آوای جنوب

جشنواره حکمت مطهر در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود

مطهریمسئول دفاتر نهاد رهبری دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمد از انتشار فراخوان دهمین دوره جشنواره حکمت مطهر در دانشگاه های استان خبر داد.

آوای جنوب؛

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام قاسم مقدم صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به جایگاه اندیشه های شهید مطهری در عرصه مطالعات دینی گفت: بسط آثار این اندیشمند گرانقدر در جامعه دانشگاهی می تواند اصول اندیشیدن منطقی جهت تئوری پردازی اسلامی را در این محیط بسط دهد.

وی زمینه سازی جهت تئوری پردازی اسلامی را از اهداف جشنواره دانست و افزود: وقتی دانشگاهیان به عرصه نظریه پردازی دینی در سطح دانشگاه ورود کنند می توان به حرکت دانشگاه در مسیر اسلامی شدن امیدوار بود.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه یاسوج تقویت نیروهای متعهد و متخصص دانشگاهی را هدف دیگر جشنواره دانست و بیان کرد: جشنواره در پی زمینه سازی جهت رشد خلاقیت دانشگاهیان با تکیه بر آثار شهید مطهری است.

مقدم اظهار داشت: جریان سازی فرهنگی و تقویت باورهای دینی دانشگاهیان با استفاده از تحقیق و مطالعه هدف دیگری است که به وسیله جشنواره ممکن می شود.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه دو بخش دانشجویی و بخش استادان را قسمت های مختلف جشنواره دانست و بیان داشت: یکی از قالب های جشنواره که می توان گفت فراگیرترین قالب دانشجویی آن است کتاب ماه مطهراست.

وی ادامه داد: در این بخش دانشجویان با ثبت نام به مطالعه کتبی که برای هر ماه معرفی می شوند می پردازند و در پایان هرماه در آزمون آن که به صورت الکترونیکی برگزار می شود شرکت می کنند.

وی، وبلاگ نویسی، مقاله نویسی و تالیف پایان نامه را قالب های دیگر بخش دانشجویی دانست و گفت: اساتید نیز می توانند در دو قالب مقاله نویسی و تالیف کتاب شرکت کنند.

مقدم، آخرین مهلت شرکت در جشنواره را فروردین ۹۴ اعلام کرد و با اشاره به ضرورت تعیین دبیرخانه استانی جهت اداره بهتر امور جشنواره گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دبیرخانه جشنواره انتخاب شده است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president