آوای جنوب

دستور استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای برخورد جدی و محکم با مخربان «سنگ‌چهره»

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: وقتی خبر تخریب سنگ‌چهره را شنیدم به شدت ناراحت شده و دستور برخورد جدی با مسببان تخریب را دادم.

آوای جنوب؛

سید موسی خادمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه آثار طبیعی و منابع خدادادی از استان‌های ثروتمند کشور به شمار می‌رود، اظهار کرد: باید از داشته‌های خود به درستی استفاده کنیم.

مسئول ارشد اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: باید از این ظرفیت‌ها برای توسعه استان استفاده کنیم و به همین منظور حوزه گردشگری را در استان رونق دهیم چراکه همه مواهب را داریم اما برای به فعلیت درآوردن آن‌ها نیاز به همت بیشتر داریم.

خادمی که از تخریب سنگ‌چهره در سرفاریاب به شدت نگران به نظر می‌رسید، افزود: وقتی این خبر را از رسانه‌ها شنیدم مانند سایر مردم استان غمگین شدم چراکه اثری به یاد ماندنی برای مردم و طبیعت‌دوستان بود که می‌توانست به رونق گردشگری استان و منطقه کمک کند.

وی گفت: وقتی این خبر را شنیدم با مسئولان امر برای برخورد جدی و محکم با مسببان و عاملین این اقدام ناپسند صحبت کردم.

این مقام مسئول از فقر فرهنگی به عنوان مهم‌ترین دلیل برای این کار توسط مخربین یاد کرد و گفت: این آثار مربوط به ما نیست بلکه همه نسل‌ها از گذشته تا حال و البته آینده در مالکیت چنین آثاری سهیم هستند.

به گزارش فارس، علاوه بر استاندار بسیاری از مسئولان استانی و اقشار مختلف مردمی و البته بیش از همه مردم سرفاریاب و هنرمندان و طبیعت‌دوستان این اقدام زشت عده‌ای سودجو را محکوم کرده‌اند و منتظر برخورد قاطع با مسببین این اقدام ضد فرهنگی هستند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. دوست گفت:

    اخی.جالب اینجاست حفاظت از منابع ملی تاریخی در دولتی نیست که خود به دیگران تهمت سوختن تاریخ میدهد

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president