آوای جنوب

رئیس زندان گچساران:

جابجایی زندان گچساران دستور ویژه کارگروه مسئولان استانی و شهرستان

نارکیرئیس زندان گچساران گفت: جابجایی و انتقال زندان گچساران در دستور ویژه کارگروه مسئولان استانی و شهرستانی قرار گرفت.

آوای جنوب؛

افشین نارکی امروز با اشاره به مشکلات انتقال زندان مرکزی گچساران و اراضی واگذاری به آن، اظهار کرد: ساخت زندان مرکزی در مکان فعلی نیز مشکلات بسیاری به دنبال داشته که در این راستا رایزنی‌های بسیاری جهت مکان‌یابی این زندان از جمله انتخاب مکانی مناسب از اراضی منابع طبیعی شهرستان توسط مسئولان و مدیرکل زندان‌های استان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه اراضی انتخاب شده جهت احداث زندان جدید موافق نظر استاندار و کارشناسان مربوطه بوده، افزود: این مکان محل مناسبی برای احداث زندان است.

رئیس زندان گچساران با اشاره به مصوبه دولت مبنی ‎بر انتقال زندان‌‌ها به خارج از شهرها، تصریح کرد: ۱۰ هکتار اراضی جهت ساخت زندان مرکزی گچساران اختصاص یافته که بر اساس قرارداد هر ساله مبلغی برای اجاره بها به حساب جهاد کشاوزی واریز می‌شود.

نارکی با بیان اینکه مدیرکل زندان‌های استان از سازمان جهاد کشاورزی درخواست تمدید قرارداد فوق‌الذکر را تا زمان تامین اعتبار جهت احداث این پروژه را به لحاظ اهمیت موضوع کرده است، عنوان کرد: با توجه به مشکلات ایجاد شده به علت موقعیت کنونی این زندان در مرکز شهر، امید است مسئولان امر هرچه سریع‌تر نسبت به انتقال آن به روستای خنگ بنار گچساران که مکان انتخابی بوده نیز اقدام کنند.

وی به جلسه اخیر مسئولان استانی و شهرستانی در راستای انتقال این زندان در فرمانداری گچساران اشاره کرد و افزود: جابجایی و انتقال زندان مذکور در دستور ویژه کارگروه مسئولان استانی و شهرستانی قرار گرفته است.

رئیس زندان گچساران در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد شورای طبقه‎بندی زندانیان اشاره کرد و گفت: این شورا در پیگیری مشکلات زندانیان و ساماندهی آنها در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان تاکنون عملکرد خوبی داشته است.

نارکی با بیان اینکه از جمله موارد مساعدت به زندانیان برگزاری منظم همین جلسات شورای طبقه‎بندی است، اذعان کرد: تشکیل منظم این جلسات نقش موثری در جلوگیری از آسیب‌های درون‌زندانی و ارتقا روحیه زندانیان است.

وی در پایان با اشاره به برگزاری جلسه شورای طبقه‎بندی اخیر، یادآور شد: طی این جلسه با مرخصی ۳۱ نفر، اشتغال ۷نفر و آزادی مشروط ۹ نفر از زندانیان موافقت شد.فارس/

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. لابقلفب گفت:

    خنگ بنار تنها مسیر پیاده روی سالم شهروندانه خرابش نکنید لطفا محیط فرهنگی دانشگاهیه نباید زندان رو بیاری کنارش

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president