آوای جنوب

استاندار کهگیلویه و بویراحمد

خودزنی و تنگ‌نظری دو سد بزرگ مقابل توسعه کهگیلویه و بویراحمد

خادمیاستاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: خودزنی و تنگ‌نظری دو سد بزرگ مقابل توسعه کهگیلویه و بویراحمد است.

آوای جنوب؛

سید موسی خادمی امشب در ششمین نشست هم‌اندیشی دانشجویان و نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور جمعی از نخبگان و اساتید و دانشجویان و آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی‌فقیه در این استان برگزار شد، اظهار کرد: هنگامی در کارها موفق هستیم که نگاه سیستمی و کل‌نگری به موضوعات مختلف در استان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کل‌نگری با نگاه سیستمی با کلی‌نگری متفاوت است، افزود: در کل‌نگری علاوه بر کل به اجزا هم نگریسته می‌شود و تنها به یک نگاه دور اولیه اندیشیده نمی‌شود که برای مثال تنها به این فکر کنیم که ۱۷ درصد نفت کشور از این استان صادر و یا ۱۰ درصد منابع آب کشور متعلق به کهگیلویه و بویراحمد است.

مسئول ارشد استانی در کهگیلویه و بویراحمد افزود: در نگاه سیستمی اجزا را با هم می‌بینند و از دل آن‌ها حرفی درست در می‌آورند که به نفع توسعه استان است.

وی با انتقاد تلویحی از برخی نشست‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد که به دنبال نسخه‌پیچی در راه توسعه هستند، افزود: از دل این جلسات یکی دو ساعته که نمی‌توان برای استان نسخه پیچید.

خادمی بیان کرد: اگر نخبگان به دنبال کار اساسی برای توسعه استان هستند لازم است به جای نسخه‌پیچی به دنبال ایجاد موج در جامعه باشند و از دل این موج‌ها طرحی بیرون بیاورند.

نماینده عالی دولت در کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: عیب کار ما نخبگان این است که می‌خواهیم برای استان نسخه‌ای بپیچیم که اطلاعات آن را از روی دست مدیران و مسئولان گرفته‌ایم.

وی در ادامه با انتقاد از برخی اظهارات دیگر در این نشست که از کهگیلویه و بویراحمد به عنوان دومین استان از لحاظ استعداد یاد شده بود، اظهار کرد: ما هم به توانایی فرزندان خود در استان ایمان داریم اما باید به جای ارائه این آمار بررسی شود که چرا استان در زمینه کنکور و قبولی‌ها در کشور رتبه آخر را دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان بیان کرد: باید دید که محیط چه ایرادی دارد که آدم‌ها نمی‌توانند خوب کار کنند و به همین منظور نخبگان باید به جای نسخه پیچیدن‌ها روی این موضوعات کار کنند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president