آوای جنوب

خبر خوش برای کارفرمایان کهگیلویه و بویراحمدی که از معلولان استفاده می‌کنند

خبرفوریمعاون بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد از تسهیلات ویژه‌ به کارفرمایان در این استان که از معلولان استفاده می‌کنند، خبر داد.

آوای جنوب؛

محمدکریم آریا عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در بحث اشتغال معلولان در این استان به انحای مختلف اقدام می‌کنیم یکی از این کارها را بیمه کارفرمایی معرفی کرد.

وی ادامه داد: اگر کارفرمایی در شرکت و واحد تولیدی خود معلولی به کار گیرد بیمه‌ای را که کارفرما برای معلول رد می‌کند توسط بهزیستی به کارفرما برگردانده می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: همچنین بحث بیمه خویش‌فرما را داریم که اگر معلول کسب و کاری برای خود ایجاد کند بیمه وی را عودت می‌دهیم.

معاون بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: دیگر مزیتی را که برای کارفرمایان در به کارگیری معلولان در نظر گرفته‌ایم این است که اگر کارفرما تشخیص دهد معلول نمی‌تواند کارآیی لازم را در کار خود داشته باشد تا ۵۰ درصد حقوق معلول را به کارفرما عودت خواهیم داد.

معاون اشتغال و مسکن بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد این مزایا را فرصتی برای کارفرمایان در استان دانست که از وجود معلولان در واحدهای تولیدی و خدماتی خود بیشتر استفاده کنند و در ادامه افزود: هر چند که معتقدیم معلولان حتی بیش از افراد سالم به فرهنگ کار و انجام وظیفه اعتقاد دارند.

وی با انتقاد از مسئولان استانی که چندان پایبند به استفاده از معلولان در کارهای اداری نیستند، اظهار کرد: برای نمونه همین بند استفاده ۳ درصدی که اکنون به ۵ درصد استخدام‌ها تبدیل شده را هم رعایت نمی‌کنند.

این مسئول در پایان متذکر شد: متأسفانه در سال ۹۲ در کل استان تنها دو نفر سهمیه استخدامی معلولان را داشتیم که نشان دهنده عدم همکاری مسئولان برای به کارگیری معلولان در چارچوب مواد قانونی هستند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president