کد خبر : 47562
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 اردیبهشت 1400 - 0:33

تشریح اعتبارات امسال و سال ۹۹ کهگیلویه و بویراحمد/خبرهای خوش برای روستاییان و سی‌سختی‌ها

تشریح اعتبارات امسال و سال ۹۹ کهگیلویه و بویراحمد/خبرهای خوش برای روستاییان و سی‌سختی‌ها

آوای جنوب رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد اعتبارات امسال و سال ۹۹ کهگیلویه و بویراحمد را در دو حوزه عمرانی و هزینه‌ای تشریح و مقایسه کرد. به گزارش آوای جنوب علی شهابی‌نسب ظهر امروز در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیت بودجه و اعتبارات استان

آوای جنوب

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد اعتبارات امسال و سال ۹۹ کهگیلویه و بویراحمد را در دو حوزه عمرانی و هزینه‌ای تشریح و مقایسه کرد.

به گزارش آوای جنوب علی شهابی‌نسب ظهر امروز در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیت بودجه و اعتبارات استان در سال ۹۹ و همچنین وضعیت اعتبارات در سال جاری اظهار کرد: در ابتدای سال ۹۹ در قانون بودجه کل اعتبارات عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد ۹۳۲ میلیارد تومان بود که تا پایان سال ۹۹ به ۹۴۳ میلیارد تومان رسید و از این رقم ۴۹۱ میلیارد تومان یعنی ۵۲ درصد تخصیص یافت که از همین مبلغ ۲۰۸ میلیارد تومان نقدی و ۲۸۲ میلیارد تومان اسناد خزانه بود که تا پایان سال مالی که تیرماه امسال است باید این اعداد محقق شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کل پروژه‌های عمرانی استان در سال ۹۹ به تعداد یک هزار و و ۴۲۹ پروژه بود که هم اکنون در حال اجرایی و عملیاتی شدن هستند.

شهابی گفت: در اعتبارات هزینه‌ای تعداد ۲۳ دستگاه تابع نظام بودجه استان بوده که در ابتدای سال ۲۷۵ میلیارد تومان به استان ابلاغ شد و در پایان سال ۹۹ به ۳۶۵ میلیارد تومان رسید که ۲۳ درصد افزایش داشت.

این مسئول گفت: یکی از دغدغه‌های استان اعتبارات هزینه‌ای بود که استاندار با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دیداری داشت و دغدغه ما در پایان سال ۹۹ با رایزنی خوب استاندار برطرف شود.

وی افزود: کل اعتبارات هزینه ای سال ۹۹ برای پرداخت به ۳ هزار و ۸۶۶ نفر نیروی انسانی بود که این مقدار برای ۹۲ درصد پرسنلی و ۸ درصد غیر پرسنلی بود.

این مسئول در ادامه گفت: در بودجه عمرانی سال ۱۴۰۰ عددی که در ۵ اردیبهشت به استان ابلاغ شد یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده که در لایحه ۵۶ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته و در مجلس هم با افزایش این رقم شاهد رشد ۷۲ درصدی اعتبارات عمرانی هستیم.

شهابی در نشست شورای اداری خبرهای خوشی به غیر از اعتبارات مصوب نیز برای مردم استان به خصوص روستاییان و همچنین منطقه زلزله‌زده سی‌سخت و شهرستان دنا داشت و گفت: اعتبارات دیگری در بودجه برای بخش راه و آب روستایی استان پیش‌بینی شده که برای راه روستایی ۶۰ میلیارد تومان و ۲۱۰ میلیارد تومان هم برای آب روستایی و عشایری بوده و ۴۹۵ میلیارد تومان نیز برای محرومیت زدایی در قانون پیش‌بینی شده است.

وی گفت: اعتبارات هزینه‌ای ما برای سال ۱۴۰۰ برابر با ۴۳۸ میلیارد تومان خواهد بود که در اولین شورای برنامه ریزی استان و سپس در شورای برنامه‌ریزی شهرستان‌ها توزیع خواهیم کرد و با توجه به سال پایانی دولت امیدواریم که مدیران همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.