آوای جنوب

حال و روز معاونت اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد/خیال راحت کلانتری از معاونت اقتصادی استانداری

آوای جنوب

بیکاری جوانان از یک سو؛ تورم و گرانی از سوی دیگر در این سال‌ها به مهم ترین مشکل کشور تبدیل شده است به گونه ای که دغدغه تمامی مسوولان کشور است.
در این میان باید بپذیریم برطرف کردن مشکل بزرگ اشتغال تنها با کمک دولت برطرف نمی شود بلکه نیاز به مدیرانی در دولت دارد که بتوانند کمک به این مهم نمایند.
نمی شود از اشتغال گفت و فقط شعار داد؛ نمی شود از اشتغال گفت و آن را فقط در پرداخت وام های اشتغال زایی خلاصه کرد‌؛ آن هم وام هایی که به سرانجام نمی رسد اما می توان با مدیریت صحیح در همین حوزه به گونه ای عمل کرد که با دوری از حاشیه و شعار ضمن برطرف کردن مشکل اشتغال آسایش و آرامش را به خانه های مردم برد.
این روزها مدیریت اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد به گونه ای عمل می کند که می توان با تمام نقدهایی که به دولت وجود دارد به مرد اقتصادی استان نمره ای خوب داد.
مرد همیشه خندان استانداری کهگیلویه و بویراحمد که همه را به اسم کوچک صدا می زند به طوریکه در کمترین زمان با افراد مخاطبش ارتباط برقرار می کند و به جرات می توان گفت اگر حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد به راحتی می تواند پیگیر دیگر مشکلات استان باشد وجود مدیریتی کاردان در راس معاونت اقتصادی استان کهگیلویه و است.
صحبت از حشمت الله صمیمی دوست است؛ مدیری که نگاه به ساعت و پایان وقت اداری و تاریکی هوا ندارد؛ گویی قرار نیست به خانه برود.
تلفن همراهش در دستش است و به دنبال برطرف کردن مشکلات کارآفرینان در تمام نقاط استان.
یک روز ۷ صبح در کهگیلویه و چرام است و روز دیگر ۷ صبح در گچساران و شهرک صنعتی و در ادامه عجله ای برای رفتن به خانه ندارد و در باشت توقف می کند تا پیگیر مشکلات باشد.
برای او فرقی ندارد سرمایه گذار کیست و از چه جناحی است و بی تردید این مهمترین ویژگی یک مدیر اقتصادی است.
یک روز رئیس کل مالیاتی کشور را به شهرها می آورد و از درد و دل کارآفرینان می گوید که گویی خود شرکت دارد و روز دیگر در سفر رییس دستگاه قضایی پیگیر کارخانه قند یاسوج می شود و روز بعد نمایندگان دفتر ریاست جمهوری را به استان دعوت می کند
نگاهش به پروژه‌ها و کارآفرینان نگاه سیاسی و قومیتی از جنس سردسیری و گرمسیری نیست و بی شک همین رمز موفقیت او در راهی است که دغدغه اصلی مقام معظم رهبری است.
اشتغال و حمایت از سرمایه گذاران و کارآفرینان گره گشای تمام مشکلات کشور است و این مهم زمانی تحقق می یابد که مدیران اقتصادی از پشت میزنشینی فاصله بگیرند و به دنبال برطرف کردن مشکلات باشند.
اینکه تولید کننده ای مشاهده می کند یک مسوول استانی پیگیر برطرف کردن مشکلات پیش روی کارآفرینان است موجب می شود کارآفرینان نیز به آرامش برسند و بدانند مسوولان پیگیر کارهای آنها هستند.

جذب سرمایه گذاران از مهمترین اولویت‌ها در راستای رونق تولید در کهگیلویه و بویراحمد است

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص می گوید: جذب سرمایه گذاران از مهمترین اولویتها در راستای رونق تولید در استان است.

