آوای جنوب

درخواست استاندار از سیاسیون/احمدزاده: دست از سر علوم پزشکی و حوزه درمان بردارید

آوای جنوب

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانشگاه علوم پزشکی جایی تخصصی بوده و محل سیاسی کاری نیست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و برخی مسئولان استانی و شهرستانی از بیمارستان شهید دکتر جلیل یاسوج بازدید کرد.

در این بازدید سید علی احمدزاده گفت: هدف قدردانی از کادر درمان بود که دو سال تمام در سنگر اول مبارزه با کرونا بودند اگر این خدمات نبود تلفات زیادی در کرونا می‌دادیم.

وی گفت: همچنین باید از کادر بهداشتی و درمانی در تمام نقاط استان قدردانی کنیم چراکه در این دو سال مجاهدانه در سنگر دفاع از سلامت مردم حضور داشتند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعتبارات بسیار خوبی به بیمارستان‌های استان تزریق شده و امیدواریم که در سال آینده و تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری کامل برسند که خبر بسیار خوبی برای حوزه درمان استان است.ژ

وی تاکید کرد: در خصوص پزشکان متخصص، حتماً دانشگاه علوم پزشکی شرایطی را برای سایر شهرستان ها نیز فراهم کرده تا آنها نیز برای خدمت به مردم در مناطق دیگر به غیر از یاسوج حضور داشته باشند.

احمدزاده با بیان اینکه خوشبختانه در سرجمع وضعیت استان ما در حوزه درمانی خوب است گفت: اما تجهیزات و امکانات کافی نیست و نسبت به خیلی از استانها عقب‌ماندگی داریم.

وی گفت: تجهیزات مورد نیاز بیمارستانی کم داریم و وزارت بهداشت باید توجه کافی به استان ما داشته باشد هرچند از اعتبارات استانی نیز استفاده خواهیم کرد تا بخشی از تجهیزات را تأمین اعتبار کنیم.

استاندار در ادامه در خصوص راه اندازی بیمارستان های جدید گفت: برای کادر درمانی و تجهیزات باید مدیریت شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از هرگونه سیاسی کاری و سیاسی بازی در حوزه درمان انتقاد کرد و گفت: از جریانات حاشیه‌ای می‌خواهیم که در کار بهداشت و درمان استان دخالت نکنند از کسانی که تخصصی در این حوزه دارند می‌خواهیم که برای حوزه بهداشت و درمان استان دردسر ایجاد نکنند.

وی گفت: کادر درمان و علوم پزشکی هم خودشان باید دچار حاشیه نشوند دانشگاه اگر به حاشیه برود همه آسیب خواهند دید هم حوزه دانشگاه هم سیاسیون ورود به حاشیه‌ها نکنند.

استاندار در ادامه با بیان اینکه ما هم به دنبال گرفتن امکانات از تهران هستیم و هم در استان به علوم پزشکی توجه خواهیم کرد گفت: بعضی از شهرستان‌ها گلایه‌مند هستند که پزشک متخصص و امکانات ندارند نباید فقط یاسوج را ببینیم بلکه بقیه جاها را نیز باید مد نظر قرار دهیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه با همه این موضوعات و مشکلات به آینده استان خوشبین هستیم گفت: با راه اندازی بیمارستان‌ها مشکلات کمتر خواهد شد.

وی افزود: در مناطق محروم مشکلاتی وجود دارد در سیلاب کلوار دیشموک و قلعه‌رئیسی و زیلایی مشکلات و گلایه‌های مردم زیاد است آنها از عدم دسترسی به خدمات پزشکی گلایه‌مند هستند در چاهن و رودبال مردم گلایه بسیاری داشتند که امکانات نداریم خانه بهداشت آنها فعال نیست در آن مناطق خود مدیران با خودروهای اداری دچار مشکل می‌شوند تا چه رسد به مردم با خودروهای شخصی، باید به آنجا کمک کنیم اورژانس راه‌اندازی شود و مراکز درمانیبه درستی خدمات‌دهی کنند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president