آوای جنوب

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران : کمبود مربی تخصصی حفظ قرآن در گچساران

ملکوتیرئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران از کمبود مربی تخصصی حفظ قرآن در این شهرستان خبر داد.

آوای جنوب؛

حجت الاسلام ملکوتی‌اصل با بیان اینکه قرآن چراغ راه و هدایت بشر در همه ادوار بوده و هست، افزود: قرآن معجزه آخرین پیامبر و فرستاده خداوند در قالب دین مبین اسلام بوده که تا امروز آموزه‌های مختلفی در حوزه علم، معرفت، زندگی، رفتارهای انسانی و …به جامعه انسانی ارائه کرده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران با تأکید بر لزوم ترویج و ارزش‌گذاری عملی نه شعاری به بهره‌گیری از قرآن گفت: ترویج و تبلیغ قرآن و استفاده از آموزه‌های آن در مراحل مختلف زندگی باید از شعارگرایی به عمل‌گرایی رفته و توجه خاص و ویژه‌تری به استفاده و بهره‌گیری از قرآن صورت گیرد.

ملکوتی‌اصل در ادامه با اشاره به اقدامات و عملکرد اداره تبلیغات اسلامی گچساران در راستای ترویج و تبیین قرآن عنوان کرد: در این راستا برگزاری هفت جلسه کلاس فصیح‌خوانی در سطح شهر دوگنبدان و روستاها از جمله دیل، تلخاب‌شیرین، آبشیرین و باباکلان از جمله اقدامات این اداره بوده است.

وی برگزاری هفت جلسه حفظ جز یک تا سه قرآن همچنین کلاس۴۹/۱۴ حفظ سوره یاسین با شرکت ۱۵ تا ۲۵ نفر را از دیگر اقدامات اداره تبلیغات اسلامی گچساران عنوان و افزود: این آموزش‌ها توسط خانه‌های قرآنی شهری و روستایی گچساران برگزار شده است.

ملکوتی‌اصل برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاری بین‌المللی در مسجد صاحب‌الزمان را از دیگر اقدامات تبلیغات اسلامی گچساران برشمرد و اظهار کرد: در حدود ۹۰ مربی قرآنی در سطح شهر دوگنبدان و روستاهای گچساران وجود دارد که در حوزه‌های مختلف قرآنی به آموزش می‌پردازند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران با بیان اینکه در حال حاضر تنها ۶ حافظ کل قرآن در این شهرستان وجود دارد، گفت: متأسفانه در حال حاضر با توجه به کمبود مربیان تخصصی حفظ کل قرآن در گچساران تنها ۶ نفر حافظ کل قرآن وجود دارد.

ملکوتی‌اصل ادامه داد: مؤسسه جامع‌القرآن در گچساران تنها در حد آموزش سه جز قرآن تا سنین ۱۰ الی ۱۲ سال کار می‌کند و برای سنین بالاتر مربی تخصصی وجود ندارد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. یک فرد آگاه گفت:

    موسسه جامعه القرآن برای خواهران درهرسقف سنی کلاس دارد ودر حال حاضر خواهرانی با ۲۲جزءوبالاتر حافظ دارد

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president