آوای جنوب

حکایتی تلخ/آیا بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد سفارشی شده‌اند؟

آوای جنوب

گلایه شهروندان از رفتار دوگانه برخی از بانک‌ها در کهگیلویه و بویراحمد در خصوص روند پرداخت تسهیلات بانکی نگران‌کننده است که انتظار می‌رود مسئولان نظارتی به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند.

کهگیلویه و بویراحمد یک درصد جمعیت کشور را دارد و یک درصد جمعیت استان نیز در این استان ساکن هستند.

این استان از نظر اشتغال نیز در شرایط نسبتاً نامناسبی نسبت به سایر استان‌ها قرار دارد که ایجاد اشتغال برای جوانان بیکار این استان به یک کار شبانه‌روزی و جهادی نیاز دارد.

یکی از راه‌های ایجاد اشتغال پرداخت تسهیلات به جوانان و خانواده‌هاست بنابراین بانک‌ها نقش مهمی در اشتغال جوانان بر عهده دارند.

یکی از موضوعاتی که این روزها مردم استان با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند پرداخت دیرهنگام تسهیلات مختلف توسط بانک‌هاست، می‌توان گفت که این موضوع به یک معضل جدی تبدیل شده است.

برخی از مردم نسبت به پرداخت تسهیلات توسط برخی از بانک‌های استان بسیار گلایه‌مند هستند، برخی‌ها به دنبال تسهیلات هستند تا بتوانند ابزار یک کار را خریداری کنند باتوجه‌به لحظه‌ای بودن قیمت‌ها هرچه زودتر یک ماشین‌آلات یا ابزار خریداری شود بهتر است؛ اما متأسفانه گاهی اوقات دیده شده که تأخیر بانک‌ها در پرداخت تسهیلات باعث می‌شود یک فرد نتواند به‌خوبی کارش را پیش ببرد.

از طرف دیگر بانک‌ها در پرداخت تسهیلات دیر اقدام می‌کنند، از طرف دیگر کالاها در حال افزایش قیمت است این موارد باعث می‌شود همچنان آمار بیکاری در استان بالا باشد.

نکته مهمی که در برخی از بانک‌های استان گویا به یک رسم تبدیل شده است سفارشی کارکردن برخی از کارکنان در سیستم بانکی است که مراجعه‌کننده‌ای که دو ماه قبل ضامن را آورده و امضا کرده است هنوز وام خود را دریافت نکرده؛ اما نفر دومی که بند “پ” آن به‌خوبی کار می‌کند چندروزه تسهیلات خود را دریافت می‌کند.

متأسفانه، این موضوع باعث ایجاد گلایه‌های بسیار زیادی در میان مردم شده است، اینکه چرا بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد این‌گونه عمل می‌کنند جای سؤال دارد.

گلایه شهروندان از رفتار دوگانه برخی از بانک‌ها در کهگیلویه و بویراحمد در خصوص روند پرداخت تسهیلات بانکی نگران‌کننده است که انتظار می‌رود مسئولان نظارتی به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. Javad گفت:

    بله. به عینه تو بانک ملت دیدم. فقط سفارشی هست وام دادن به نفرات

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president