آوای جنوب

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد:در صوت استفاده از هرگونه سلاح در مراسمات شادی و عزا، برخورد قاطع صورت گرفته و عملکرد دادستانها از این حیث مورد نظارت و ارزیابی قرار خواهد گرفت/ آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری بهمئی

آوای جنوب

 دکتر نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد:در صوت استفاده از هرگونه سلاح در مراسمات شادی و عزا، برخورد قاطع صورت گرفته و عملکرد دادستانها از این حیث مورد نظارت و ارزیابی قرار خواهد گرفت/ همه آنچه در آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستا

به گزارش آوای جنوب دکتر نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم در سخنانی در خصوص تحول دستگاه قضایی به موضوع ثبت اسناد و املاک پرداخت و گفت طرح کاداستر یعنی تحدید و تثبیت حدود مالکیت است که نقش آن در پیشگیری از وقوع جرم خیلی مهم است و از وقوع دعاوی و نزاع های فردی و جمعی با منشأ املاک و حدود و مرز مالکیت ها پیشگیری می کند. که این موضوع در قوه قضائیه و دادگستری استان به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است که این موضوع در قوه قضائیه خصوصاً در استان مورد توجه ویژه قرار گرفته است و از این حیث با حمایت دادگستری استان و عملکرد مطلوب اداره ثبت و اسناد و املاک در رتبه اول و دوم کشوری هستیم که ۱۰۰ درصد اراضی ملی استان ثبت کاداستر شده و نقشه utm آن ثبت شده است که کار بزرگی در سطح استان محسوب می شود.

وی در خصوص استفاده از اسلحه در نزاع های دسته جمعی مراسمات شادی و عزا نیز گفت: یکی از ماموریت های دستگاه قضایی در حوزه رسیدگی به عناوین مجرمانه برخورد قاطع و بدون ملاحظه است که این کار در استان با تشکیل کارگروههای تخصصی تحت نظارت رئیس کل دادگستری استان و معاونت پیشگیری از وقوع جرم و دادستانها  که بنده با قدرت انجام گرفت و نتیجه آن جلوگیری از شیوع استفاده از اسلحه در مراسمات شادی و عزاست.
 دکتر نگین تاجی با طرح این پرسش که آیا صرف اقدامات پلیسی یا قضایی تنها می تواند موجب کاهش آسیب اجتماعی در جامعه شود؟، گفت: بسیاری جرایم اقتصادی و جرائم در حوزه خانواده از عناوین آسیب اجتماعی هستند مثل خودکشی و درباره علت بروز این پدیده و انگیزه‌های که  این آسیب‌های اجتماعی را فراهم می کند پرداخته ایم و باید به سمت پیشگیری های وضعی و عمومی پیش برویم و صرف اقدامات قهری مؤثر نیست.

نگین تاجی افزود: بحث خودکشی که در بعضی مناطق اتفاق می‌افتد، دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی، مدارس و نهاد خانواده چه کارهایی انجام میدهد؟ در شورای تأمین به خودکشی در استان خصوصاً در دیشموک به نوع خاصی از خودکشی که به بانوان اختصاص دارد تحقیقی را معاونت  پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان انجام دادند ما از لحاظ تولید محتوای فرهنگی و عدم هماهنگی و پراکندگی اقدام ها در نهادهای مسئول، مشکل داریم.
دکتر نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان در ادامه به موضوع سند تحول در دستگاه قضایی اظهار کرد، قوه قضاییه در این سند مکلف شده که انتظام بخشی این حلقه های جدا از هم را انجام دهد.

مقام ارشد قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهار کرد: در معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کارهای کوتاه‌مدت و بلندمدت انجام می‌شود و اگر سایر نهادها به دستگاه قضایی کمک کنند، می‌توان گفت که موضوع خودکشی و آسیب‌های اجتماعی را در استان جمع نماییم.
 قاضی القضات دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به موضوع صدور بخشنامه‌ای بعد از ماه‌های محرم و صفر به حوزه های قضایی پرداخت و گفت: پس از ماه‌های محرم و صفر بخشنامه‌ای را برای حوزه های قضایی استان ارسال کردیم و اعلام شد در صوت استفاده از هرگونه سلاح در مراسمات شادی و عزا، برخورد قاطع صورت گرفته و عملکرد دادستانها از این حیث مورد نظارت و ارزیابی قرار خواهد گرفت.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به موضوع تحول و تحول گرایی در دادگستری استان اشاره و اظهار داشت: اگر بخواهیم دنبال تحول باشیم باید به مباحث علمی و آموزشی توجه کنیم، در مباحث آموزشی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یک پایلوت کشوری هستیم که قریب ۷ استان از برنامه‌های آموزشی دادگستری استان استفاده می نمایند و در حوزه های آموزش از یک رشد ۳۴۴ درصدی نسبت به گذشته برخورداریم.
دکتر نگین تاجی به وضعیت دبیرخانه حقوق شهروندی در استان اشاره و افزود: در موضوع حقوق شهروندی عنوانی به عنوان دبیرخانه حقوق شهروندی در استان نداشتیم و الان با افتخار قوی‌ترین دبیرخانه را در کشور داریم و در بسیاری از موضوعات دارای رتبه های اول تا سوم کشوری هستیم که در زمینه اشتغال زندانیان در رتبه سوم کشوری قرار داریم.

