کد خبر : 9159
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 خرداد 1394 - 1:37

در گذشته کاسب، حبیب‌الله بود ولی امروز اعتقادات کم شده است

در گذشته کاسب، حبیب‌الله بود ولی امروز اعتقادات کم شده است

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌های کهگیلویه و لنده گفت: ماهیانه در شهرستان لنده بیش از ۵۰ متر فرش دست باف تولید و به خارج از شهرستان صادر می‌شود که در این راستا باید آموزش‌های لازم به متولیان امر داده شود. آوای جنوب؛ سید باقر افشین بعدازظهر امروز در کمیسیون تنظیم بازار شهرستان لنده،

باقر افشینرئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌های کهگیلویه و لنده گفت: ماهیانه در شهرستان لنده بیش از ۵۰ متر فرش دست باف تولید و به خارج از شهرستان صادر می‌شود که در این راستا باید آموزش‌های لازم به متولیان امر داده شود.

آوای جنوب؛

سید باقر افشین بعدازظهر امروز در کمیسیون تنظیم بازار شهرستان لنده، لزوم نظارت بیشتر بر بازار و کنترل قیمت‌ها اشاره کرد و گفت: در راستای کنترل و نظارت بر بازار شهرستان لنده، در ماه مبارک رمضان طرح ضیافت در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: این طرح که به منظور جلوگیری از تورم در بازار اجرایی می‌شود بر لبنیات، مواد گوشتی و پروتئینی، خشکبار، میوه و تره‌بار و … نظارت خواهد کرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌های کهگیلویه و لنده تصریح کرد: هر نظارتی بر بازار متضمن همکاری و مشارکت عمومی مردم بوده و بدون همراهی مردم نمی‌توان به موفقیتی در این زمینه دست یافت.

افشین افزود: مردم از نقش نظارتی خود بی‌اطلاع هستند وگرنه در هر کجا که حضور مردم در کنار مسئولان احساس شود موفقیت و سربلندی را مشاهده می‌‌کنیم.

وی در ادامه به ضرورت نظارت مسئولان شبکه بهداشت بر بازار اشاره و خاطرنشان کرد: چندین مورد مرگ به دلیل استفاده از مواد تاریخ مصرف گذشته در سال‌های گذشته در سطح شهرستان و استان و کشور مشاهده شده که می‌طلبد برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی نظارت مأموران شبکه بهداشت و درمان بر بازار دوچندان شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌های کهگیلویه و لنده گفت: یکی دیگر از مواردی که در بازار باعث افزایش قیمت آرد در بازار شده، دوگانگی قیمت نان و آرد بوده که با آزاد‌پز شدن تعدادی از نانوایی‌ها شاهد هستیم.

افشین یادآور شد: قیمت رسمی آرد در بازار ۳۵ هزار تومان بوده که هم‌اکنون شاهد فروش آن تا سقف ۴۵ هزار تومان در بازار هستیم.

وی در ادامه به کم‌فروشی و تخلفات برخی از خبازی‌های شهرستان لنده اشاره کرد و افزود: در طول چند ماه اخیر بیش از ۱۱ واحد خبازی شهرستان لنده به دلیل کم‌فروشی به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

افشین ابراز داشت: در گذشته کاسب، حبیب‌الله بود ولی امروز با کم‌رنگ شدن اعتقادات و یا بهتر بگوییم عدم آگاهی برخی بازاریان شاهد تخلفاتی از قبیل، کم‌فروشی و گران‌فروشی در بازار هستیم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌های کهگیلویه و لنده در ادامه به قیمت دوخت لباس‌ و پوشاک مدارس در شهرستان اشاره کرد و گفت: بیش از پنج هزار دانش‌آموز در سطح شهرستان لنده در حال تحصیل هستند که برای تهیه لباس و پوشاک خود باید به تولید‌ی‌ها مراجعه کنند، به همین منظور نرخ مصوب ۳۰ الی ۴۳ هزار تومان به تناسب مقاطع مختلف در نظر گرفته شده و هیچ‌گونه افزایش قیمتی را نباید در سطح شهرستان شاهد باشیم.

افشین در ادامه با اشاره به لزوم راه‌اندازی صندوق مکانیزه در ۱۰ گروه واحد صنفی، گفت: راه‌اندازی صندوق مکانیزه علاوه بر جلوگیری از تخلفات باعث بهره‌مندی بازاریان از معافیت‌ها خواهد شد و عدم استفاده، جریمه‌ پنج‌برابری و عدم بهره‌مندی از معافیت‌های مالیاتی را به همراه خواهد داشت.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌های کهگیلویه و لنده تأکید کرد: طلا‌فروشان بیشترین مالیات را از فروش طلا به مردم اخذ می‌کنند و باید این صندوق را هر چه سریع‌تر راه‌اندازی کنند.

وی به افزایش قیمت‌ حمل و نقل و آژانس درون شهری در دهدشت اشاره کرد و گفت: افزایش خودسرانه کرایه آژانس در دهدشت در حال رسیدن به شهرستان‌های دیگر بوده که می‌طلبد مسئولان تذکرات لازم را به سازمان حمل و نقل داده و تا زمانی که قیمت در کمیته تطبیق مصوب نشود از اجرای آن خودداری شود.

افشین در ادامه به برگزاری یک‌دوره آموزش فرش دست‌بافت در شهرستان لنده اشاره کرد و گفت: بیش از ۳۷ نفر از اهالی روستای قیام در این آموزش شرکت کرده‌اند.

وی افزود: به‌صورت میانگین ماهیانه ۵۰ متر فرش دست‌بافت در شهرستان لنده تولید و عرضه می‌شود که این موضوع اهمیت آموزش در این بخش را دوچندان می‌کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.