حشمت الله صمیمی دوست افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد از پتانسیلها و ظرفیتهای بسیاری برخوردار است اما جذب کم سرمایه گذاری در خصوص بالفعل شدن ظرفیتها، تولید و رونق اقتصاد را کاهش می دهد.

وی با بیان اینکه این استان قابلیتهای بسیاری در راستای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف همچون نفت، گردشگری، صنعت و معدن، گیاهان دارویی، گاز و پتروشیمی، کشاورزی، باغداری، آب و منابع طبیعی دارد، گفت: مشوقهای سرمایه گذاری می تواند در این راستا راهگشا باشد و از جمله این مشوقها، معافیتهای مواد ۸۱، ۱۳۲ و … قانون مالیات‌های مستقیم، واگذاری اراضی ملی برای سرمایه گذاری، تسهیلات با بهره کم، زمین آماده در شهرک‌های صنعتی با داشتن زیرساخت است.

صمیمی دوست اظهار داشت: سرمایه گذاری در راستای ایجاد کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی و تولید و اشتغالزایی باید مورد توجه قرار گرفته و کاهش بروکراسیهای اداری نیز موثر است.
صمیمی دوست با اشاره به نامگذاری سال به جهش تولید ابراز کرد: در طول این یک سال که مزین شده به جهش تولید اقدامات خوبی در سطح استان صورت گرفته است.

معاون اقتصادی استاندار ادامه داد: در همین دوره نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشست هایی در جهت رفع موانع تولید ۱۰۰درصد برگزار شده است و به دنبال رفع مشکلات واحد‌های تولیدی هستیم.
وی افزود: حضور در شهرستان و بازدید از واحد‌های اقتصادی از جمله عملکرد مجموعه استانداری در این مدت بوده است.

صمیمی دوست با اشاره به اینکه به دنبال رفع موانع واحد‌های راکد در استان هستیم و جز برنامه های کاری ما بوده است، عنوان کرد: خوشبختانه در سال‌جاری ۱۷واحد راکد به چرخه تولید بازگشته است و هم اکنون به دنبال تکمیل زنجیره تولید هستیم .

 

صمیمی دوست با بیان اینکه آینده خوبی برای استان پیش بینی شده است، گفت: صنایع بزرگی در استان از جمله پتروشیمی ، فرآوری گیاهان دارویی ، آهک هیدراته ، فسفات چرام و دیگر صنایع بزرگ با بره‌برداری از این طرح‌ها زمینه توسعه و رونق در استان ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: هم اینک ۳۳ طرح جهش تولید در زمینه های مختلف در این استان در حال اجراست که ۱۲ مورد از این تعداد طرح مربوط به حوزه کشاورزی، ۹ مورد مربوط به حوزه گردشگری، سه مورد مربوط به حوزه صنعت، یک مورد مربوط به حوزه آب و هشت مورد نیز مربوط به دیگر حوزه ها است.

صمیمی دوست با بیان اینکه ۲۷۰۰ میلیارد تومان میزان اعتبار این تعداد پروژه‌ها است، افزود: میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح ها از ۲۰درصد الی ۱۰۰درصد است که برخی از این پروژه ها به بهره برداری رسیده است.

وی اذعان کرد: با بهره‌برداری رسیدن این تعداد طرح‌ها زمینه اشتغال ۱۳ هزار نفر در استان ایجاد می‌شود.

صمیمی دوست عنوان کرد: پتروشیمی دهدشت با پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصد، کارخانه فرآوری گیاهان داروی با حجم سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد تومان که ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی به زیر کشت گیاهان دارویی خواهد رفت از جمله پروژه‌های جهش تولید هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تکمیل و افتتاح این طرح ها منجر به شتاب گرفتن هر چه بیشتر رونق تولید و اشتغال در استان می شود.

او در پایان تاکید می کند؛ درب اتاق اقتصادی استان برای همه باز است و شخصا نیز در تمام شبانه روز آماده پاسخگویی هستم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president