آوای جنوب

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

رفتار سازمانی در کهگیلویه و بویراحمد رعایت نمی‌شود

چمنرئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: رفتار سازمانی در کهگیلویه و بویراحمد رعایت نمی‌شود.

آوای جنوب؛

رضا چمن صبح امروز در همایش تجلیل از بهورزان نمونه چرام و کهگیلویه با بیان اینکه نظام سلامت دنیا پس از دو دهه نیاز به اصلاحت دارد، اظهار کرد: بنابراین اصل موضوع چیز بسیار عجیبی نیست که ما بعد از چندین دهه تغییرات جدی و بنیادی را در نظام سلامت تجربه کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به این مطلب که به دنبال تغییر نظام سلامت، باید در الگوی علل بیماری و مرگ و میر، سیمای جمعیت و شیوه زندگی مردم تغییر پدید آید، عنوان داشت: با تغییر دولت‌ها باید اتفاقی بیفتد که دولت جدید با ساز و کار جدیدی حرفی تازه برای گفتن داشته باشد.

وی با بیان اینکه مفهوم تغییر و تحول این نیست که در گذشته بد کار شده است که اتفاقا دهه ۶۰ ما یکی از بهترین دهه‌های تاریخ نظام سلامت کشور بود، ابراز کرد: مبارزه با بیماری مهلکی مثل مالاریا، کنترل بسیاری از بیماری‌ها، مراقبت از کودکان، مراقبت از مادران از کار افتاده در این دهه بوده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه نظام سلامت همیشه پویا و پرتلاش بوده است، خاطرنشان کرد: هیچ‌وقت نباید گذشته را فراموش و کمرنگ کرد که یکی از دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که همیشه تلاش کرده و در راستای سلامت جامعه پیش رفته است سیستم نظام سلامت است.

چمن ادامه داد: ما که با همکاران و مجموعه‌های قبلی کار کردیم می‌بینیم که آنان به مراتب پرتلاش‌تر از همکاران فعلی بودند و اگر صحبت از تحول است به دلیل نیاز بوده چرا که در عرصه سلامت لازمه کار در دستور قرار دادن خلاقیتی است که بتوان متناسب با نیاز زمان حال کار کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با تاکید بر این مطلب که تحول یک ضرورت در استان ما است که باید در زمینه‌های دیگر استمرار یابد، تصریح کرد: مبنای تحول سلامت این نبود که به همین گام‌ها بسنده کنیم بلکه باید با تلاش‌های بیشتر نتیجه و ثمره کارهای انجام شده را مشاهده کنیم.

وی با اشاره به تاثیر رفتار سازمانی در فضای کهگیلویه و بویراحمد و با متذکر شدن این مطلب که افرادی که شاغل در یک سازمان هستند باید به اهداف، قانون و عملکردهای آن سازمان پایبند باشند، گفت: متوسل شدن و رفتارهای نا به‌جای برخی افراد در سایر سازمان‌ها پسندیده نیست و باید هر سازمان در حیطه خود فرهنگ‌سازی کند.

این مسئول با اشاره به اینکه در رفتار سازمانی، باید منافع سازمان بر منافع فرد اولویت داشته باشد، تصریح کرد: نباید به کسانی که ربطی به سیستم دانشگاه ندارند متوسل شد، سعی و تلاش باید بر تعامل و ارتقاء سازمان باشد، چنین توسل‌هایی خلاف رفتار سازمانی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خدمات سلامت در شهرستان کهگیلویه، گفت: از دو کلینک تخصصی و دو اورژانس استان، یک کلینیک و اورژانس به کهگیلویه داده شد، این خدمات را ببینید.

این مسئول، مشکل اصلی کهگیلویه و بویراحمد را در حوزه آموزش و پژوهش دانست و به پیشینه خوب استان در طرح کنترل فلج اطفال، واکسیناسیون، کاهش مرگ و میر مادران باردار، مالاریا اشاره داشت و به عدم بسیاری از امکانات حوزه سلامت در این استان و تبع در شهرستان کهگیلویه اشاره کرد.

وی، افزود: بیمارستان دهدشت تا ۵ سال دیگر جوابگوی مردم نخواهد بود و نیازمند جذب بخش خصوصی جهت احداث و ارتقاء خدمات بیمارستانی است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president