کد خبر : 8030
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 اردیبهشت 1394 - 15:14

رزمایش پدافند غیرعامل در مدارس باشت برگزار شد + تصاویر

رزمایش پدافند غیرعامل در مدارس باشت برگزار شد + تصاویر

رزمایش پدافند غیرعامل با حضور مسئولان در مدارس باشت برگزار شد. آوای جنوب؛ ظهر امروز به همت بسیج دانش‌آموزی شهرستان باشت با همکاری جمعیت هلال‌احمر شهرستان و با حضور مسئولان محلی رزمایش پدافند غیرعامل در مدرسه شهید خواجه‌نژاد باشت برگزار شد. فرهاد کریمی‌نسب در حاشیه این مراسم ضمن گرامیداشت هفته هلال‌احمر و تقدیر از مسئولان

رزمایش پدافند غیرعامل با حضور مسئولان در مدارس باشت برگزار شد.

آوای جنوب؛

ظهر امروز به همت بسیج دانش‌آموزی شهرستان باشت با همکاری جمعیت هلال‌احمر شهرستان و با حضور مسئولان محلی رزمایش پدافند غیرعامل در مدرسه شهید خواجه‌نژاد باشت برگزار شد.

فرهاد کریمی‌نسب در حاشیه این مراسم ضمن گرامیداشت هفته هلال‌احمر و تقدیر از مسئولان جهت برگزاری این رزمایش اظهار کرد: پدافند غیرعامل به معنای بپا بدون تسهیلات نظامی است و هر اقدامی که بتواند جان، مال و امکانات کشور را در برابر اقدامات تهاجمی دشمن حفظ کرده و یا بتواند در میزان آسیب‌پذیری را به حداقل برساند را پدافند غیرعامل است.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان باشت افزود: استتار، پوشش، پراکندگی، تفرقه و جابه جایی را از اصول اولیه پدافند غیر عامل بوده و بر همین اساس یکی از اقداماتی که علاوه بر کاهش آسیب‌ها و صدمات نقش بازدارنده دارد پدافند غیر عامل است.

وی با تأکید بر این‌که ارتقاء سطح اطلاعات دانش‌آموزان در موضوع پدافند غیر عامل دارای اهمیت خاصی است، تصریح کرد: با توجه به این‌که دانش‌آموزان در خانواده‌ها حضور داشته و اشتیاق فراوانی جهت انتقال دانسته‌های خود به دیگران دارند و به جهت این‌که این قشر به علت سن کم و کم‌تجربه بودن  آسیب‌پذیر است لذا آموزش پدافند غیرعامل برای آن‌ها حائز اهمیت خواهد بود.

فرمانده ارشد نظامی شهرستان باشت یادآور شد: در این رزمایش که به همت بسیج دانش‌آموزی در سطح مدارس و به صورت نمادین در مدرسه شهید خواجه‌نژاد برگزار شد با هدف آشنایی با اصول پدافند جهت رو یا رویی با حوادث بوده است.

به گزارش فارس، در پایان این رزمایش دانش‌آموزان عهد بستن که به اصول پدافند توجه داشته باشند و ضمن تلاش در زمینه فرهنگ‌سازی در مواقع لازم از این اصول استفاده کنند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.