آوای جنوب

تغییر نام میدان شهدای نیروی انتظامی یاسوج به فلکه ساعت سابق

یاسوجدر جلسه شورای ترافیک استان مصوب شد با بررسی‌های لازم میدان شهدای نیروی انتظامی یاسوج به فلکه ساعت سابق تغییر نام پیدا کند.

آوای جنوب؛

جلسه شورای ترافیک استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز به ریاست پژمان نیک‌اقبالی معاون امور عمرانی استانداری این استان و سایر اعضای این شورا با هدف بررسی مشکلات ترافیکی شهرستان استان برگزار شد و در ابتدای این جلسه به مشکلات ترافیکی و وضعیت جاده‌های شهرستان لنده پرداخته شد.

محمد مرادی فرماندار لنده با بیان اینکه این شهرستان از راه ارتباطی مناسبی برخوردار نیست، گفت: زیر‌ساخت‌های جاده‌ای این شهرستان پاسخگوی بار سنگین تردد به این شهرستان نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی از پیچ‌های خطرناک این شهرستان در حوزه استحفاظی شهرستان کهگیلویه است، افزود: در جلسات مختلفی که در این شهرستان برگزار شده مشکلات این جاده‌ها بررسی نمی‌شود.

فرماندار شهرستان لنده خواستار توجه اداره کل راه و شهرسازی شد و اظهار کرد: راه و شهرسازی نسبت به وضعیت جاده‌ها و راه‌های این شهرستان توجه داشته باشد و در جهت ایجاد و بهبود این جاده‌ها تلاش کند.

در ادامه حسن فدایی مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وضعیت جاده‌های شهرستان لنده بیان کرد: جاده‌های این شهرستان بسیار وضعیت ضعیفی دارند و محرومیت شهرستان لنده در خصوص جاده در کل کشور بی‌سابقه است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: راه‌های شهرستان‌های لنده، بهمئی، چرام و دنا از ضعیف‌ترین و بدترین راه‌های این استان است که لنده، بهمئی و چرام در چند سال اخیر به شهرستان تبدیل شدند اما آنچه جای تأسف دارد این است که دنا چندین سال است به شهرستان تبدیل شده اما وضعیت بد جاده‌ها و راه‌های این شهرستان تعجب‌آور و نگران‌کننده است.

وی تصریح کرد: مشکلات مالی و اعتباری همچنان مانع از ادامه فعالیت و احداث جاده‌های شهرستان لنده شده است که تلاش‌ می‌شود در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز جاده ارتباطی لنده به جاده پاتاوه به دهدشت متصل شود.

همچنین اردلان‌ زینل‌زاده شهردار گچساران بیشترین تصادفات منجر به فوت در این شهرستان را مربوط به عابرین پیاده و در بلوار ولیعصر این شهرستان دانست و افزود: با کمک و همکاری اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان، دوربین ترافیک در بلوار ولیعصر شهرستان گچساران و سایر محورهای پر ترافیک شهرستان نصب می‌شود.

در ادامه و بعد از رسیدگی به وضعیت شهرستان‌های چرام و گچساران مشکلات ترافیکی مرکز استان نیز مورد بررسی قرار گرفت و تعیین تکلیف میدان شهدای نیروی انتظامی و خیابان سردار جنگل جنوبی در دستور کار قرار گرفت.

محمد‌علی جاوید شهردار شهر یاسوج با بیان اینکه نام‌گذاری فلکه سابق یاسوج به نام‌ میدان شهدای نیروی انتظامی نام‌گذاری درستی نبود، گفت: اولا محل مورد نظر میدان نیست و یک تقاطع است و ثانیا با گذشت ۱۰ سال از تغییر نام این محل از فلکه ساعت به میدان شهدا، هنوز مردم این محل را به‌نام فلکه ساعت می‌شناسند.

وی تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود نیروی انتظامی محل مناسبی را به‌نام میدان شهدای نیروی انتظامی نام‌گذاری کند و در میدان کنونی مانند یک دهه قبل ساعتی نصب شود و میدان شهدای نیروی انتظامی به فلکه ساعت سابق تغییر نام پیدا کند.

در همین خصوص شیروان وظیفه‌شناس رئیس شورای شهر یاسوج با بیان اینکه نام‌گذاری فلکه ساعت به نام میدان شهدا کار اشتباهی بود، افزود: نام‌گذاری محل کنونی به میدان شهدا در شأن شهدای نیروی انتظامی نبود و باید مکان مناسبی برای میدان شهدای نیروی انتظامی در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: نیوجرسی‌های واقع شده در این خیابان و بستن خیابان برای دور برگردان سبب مشکلاتی شده که باید پلیس راهنمایی و رانندگی استان این مشکلات را حل کند.

در ادامه وجود ایستگاه تاکسی شهر مادوان و روستاهای مهریان و گوشه در خیابان سردار جنگل شمالی یکی از مشکلات ترافیکی و اساسی در شهر یاسوج عنوان شد و سه محل شهدای ۲ و ۳، بلوار مطهری جنب انتقال خون و شهدای ۶ و ۸ برای جابه‌جایی ایستگاه‌های این مناطق پیشنهاد شد که با دستور نیک‌اقبالی معاون استاندار قرار شد ظرف یک هفته محل‌های مورد نظر بررسی و در صورت صلاحدید و برای رفاه حال مردم ایستگاه‌های این مناطق تغییر داده شود.

همچنین مقرر شد در جلسه شهرداری یاسوج با فرمانده نیروی انتظامی استان در خصوص تغییر نام میدان شهدای نیروی انتظامی شهر یاسوج تصمیم‌گیری لازم صورت گیرد.

پایان بخش جلسه امروز شورای ترافیک بررسی وضعیت ترافیکی شهرستان چرام بود که بر اصلاح پیچ‌های خطرناک، نصب سرعت‌گیر، نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی و سایر اقدامات لازم برای کاهش بار ترافیکی این شهرستان تأکید شد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president