آوای جنوب

روایت قاری بین‌المللی قرآن از دیدار با رهبر انقلاب و تشرف یک ساعته به درون کعبه

شاکرنژادقاری برجسته و بین‌المللی قرآن کریم در جمع مردم و مسئولان گچسارانی از تشرف یک ساعته خود به درون خانه خدا و دیدار با رهبر انقلاب سخن گفت.

آوای جنوب؛

مراسم «نسیم وحی» طرح قرآنی کرسی‌‌های تلاوت شب گذشته با حضور حامد شاکرنژاد قاری ممتاز بین‌المللی قرآن کریم در مسجد شهیدان این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم که با حضور مسئولان ادارات و نهادهای مختلف از جمله فرمانداری، تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه و سپاه ناحیه گچساران و اقشار مختلف مردم، علاقه‌مندان به قرائت قرآن برگزار شد، اجرای تلاوت قرآن توسط قاریانی از گچساران و یاسوج صورت گرفت.

ایراد سخنرانی توسط حجت‌الاسلام پرویز خواجه‌زاده، امام جمعه موقت گچساران و تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم توسط قاری برجسته و بین‌المللی، حامد شاکرنژاد از دیگر برنامه‌های طرح «نسیم وحی»، در گچساران بود.

حجت‌الاسلام پرویز خواجه‌زاده در این محفل نورانی، اظهار کرد: خداوند دو مأموریت به پیامبر(ص) داده است و هر دو مأموریت در قالب دو آیه تشریح می‌شود.

وی افزود: یکی از مأموریت‌های پیامبر(ص) در خصوص قرآن، قرائت قرآنی بود که در دو قالب دفعی و تدریجی نازل شده بود.

امام جمعه موقت گچساران با بیان اینکه پیامبر(ص) دارای صوت و تلاوتی زیبا و دلنشین بود، گفت: بسیاری از افرادی که با گذاشتن پنبه در گوش خود سعی در نشنیدن قرآن داشتند، با ترک این کار و شنیدن صوت زیبای پیامبر(ص) مسلمان شده و به اسلام گرویدند.

خواجه‌زاده ادامه داد: در ارتباط با زیباخوانی قرآن، حدیثی مبنی بر اینکه از ما نیست کسی که قرآن را زیبا نخواند، از پیامبر(ص) و ائمه معصوم(ع) بر اهمیت موضوع وجود دارد.

وی زیبا خواندن قرآن را توصیه پیامبر(ص) عنوان کرد و افزود: قاری قرآن با تلاوت زیبای آن می‌تواند در قالب صوت و لحن زیبا محتوای قرآن را به شنونده القاء کند.

خواجه‌زاده تبیین و ترجمان قرآن را مهم‌تر از قرائت دانست و گفت: تبیین و ترجمان قرآن در کنار قرائت زیبا بسیار تأثیرگذار و مهم بوده که این امر باید مورد توجه قاریان و حافظان قرآن قرار گیرد.

امام جمعه موقت گچساران ادامه داد: تلاش در راستای ترجمان، تلاوت، تبیین، تفسیر و تحقیق قرآن هیچ‌گاه به هدر نمی‌رود.

حامد شاکرنژاد قاری برجسته قرآنی در ادامه در خصوص چگونگی روی آوری خود به سمت و سوی قرآن، اظهار کرد: آغاز سن تلاوت قرآن اینجانب از پنج سالگی بود که این را توفیقی خاص و هدیه شده از جانب خداوند می‌دانم.

وی افزود: نخستین دیدار با مقام معظم رهبری را در سنین هشت الی ۹ سالگی کسب کردم که در آن زمان تاکنون از رهنمودهای ایشان به عنوان مشوقی بزرگ در تلاوت قرآن بهره‌مند شده‌ام.

قاری ممتاز و بین‌المللی مشهدی تصریح کرد: در سن ۱۲ سالگی در مسابقات جهانی تلاوت قرآن در کشور عربستان سعودی در میان ۷۵ کشور رتبه نخست را کسب کردم.

شاکرنژاد بیان کرد: بعد از برگشت از آن مسابقات به دیدار مقام معظم رهبری رفتم که ایشان با تشویق من، نکاتی را در خصوص تلاوت قرآن بیان کردند که تا امروز در امر تلاوت از آن استفاده کرده‌ام.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در سن ۱۸ سالگی سعی در ابداع سبک و روشی جدید در قرائت قرآن کردم، افزود: تاکنون در تحقق این امر تلاش‌های زیادی کرده‌ام که موفقیت‌های قابل قبولی نیز کسب شده است.

شاکرنژاد تلاوت و تمسک به قرآن را از بهترین لحظات و خاطرات زندگی خود عنوان کرد و گفت: در مسابقات کشور عربستان دو هدیه دریافت کردم یکی مادی و دومی معنوی.

این قاری برجسته بین‌المللی ادامه داد: هدیه مادی من در کشور عربستان به برکت قرآن، اجازه و تشرف ورود به درون کعبه به مدت یک ساعت بود که توصیف آن کاری بسیار سخت است.

شاکرنژاد یادآور شد: بهترین و شیرین‌ترین لحظه زندگی من در لحظاتی که درون خانه خدا در کعبه در کنار محل تولد امام علی(ع) بود، روی داد.

وی با تشریح مشاهدات لحظات تشرف به درون خانه خدا عنوان کرد: کف درون خانه خدا سنگفرشی از سنگ سفید بود و در وسط آن چندین ستون چوبی با فاصله قرار داشت.

شاکرنژاد افزود: در میان ستون‌های چوبی وسط کعبه صندوقچه‌ای که درون آن سنگی وجود داشت، مشاهده می‌شد که مسئولان عربستان محل این سنگ را محل تولد امام علی(ع) عنوان کردند.

قاری بین‌المللی و برجسته مشهدی ادامه داد: از توفیقات و برکات قرآن خواندن چند رکعت نماز درون کعبه و خانه خدا بود که واقعاً لحظات خاص و نابی بود.

وی در پایان یادآور شد: بیان و تشریح حالات روحی و معنوی درون خانه خدا بسیار سخت و غیرقابل بیان است و آن لحظات وصف ناشدنی بود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president