آوای جنوب

درخواست‌های امام جمعه قلعه‌رئیسی در آستانه سفر آیت‌الله رئیسی/از بیکاری در گچساران تا کارخانه قند یاسوج

آوای جنوب

امام جمعه قلعه‌رئیسی در آستانه سفر آیت‌الله رئیسی به کهگیلویه و بویراحمد درخواست‌هایی از مقام عالی قضایی دارد.

حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی در خصوص سفر رئیس قوه قضائیه به کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: آیت الله رئیسی قدوم مبارکتان به استان کهگیلویه و بویراحمد مهد مردمان غیور و دین دار و ولایت مدار و تمام شیعه علی بن ابیطالب علیه السلام اما محروم از امکانات باعث سرور و خوشحالی و نقطه عطفی در تاریخ این استان است وان شاء الله برکاتی برای مردم خواهد داشت از جمله مصیبت‌های بزرگ این استان یکی از محروم ترین استانهای کشور است آمار بیکاری و رشد دیگر آسیب های اجتماعی مثل خودکشی و طلاق و سرقت در این استان رو به افزایش است یکی از علت های این مصائب فقر و بیکاری است.

وی گفت: ظرفیت ها و پتانسیل ها و استعدادهای مختلفی در حوزه گاز و نفت و معادن و منابع طبیعی و گردشگری و کشاورزی وجود دارد اما بنا به دلایلی هیچ وقت فعال نشدند و متاسفانه جوانان مناطق مختلف این استان در دیگر استانها و حتی دورترین نقاط کشور مشغول کارگری هستند و همین باعث دردها و گرفتاریهای زیادی برای مردم این استان شده است.

امام جمعه قلعه‌رئیسی گفت: هیچ گونه کارخانه مادر و مولدی در این استان نداریم و تمام مایحتاج مردم این استان از دیگر استانها وارد می شود و به همین خاطر گرانیها در استان ما خاص است چند کارخانه تولیدی هست که نمونه آن کارخانه قند و شکر و آرد یاسوج است که بازدید حضرتعالی از این کارخانه‌ها می تواند امید را در دل کارگران مظلوم این استان زنده کند‌.

وی ادامه داد: زیرساخت ها برای سرمایه گذاری کلان در این استان فراهم نیست و حتی برای پرواز با هواپیما هم باید به اهواز و شیراز سفر کرد راه آهن از بیخ گوش این استان می گذرد اما مثل اینکه در ورودی این استان چراغ قرمز همیشگی است که نباید وارد شود.

صلواتی گفت: وضعیت ناهموار راههای استان و آمار تصادفات و کوهستانی بودن و پراکندگی منطقه و روستاهای زیاد و محروم از امکانات اولیه و هجوم به حاشیه شهرها از عوامل نبود توسعه و محرومیت در این استان سرشار از امکانات و ظرفیت هاست .

وی افزود: در شهر بام نفتی ایران گچساران فقر و بیکاری روح هر انسان آزاده‌ای را می‌آزارد در شهر بهمئی و سی سخت سرزمین نعمت های خدا و در کهگیلویه بزرگ محاصره در بین رودخانه ها اما زمین های تشنه آب بیکاری و گرفتاری مردم انسانهای آزاده را به غصه و غم عمیقی گرفتار می کند که چرا وضع این استان با این همه ظرفیت اما از جهات مختلف جزء استانهای محروم است؟.

این خطیب جمعه گفت: آنچه انتظار است حضرتعالی ورود کنید در مرحله اول همین دادگاها و دادگستری ها هستند هرچند با انتصاب آقای دکتر نگین تاجی تا حدود زیادی از زخم و آلام مردم تسکین یافت اما نیمی از عمر مردم شریف این استان در مراکز قضایی و دادگستری به هدر می رود یکی از معضلات اساسی و پرونده های همیشگی این مردمان پرونده های زمینهای منابع طبیعی و ملی و حق مالکیت مردم که در نهایت با معیار یک نقشه برداری هوایی قدیمی زمینها ملی و دوباره مردم سرگردان برای واگذاری‌ها در ادارات و فقط آمار پرونده های ورودی در محاکم قضایی را افزایش می دهد.

وی ادامه داد: از دیگر دردهای مردم این استان این است که برای اخذ مجوز یک کارگاه تولیدی و یا یک طرح کشاورزی و یا یک طرح اشتغالی آنچنان این مردم در بین ادرات رفت آمد می کنند و آنچنان گرفتن مجوز طولانی که سالها باید وقت گذاشت و نهایتا هم باعث خستگی و نا امیدی و بی انگیزگی می شود و برای این درد حضرتعالی چاره اندیشی کنید.

امام جمعه قلعه‌رئیسی افزود: در همین استان کهگیلویه و بویراحمد متاسفانه نمونه های تضییع بیت المال روشن است ودر تمامی نقاط استان پروژها و طرح هایی هست که با هزینه بیت المال مسلمین شروع و بسیار هم هزینه شد اما نهایتا یا بصورت ماست مالی شده تحویل دادند و یا اصلا طرح نیمه کاره رها شده است و یا هیچ فایده به حال مردم نداشت که نمونه ها زیادند و یقینا همکاران حضرتعالی و نهادهای متولی می توانند در سطح استان نمونه هایی را بیان کنند.

وی افزود: از دیگر مصائب مردمان این استان خاموشی چراغ کارگاههای تولیدی موجود در شهرک های صنعتی سطح استان است که امیدواریم با ورود حضرتعالی این چراغ ها روشن شوند.

صلواتی خاطرنشان کرد: یکی از محرومترین مناطق این استان بخش چاروسا و بخش دیشموک است که نیازمند توجه ویژه حضرتعالی است امیدوارم با اعزام یک نماینده ویژه به منطقه چاروسا و دیشموک از نزدیک با درد و رنج و محرومیت و استعدادهای فراوان اما مغفول این مناطق امید را در دل مردمان سخت کوش این مناطق زنده کنید.

انتهای پیام/

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president