جمشید جهانزاده: کافه و رقص بیشترین ابزار سینمای قبل از انقلاب بود
بازیگر مطرح تلویزیون و سینمای ایران گفت: قبل از انقلاب فیلمها از فرمولی تکراری و مبتذل استفاده میکردند که کافه، رقص و تعقیب و گریز بیشترین نماد و سناریوی آن زمان بود. آوای جنوب؛ جمشید جهانزاده امروز در پاسخ به سئوالی در خصوص وضعیت کنونی سینمای ایران اظهار کرد: یکی از نهادهایی که بعد از
بازیگر مطرح تلویزیون و سینمای ایران گفت: قبل از انقلاب فیلمها از فرمولی تکراری و مبتذل استفاده میکردند که کافه، رقص و تعقیب و گریز بیشترین نماد و سناریوی آن زمان بود.
آوای جنوب؛
جمشید جهانزاده امروز در پاسخ به سئوالی در خصوص وضعیت کنونی سینمای ایران اظهار کرد: یکی از نهادهایی که بعد از انقلاب وضعیت رشد آن مشخص و محسوس بود سینمای ایران بود.
وی افزود: قبل از انقلاب فیلمها از فرمولی تکراری و مبتذل استفاده میکردند که کافه، رقص و تعقیب و گریز بیشترین نماد و سناریوی آن زمان بود.
بازیگر تلویزیون و سینمای ایران تصریح کرد: قبل از انقلاب موضوع بازیگری و کارگردانی در سینمای ایران از اهمیت خاصی برخوردار نبود.
جهانزاده تصریح کرد: بعد از انقلاب این اتفاق روی داد و تمام زمینهها از نظر سناریونویسی، بازیگری، طراحی صحنه و همه عوامل موثر در یک اثر هنری برجسته شده و ارزش خود را پیدا کردند.
وی در پاسخ به سئوالی مبنی به اینکه سینمای ایران در چه حوزههای کمرنگتر ظاهر شده و نیاز امروز سینمای ایران چیست، گفت: غیر از برخی موضوعات روز جامعه که نیاز امروز سینمای ایران برای ساخت فیلم است، فرایند آزادی هنرمندان باید برجستهتر باشد تا هنرمند به راحتی حرف خود را بیان کند.
این بازیگر سینمای ایران افزود: وقتی آزادی وجود داشته باشد هنرمند سوژه خود را پیدا کرده و در خصوص آن اقدام به تهیه اثر میکند.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0