آوای جنوب

خادمی : گروه های سیاسی نباید کاری کنند که برای مطرح کردن خود به استان ضربه بزنند

کارهایی که در مجموعه مدیریتی انجام می شود توسط دولت انجام شده و انتصاب کارها به جای دیگری درست نیست

خادمی استانداریاسوج – استاندار کهگیلویه و بویراحمد از جذب ۹۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و صندوق توسعه ملی در سال جاری خبرداد.

آوای جنوب؛

سید موسی خادمی بعدازظهر چهارشنبه در نشست شورای اداری استان اظهار داشت: دولت تدبیر و امید به وعده ها، باورها و شعارهای خود تا کنون پایبند بوده و با پیگیری صورت گرفته در راستای تحقق وعده ها موفقیت هایی نیز حاصل شده است.

وی افزود: موفقیت دولت در کاهش نرخ تورم ۴۴ درصدی به ۱۶ درصد طبق نظر کارشناسان کار منحصر به فرد و یکی از این موفقیت های مهم دولت بوده است.

خادمی به رونق و رشد اقتصادی در کشور در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و بیان داشت: شاهد بودیم رشد منهای پنج درصدی که برای کشور فاجعه به شمار می رفت از ابتدای دولت تدبیر و امید به رشد سه درصدی رسیده است.

وی تصریح کرد: چشم اندازهای کشور مثبت است و هرچه جلوتر می رویم آثار رونق اقتصادی بیشتر نمایان می شود.

استاندار استان به مذاکرات هسته ای در راستای حفظ منافع ملی و حقوق هسته ای اشاره کرد و گفت: درمذاکرات توفیق های خوبی حاصل شده و هیچ عدولی از حقوق هسته ای نیز صورت نگرفته است.

وی افزایش فهم بهتر دنیا از ایران و کاهش ایران هراسی در دنیا را از نتایج قطعی این مذاکرات دانست و بیان کرد: این مذاکرات به هر نتیجه ای برسد، ایران پیروز آن خواهد بود.

دست آوردهای دولت در کهگیلویه و بویراحمد

خادمی همچنین به دست آوردهای دولت در استان اشاره کرد و اظهار داشت: با همدلی و همکاری همه نیروهای استانی توانستیم در برخی از فعالیتها جایگاه مناسبی در کشور کسب کنیم که برای نتیجه بخش بودن آنها نیازمند استمرار این فعالیتها هستیم.

وی تصریح کرد: لازمه بهبود جایگاه استان تغییر و رشد رتبه فعالیت های استان در سالهای آینده است

خادمی به برخی موفقیتها اشاره کرد و افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه درآمدهای مالیاتی و کسب مازاد درآمد در رتبه یک تا سه قرار دارد که این حرکت موجب افزایش ۳۰ میلیارد تومانی اعتبارات عمرانی استان شد.

وی اضافه کرد: در مجموع تسهیلات بانکی و صندوق توسعه ملی در سال ۹۳ با وجود مشکلات و سختی های اخذ تسهیلات در استان ۹۰ میلیارد تسهیلات جذب شده این در حالی است که ین میزان در سال ۹۱ حدود ۳٫۵ میلیارد تومان بود.

خادمی گفت: در سال قبل در حوزه تسهیلات تکلیفی کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد در رتبه آخر قرار داشت ولی در سال جاری، اولین استان کشور بوده است.

استاندار اظهار داشت: لازمه بهبود جایگاه استان و خروج از محرومیت این است که جایگاه استان با تلاش و کوشش بی وقفه در طول سالیان متمادی در فعالیت ها عوض شود و به رتبه های یک و دو برسد و در تک تک فعالیتها جایگاه استان عوض شود.

اعتبارعمرانی سال ۹۳ بیشتر ازمجموع اعتبارات سال ۹۱ و ۹۲ بود

استاندار به کسب جایگاه یک تا سه استان در جذب اعتبارات عمرانی اشاره کرد و گفت: این اتفاق می بایست به عنوان مثال ۱۰ تا ۱۵ سال تکرار شود تا در نتیجه شاهد بهبود رتبه استان شویم.

رئیس شورای اداری استان مجموعه مدیران استان را مدیرانی همراه و بدون حاشیه دانست و گفت: نتیجه این همراهی این شده است که اعتبار عمرانی جذب شده در سال ۹۳ از مجموع اعتبارات عمرانی استان در سال های ۹۱ و ۹۲ بیشتر باشد.

وی اظهار داشت: در حالی شاهد این اتفاقات هستیم که در کشور هنوز اتفاق جدیدی نیفتاده است ضمن اینکه قیمت نفت نیز کاهش یافت و هنوز تحریم های ظالمانه برقرار است.

دولت نقشی غیر از مجری گری انتخابات ندارد

استاندار، سال ۹۴ را سالی حساس دانست و گفت: در سال آینده مذاکرات هسته ای تعیین تکلیف می شوند که مطابق با نتیجه مذاکرات سناریوی مدیریتی کشور عوض می شود.

خادمی، یکی دیگر از اتفاقات مهم سال آینده را انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: سیاست دولت در این خصوص حفظ استقلال و حفاظت از رأی مردم است و دولت نقشی غیر از مجری گری انتخابات ندارد.

وی افزود: مدیران اجرایی باید روابط خود را بر مبنای استقلال دولت تنظیم کنند.

خادمی تاکید کرد: دولت تنها مجری انتخابات است و قرار نیست در اتخابات برای کسی کاری انجام دهد.

استاندار تصریح کرد: کارهایی که در مجموعه مدیریتی انجام می شود توسط دولت انجام شده و انتصاب کارها به جای دیگری درست نیست.

وی، کاهش درآمد نفت و تأثیر آن در بودجه سال ۹۴ را یکی دیگر از اتفاقات سال آینده عنوان کرد و افزود: مدیران با پرهیز از هزینه های بی مورد و تشریفاتی این وضعیت را مدیریت کنند.

رئیس شورای اداری استان، سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد را رویداد دیگر سال ۹۴ دانست و افزود: برنامه ریزی ها، طراحی ها و ابتکارات در راستای این سفر به نحوی باشد که وزن استان در این سفر افزایش یابد و نگاه به استان به عنوان استانی با فرهنگتر، بزرگتر و مهمتر افزایش یابد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سفرهای گذشته ریاست جمهوری هر کس راه خود را می‌رفت، یادآور شد: چیزی که در سفر رئیس جمهور باید مد نظر همه گروه‌ها باشد این است که نباید کاری کنند که برای مطرح کردن خود به استان کهگیلویه و بویراحمد ضربه بزنند و باید تلاش کنیم که در این سفر فرهنگ والای مردم استان را به نمایش بگذاریم.
وی همچنین بر عمل به برنامه چهار ساله توسعه استان توسط دستگاههای اجرایی تاکید کرد و گفت: در سال آینده ارزیابی از میزان تحقق این برنامه از سوی دستگاههای اجرایی انجام می شود.
وی عنوان کرد: استفاده غیرقانونی مسوولان اجرایی و کارکنان نهادهای دولتی کهگیلویه و بویراحمد در ایام نوروز ۹۴ از امکانات دولتی به ویژه خودرو ممنوع بوده و با متخلفان برخورد جدی خواهد شد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president