کد خبر : 47921
تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 خرداد 1400 - 15:28

جنجال در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد؛سوالات آزمون نهایی لو رفت!+تصاویر

جنجال در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد؛سوالات آزمون نهایی لو رفت!+تصاویر

آوای جنوب لو رفتن سوالات آزمون نهایی مقطع متوسطه اول مدارس کهگیلویه و بویراحمد جنجال عجیبی در آموزش و پرورش استان رقم زد. امتحانات نهایی دانش‌آموزان به بازاری برای کسب درآمد توسط افراد فرصت طلب تبدیل شده تا با سوءاستفاده از نوجوانان به بهانه فروش امتحانات نهایی، درآمدهایی نصیب برخی افراد شود. در روز های

آوای جنوب

لو رفتن سوالات آزمون نهایی مقطع متوسطه اول مدارس کهگیلویه و بویراحمد جنجال عجیبی در آموزش و پرورش استان رقم زد.

امتحانات نهایی دانش‌آموزان به بازاری برای کسب درآمد توسط افراد فرصت طلب تبدیل شده تا با سوءاستفاده از نوجوانان به بهانه فروش امتحانات نهایی، درآمدهایی نصیب برخی افراد شود.

در روز های گذشته فضای مجازی استان کهگیلویه و بویراحمد به بحث فروش و لو رفتن آزمون های نهایی مقطه متوسطه اول تبدیل شده بود تا به جهت صحت این موضوع به سراغ رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد برویم.

ضایع شدن حق دانش‌آموزان با لو رفتن سوالات امتحانات نهایی واقعه غم‌انگیزی است که کورش دلشاد با تایید لو رفتن سوالان امتحانات مقطع متوسطه اول به خبرنگار ما گفت: در این رابطه آموزش و پرورش تمام تلاش خود را می کند تا مقصرین اصلی این واقعه مشخص شوند.

او با بیان اینکه در گام اول مدیر یکی از مدارس را لغو ابلاغ مدیریت کردیم اذعان داشت: با توجه به شرایط کرونایی و بحرانی بودن وضعیت سلامتی متاسفانه سخت گیری آنچنانی نشده است.

دلشاد گفت ۱۰۰ حوزه امتحانی متوسطه اول و ۲۸ حوزه متوسطه دوم در شهرستان وجود دارد که مدیریت این حوزه ها در شرایط کرونایی شاخص های خاصی دارد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در رابطه با لو رفتن سوالات گفت: مدارس باید برای دریافت سوالات مراجعه و کد رمز دریافت می کردند و احساس می شود در زمان کپی شدن سوالات آزمون تخلف قبل از برگزاری امتحان صورت می گرفته است.

موضوع را با یکی از مدیران مدارس استان در میان گذاشتیم که وی عنوان کرد: این تخلف به صورت گسترده و در بین مدارس استان انجام می شد.

وی گفت: متاسفانه آزمون ها قبل از برگزاری از طریق فضای مجازی در اختیار دانش آموزان قرار می گرفت.

او تاکید کرد: به عنوان یک مدیر مدرسه شرمنده هستم چرا که با انجام این کارها ضربه مهلکی به بدنه آموزش و دانش آموزان زده می شود.

این مدیر مدرسه راهنمایی شهر یاسوج با اشاره به اینکه در این رابطه مسئولان امتحانات در اداره آموزش و پرورش و یا مدیران مدارس می توانند مقصر اصلی لو رفتن آزمون ها باشند گفت: حتی سوالاتی که از طریق کد رمز داده می شدند باز هم لو رفته بودند و دانش آموزان به آن دسترسی داشتند.

وی در پایان گفت:از طریق همکاران بخش امتحانات آموزش و پرورش عنوان شده است که تا کنون، تخلف ۳ مدیر در شهرستان های گچساران ، مارگون و شهر یاسوج در این رابطه مشخص شده است .

وی تاکید کرد: متاسفانه این مورد در مدرسه ما نیز وجود داشته و دانش آموزان قبل از برگزاری امتحانات به سوالات دسترسی داشتند .

این مدیر مدرسه شهرستان بویراحمد اذعان داشت حتی سوالات درس انشاء لو رفته بود و دانش آموز ضعیف مدرسه ما که به سوالات دسترسی پیدا کرده بود زیبا ترین مطلب را نوشته بود و واقعا جای تاسف است که اینگونه دانش آموز پیشرفت کند.

برای پیگیری لو رفتن سوالات آزمون مقطع متوسطه اول به صورت مکرر با مدیر کل آموزش و پرورش استان تماس گرفتیم که وی تلفن را جواب نداده و منتظر پاسخ این مسئول استانی برای روشن شدن بیشتر ماجرا هستیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.