آوای جنوب

با تفاهم شرکت هواپیمایی و مسئولان استان

تطویل باند فرودگاه یاسوج به سرانجام رسید

سرپرست فرودگاه یاسوج از به سرانجام رسیدن پروژه تطویل باند فرودگاه یاسوج با تفاهم مسئولان شرکت فرودگاه های کشور و مدیران کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

آوای جنوب؛

علی محسنیان در گفت و گو با خبرنگاران در یاسوج، اظهار کرد: در نشستی با حضور رئیس هئیت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد توافق شد پروژه تطویل باند فرودگاه یاسوج به طول ۶۰۰ متر امسال اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه تطویل باند فرودگاه یاسوج نیازمند ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار است، عنوان کرد: بر اساس توافق صورت گرفته ۵۰ درصد این اعتبار توسط شرکت فرودگاه ها و مابقی نیز از محل اعتبارات استانی تامین می شود.

محسنیان خاطرنشان کرد: هم اکنون در مرحله ضوابط اجرایی و فنی پروژه تطویل باند فرودگاه یاسوج هستیم و به شرط اینکه مجوز مربوطه از طرف هئیت مدیره شرکت فرودگاه ها صادر شود، مناقضه برگزار می شود.

سرپرست فرودگاه یاسوج با بیان اینکه در یک فرایند ۱۸ ماهه باند فرودگاه یاسوج تطویل می یابد، خاطرنشان کرد: البته این مهم در صورتی تحقق می یابد که هم شرکت فرودگاه ها و هم مسئولان استانی سهم توافق شده را پرداخت کنند.

محسنیان افزود: با تطویل باند فرودگاه یاسوج به طول ۶۰۰ متر امکان نشست و برخاست هواپیماهای تا رده بدنه متوسط از جمله فوکر۱۰۰ و ایرباس ۳۲۰ فراهم می شود.

وی با بیان اینکه با اجرای این پروژه فرودگاه یاسوج از بن بست رهایی می یابد، ابراز کرد: هم اکنون پروازهای این فرودگاه توسط شرکت هواپیمایی آسمان با هواپیمای ATR72 روزانه یک پرواز به جز پنج‌شنبه‌ها به مقصد تهران و بالعکس انجام می شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president