمتر از نیم ساعت خبر منتشر شده است .

رییس دادگستری گچساران عنوان مرد :. در زمینه وقوع قتل در زمان انتخابات عامل قتل شخصی بوده و هیچ گونه موضوع سیاسی نبوده است.

وی اذعان کرد : اخبار باید از منبع واحد باشد تا از انتشار اخبار متعارض جلوگیری شود.

دیانت در ادامه به تخلفات مربوط به پتروشیمی گچساران در ادوار گذشته اشاره و بیان نزد : پرونده در چهار دادیاری در زمینه تخلفات پتروشیمی در حال رسیدگی است.

رییس دادگستری گچساران در ادامه به موضوع رفع تصرف اراضی ملی اشاره و بیان کرد: در زمینه زمین خواری که معمولا در دهه هشتاد و اوایل نود گروهی به مبادرت تصرف زیادی اراضی ملی نمودند که با پیگیری دادستان شهرستان این موضوع مورد بررسی و پیگیری شد.

دیانت ادامه داد: برخی ها در تصرف اراضی ملی واحد تولید احداث کرده که با حکم دادستانی این واحد تخریب و رفع تصرف شد.

وی در خصوص احداث بنا بر  روی سیل بند ( کانال کنار سینما مرکز شهر گچساران) اشاره و تصریح کرد: این موضوع پیگیری و قلع و قمه به نفع سازمان آب صادر شده است.

رییس دادگستری گچساران ادامه داد: اکنون مشکل تخریب وجود دارد و با دستگاه و کوچک نمی توان این واحدها را تخریب کرد.

دیانت ادامه داد: این خسارت به بیت المال قابل مطالبه است.
رییس دادگستری گچساران خاطرنشان کرد: از تیرماه سال گذشته تا کنون بیش از صد هکتار زمین رفع تصرف شده که این زمین ها توسط افراد تصرف شده است.

وی افزود: مقدار قابل توجهی آزاد سازی حریم رودخانه دیل بود که رفع تصرف شده است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president