 این مقام قضایی به اجرای طرح حمایت از خانواده در استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و گفت: طرح حمایت از خانواده زندانیان برای اولین بار در سطح کشور، از استان کهگیلویه و بویراحمد به سایر نقاط کشور سرایت کرد و در این طرح هر ماه، مسئولان قضایی به خانواده های زندانیان سرکشی کرده و نسبت به پیگیری امور خانواده زندانیان و احیاناً خود زندانی اقدام و  دستورات لازم  قضایی را صادر می نمایند. و از محل جمع آوری کمک های کارکنان قضایی و اداری دادگستری استان، به خانواده زندانیان بی بضاعت مساعدت می شود.
 دکتر نگین تاجی در پایان اظهار کرد: نخبه گرایی باعث می شود که در نهایت، رضایت مردم را در پی داشته باشد.

در ادامه این آیین حجت الاسلام علی سعیدی رئیس قبلی دادگستری شهرستان بهمئی در سخنانی با اظهار اینکه قریب ۱۲ سال در شهرستان بهمئی خدمت کردم افزود: در تمام حوادثی که در سطح شهرستان اتفاق افتاد سعی به حفظ کرامت انسانی بود و در ۱۲ سال گذشته تلاش های زیادی برای امنیت این شهرستان انجام گرفت.
وی در پایان گفت: در راستای تأمین امنیت با همکاری کارکنان قضاییو اداری، ریش سفیدان و روحانیون و معتمدین، تلاشهای زیادی را در جهت صلح و سازش قتل هایی که اتفاق می افتاد بکار گرفتیم و هدفمان ایجاد آرامش و امنیت برای مردم بود.

در این مراسم حجت الاسلام افروغ امام جمعه شهر لیکک نیز در سخنانی با بیان اینکه شهرستان بهمئی از خیلی جهات سفید است، گفت: ان شهرستان جرایم سازمان یافته ندار از افتخارات بهمئی است که خیلی از قتل ها با حضور مردم و متنفذین و ریش سفیدان و روحانیت مصالحه شد.
افروغ گفت: همبستگی و همدلی خاصی بین مسئولان شهرستان بهمئی وجود دارد.
وی با اذعان اینکه استان ما عشیره ای بود و شهرنشین شده ایم افزود: همه ی جرم ها نشانه بدی ما نیست ما فرزند طبیعت هستیم و قانون گریزم.
امام جمعه شهر لیکک در پایان ضمن گلایه از حوزه وزارت کشور در خصوص تعیین عدم تعیین مرز جغرافیایی استان کهگیلویه و بویراحمد با استان خوزستان در حوزه شهرستان بهمئی و با شهرستانهای لنده و کهگیلویه اظهار کرد: عدم تعیین مرز شهرستان با استان خوزستان و شهرستانهای لنده و کهگیلویه موجب شده که تعارضاتی را برای شهرستان بهمئی ایجاد نماید.

در ادامه آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری سنایی شهرستان بهمئی فرماندار این شهرستان در سخنانی گفت: هر کس با مردم خوب بهمی تعامل بیشتری داشته باشد، در ادامه خدمتش موفق تر خواهد بود.
وی با اظهار اینکه گذشت در همه ی تاریخ بشر و آموزه های دینی دارای مفهوم بوده از دستگاه قضایی، ریش سفیدان و خانواده های کرمی نژاد و طایفه شاه حسینی در خصوص گذشت از حق قصاص خود و اعلام رضایت نسبت به قاتل فرزندانشان تشکر کرد.

در پایان جاوید ریحانی رییس جدید دادگستری این شهرستان در سخنانی گفت: با تواضع و متانت و حلم و بردباری، بیشتر خادم شما خواهم بود و تضمین و اطمینان می دهم که دادگستری شهرستان بهمئی با صلابت تر از گذشته برای امنیت، به بهترین شکل عمل خواهد کرد.
ریحانی گفت: کاهش اطاله دادرسی، تعیین زمان محدود برای پاسخ استعلامات از ادارات شهرستانی و شهرستانهای همجوار استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف و ریش سفیدان، معتمدین و روحانیون در جهت ایجاد صلح و سازش از مهمترین اولویت های کاری ام خواهد بود.

درپایان این مراسم آقای سعید ریحانی به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان بهمئی معرفی ، و از خدمات حجت الاسلام علی سعیدی رئیس قبلی این دادگستری تقدیر شد.
با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president