آوای جنوب

فرماندار بویراحمد:

در توسعه زاگرس مرکزی باغات و ایل‎ راه‌های عشایر بویراحمد مدنظر باشد

یاری پور فرماندارفرماندار بویراحمد گفت: در توسعه زاگرس مرکزی باغات و ایل‎ راه‌های عشایر بویراحمد مدنظر باشد.

آوای جنوب؛

هوشنگ یاری‎پور صبح امروز در جلسه معرفی برنامه‎های حفاظت و توسعه پایدار زاگرس مرکزی که با حضور اعضای طرح برگزار شد، اظهار کرد: طرح و برنامه در نوع خود مناسب بوده که امیدواریم مجریان طرح با برنامه‎ریزی اصولی بتوان آن را به مرحله اجرا گذاشت.

فرماندار بویراحمد با اشاره به اینکه بخشی از طرح توسعه پایدار زاگرس مرکزی در بویراحمد و دنا است، گفت: منطقه آبخیز مدیریتی دنا در شمال استان کهگیلویه و بویراحمد در مختصات ۵۰ درجه و ۲۳ دقیقه و ۸ ثانیه واقع گردیده است.

این مسئول منطقه آبخیز مدیریتی دنا را شامل حوضه سیاسی شهرستان‌های دنا، بویراحمد و کهگیلویه عنوان کرد و گفت: سیمای طبیعی غالب منطقه کوهستانی، تپه ماهوری و دشت بوده این منطقه آبخیز ۱۶/۷ درصد از کل مساحت منطقه زاگرس مرکزی را در بر می‎گیرد.

وی با بیان اینکه ایل‎های بزرگ بویراحمد سفلی و علیا و دشمن زیاری در این حوزه آبخیز مدیریتی ساکن هستند، گفت: جمعیت زیادی در این مناطق ساکن هستند که باید تمام اصول و ضوابط طرح به صورت کارشناسی شده و بدون ضربه زدن و بروز مشکل برای ساکنین این مناطق باشد.

فرماندار بویراحمد با بیان اینکه طرح توسعه پایدار زاگرس مرکزی بدون شک برای استان کهگیلویه و بویراحمد مفید خواهد بود، گفت: پایبندی همه مسئولان استانی و شهرستانی به اجرای طرح برمی‎گردد.

این مسئول با اشاره به زندگی ایلی و عشایری مردم منطقه بویراحمد خاطرنشان کرد: در بحث توسعه زاگرس مرکزی باید باغات و ایل‎راه‎های عشایر مد نظر قرار گیرد و به گونه‎ای باشد که به باغات و دیگر مکان‎های عشایری ضربه وارد نشود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president