آوای جنوب

درخواست انتخاباتی دادستانی و ارشاد از خبرنگاران دنا/ خبرنگاران دنا مشکلات عدیده‌ای دارند

.

آوای جنوب 

موضوع انتخابات میان دادستانی و ارشاد و خبرنگاران دنا مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت در این بین از خبرنگاران درخواست‌هایی شد.

 

به گزارش آوای جنوب از سی‌سخت، نشستی با عنوان انتخابات و قانونمندی در محل اداره ارشاد اسلامی دنا با حضور قاضی دهقان زاده نماینده دادستان شهرستان دنا، فرهاد ناصری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد دنا و اصحاب رسانه برگزار شد.

ناصری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد با اشاره به اینکه روز سیزده آ بان را در پیش داریم و باید با تمام توان در راهپیمایی سیزده آبان شرکت کنیم و با روحیه انقلابی در این صحنه حاضر شویم گفت: متاسفانه درحوزه مطبوعات به دلیل اینکه در قبال درج خبر هیچ گونه هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند و هیچ نانی در این حوزه نیست، در برابر به خبرنگاران توهین هم می‌شود.

وی گفت: تهدید هم می‌شوند ولی به واسطه عشق و علاقه‌ایی که در این کار دارند به فعالیت ادامه می‌دهند زیرا همان طور که رهبر انقلاب می‌فرمایند عرصه رسانه و مطبوعات عرصه جهاد است پس از شما و مراجع قضایی انتظار می‌رود از آنها حمایت کنید و دست آنها را بگیرید و باعث دلگرمی آنها شوید.

این مسؤول افزود: همان‌طور که می‌دانید فضای مجازی باعث جمع‌آوری برخی از رسانه‌های مکتوب در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد شده است.

ناصری با اشاره به مجوزدار نبودن برخی از سایت‌ها گفت: پروسه مجوزدار کردن سایت‌ها روند طولانی دارد و اداره فرهنگ و ارشاد تا زمانی که سایتی شاکی خصوصی نداشته باشد کاری به آن سایت ندارد ولی مزایای خوبی برای سایت ها و اصحاب رسانه مجوزدار وجود دارد که پیشنهاد می‌دهم مسؤولان سایت‌ها هر چه زودتر اقدام به کسب مجوزهای مربوطه کنند.

خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌ها هر کدام به صورت جداگانه به بیان نظرات خود پرداختند همه اعضای خانواده رسانه از نبود پشتوانه مالی برای کارهای خبری خود گلایه‌مند بودند و حرف همه خبرنگاران این بود خبرنگاری که استقلال خبری نداشته باشد و خبری به او تحمیل شود خیانت به عرصه خبر است.

درخواست دیگر رسانه ها از دادستانی و دستگاه قضا این بود که در زمان انتخابات اجازه حضور کامل خبرنگاران در روز شمارش آرا در محل فرمانداری داده شود و لااقل یک خودرو برای جابه‌جایی خبرنگاران در ایام انتخابات در اختیار قرار گیرد.

در ادامه این نشست دهقان‌زاده نماینده دادستان دنا گفت: درخواست‌های خبرنگاران به حق و به جاست و اغلب آنان به صورت جهادی و با هزینه شخصی و علاقه به کار خبرنگاری، اقدام به انجام رسالت خبری می‌کنند.

دهقان زاده با تاکید بر فصل الخطاب بودن قانون عنوان کرد: در رابطه با روند قضایی مسایل مربوط به خبرنگاران تا زمانی که خبرنگاری شاکی خصوصی نداشته باشد می‌تواند به راحتی به رسالت خود ادامه دهد، ولی اگر زمانی شاکی خصوصی برای خبرنگاری پیدا شد و برای دستگاه قضا کذب بودن نوع خبر ثابت شد قطعا آن جرم است پس رسانه باید بدون از هرگونه غرض شخصی به کار خود ادامه دهند.

دهقان زاده در ادامه گفت: خوشبختانه مردم ما خیلی با هوش بوده و از کمی و کیفی و از صحت و کذب بودن خبر آگاه هستند لذا تا جایی که می‌توانید از خبرهای کذب و حاشیه‌ای پرهیز کنید.

دهقان زاده درخصوص انتخابات گفت ،تبلیغات برای کاندیدها برای تمامی مدیران در وقت اداری ممنوع بوده ودر غیرازوقت اداری استفاده ازاموال دولتی برای تبلیغات خودداری کنند وهیچ مدیری نمی تواند پول یامالی به شخص فقیرجهت بهره برداری انتخاباتی پرداخت کند.

دهقان زاده در پایان از اصحاب رسانه خواست که به دور از هرنوع سلیقه شخصی و طرفداری انتخاباتی از کاندیدای خاصی یا جناحی در ایام انتخابات نسبت به هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن انتخابات کمک کنند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president