آوای جنوب

توصیه‌های کرونایی استاندار به فرمانداران/ کهگیلویه و بویراحمدی‌ها در روز طبیعت تجمع نکنند

آوای جنوب

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از برخی مراسمات و تجمعات گفت: مردم تا عمومی شدن واکسیناسیون پروتکل‌ها را رعایت کنند.


به گزارش آوای جنوب از یاسوج، با توجه به وضعیت بیماری کرونا و وضعیت نارنجی و قرمز شهرهای استان، حسین کلانتری نشستی با فرمانداران استان برگزار کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم تقویت شهرستان مارگون و اختصاص تجهیزات به این شهرستان تاکید کرد و گفت: شرایط کرونا در استان سخت شده است در این شرایط هر مسئولی نمی‌تواند کاری بکند برود.

استاندارد کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از برخی تجمعات عروسی و عزا افزود: تغییر رنگ شهرستان‌ها، نتیجه بی‌توجهی به پروتکل‌ها و برگزاری همین تجمعات است.

وی با بیان اینکه نگاه و برخورد ما پلیسی نیست، گفت: خطر کرونا در برخی شهرستان‌ها جدی است، نظام سلامت و دانشگاه علوم پزشکی استان جوان است و زیرساخت‌های طویلی ندارد هر چند در این مدت امکانات دو برابر شده است.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد ابتلا به بیماری کرونا در استان را ۲.۵ برابر گذشته دانست و عنوان کرد: اگر همین‌طور پیش برود و بستری‌ها ۲.۵ برابر شود آی.سی.یو و تخت‌های ما جوابگو نیست لذا برای اینکه با این شرایط مواجه نشویم از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود تا از این شیب و سرعت پیک خطرناک کرونا جلوگیری کنیم‌

کلانتری خطاب به مردم با بیان اینکه ما هم خوشحال میشویم مردم مراسم عروسی و شادی داشته باشند و بازار و صنوف به مانند قبل از کرونا فعالیت کنند، افزود: مردم بدانند با توجه به شرایط بیماری کرونا جان و سلامت همه در خطر است.

وی ضمن تقدیر از آیت‌الله حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نماینده ولی‌فقیه مقید به حفظ و رعایت پروتکل‌ها است و خیلی از موارد را تذکر می‌دهند.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به لزوم ایجاد آزمایشگاه دوم تشخیص مولکولی در استان گفت: در این خصوص با دکتر نمکی مکاتبه کردم، راه‌اندازی آزمایشگاه مولکولی یک ضرورت است هر چند ممکن است تا خرداد ماه هم طول بکشد.

وی ضمن قدردانی از دکتر قلم‌فرسا در آزمایشگاه تشخیصی مولکولی افزود: تست‌های pcr از ۳۰۰ مورد به بیش از یک هزار مورد در شبانه‌روزی رسیده و ۳ برابر شده است.

کلانتری با بیان اینکه ویروس چرخش وسیعی پیدا کرده بیان کرد: یکی از اولویت‌های قرنطینه است نیاز است کسانی که به بیماری مبتلا می‌شوند قرنطینه شوند که در این خصوص از ظرفیت سپاه استفاده شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به موفقیت استان و رتبه پنجم در طرح شهید سلیمانی اشاره و خطاب به فرمانداران گفت: قبل از اینکه تجمعی شکل گیرد جلوی آن گرفته شود.

وی با انتقاد از روضه‌خوانی در مراسمات گفت: طرف خودکشی کرده روضه‌خوان‌ها چنان برنامه‌ای تربیت داده و روضه‌خوانی می‌کند که با تاسوعا و عاشورا هیچ تفاوتی ندارد.مجددا توصیه می‌کنم تا زمانی که واکسیناسیون عمومی نشود مردم پروتکل‌ها را رعایت کنند و از تجمعات عروسی و عزا بپرهیزند.

وی با اشاره به در پیش بودن روز سیزده بدر گفت: پارسال در روز طبیعت هیچ تجمعی گزارش نشد به مردم توصیه می‌کنم سیزده بدر امسال هم تجمعی نداشته باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در بیماریابی فعال و نمونه‌گیری ۲ برابر کشور عمل کردیم، تصریح کرد: بیش از ۴۵ درصد جمعیت استان در مرکز استان است اگر بویراحمد قرمز شود که استان قرمز شده است.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه فرمانداران در مقابله با بیماری کرونا پای کار هستند و نمی‌بینم کسی از آنها کوتاهی کند، خطاب به آنها گفت: دو هفته‌ای را در بحث کرونا تمام وقت و انرژیتان را بگذارید تا به سمت عبور کنیم اگر این کار را نکنید تا خرداد و اوج انتخابات، در بحران آتش‌سوزی و زلزله سی‌سخت بحران کرونا را هم خواهیم داشت، ضمن اینکه در پایان عمر دولت با هیچ کسی تعارف نداریم.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president