آوای جنوب

با حضور نماینده گچساران؛

تست رهاسازی آب درخطوط انتقال دشت امامزاده جعفر گچساران انجام شد

IMG_2523-448x264گچساران- تست آزمایشی رهاسازی آب در منبع ۱۰ هزار لیتری و انتقال آب به خطوط انتقال از روستای پاکوه گچساران تا سرآبننیز این شهرستان با حضور نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی انجام شد.

آوای جنوب؛

به گزارش امین دهقان خبرنگار مهر،پیش از ظهر جمعه با حضور نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان محلی تست رهاسازی آزمایشی آب از روستای پاکوه به سرآبننیز انجام شد.IMG_2519-300x225

عارف بهگام، رئیس اداره آب گچساران در این مراسم با اشاره به این عملیات انتقال آب آزمایشی گفت: طی دو هفته گذشته نیز عملیات آزمایشی آب از ایستگاه بزرگ امامزاده جعفر(ع) با موفقیت انجام شد.

وی افزود: تست آزمایشی انتقال و رهاسازی آب از روستای پاکوه تا سرآبننیز به طول ۴۶ کیلومتر بوده که در این راستا ۹۰ درصد از لوله‌های GRP و ۱۰ درصد نیز پلی‌اتیلن استفاده شده است.

رئیس اداره آب گچساران تصریح کرد: از ایستگاه پمپاژه پاکوه تا مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی سرآبننیز از لوله‌های فلزی نیز به طول ۶.۷ کیلومتر استفاده شده که این لوله‌ها شات عایق نیز شده است.

بهگام بیان کرد: عملیات آزمایشی در مناطق مختلف برای هماهنگ کردن خطوط اصلی انتقال آب از رودخانه زهره به دشت امامزاده جعفر(ع) بوده تا در صورت مشخص شدن مشکل یا ایراد فنی نسبت به برطرف کردن آن اقدام شود.

رئیس اداره آب گچساران در ادامه عنوان کرد: اعتبار اولیه طرح انتقال آب رودخانه زهره به دشت امامزاده جعفر(ع) و ماهور باشت ۴۶ میلیارد ریال بوده و این طرح از سال ۸۰ توسط سازمان جهاد کشاورزی آغاز شده است.

بهگام با اشاره به راکد ماندن این طرح در گذشته افزود: این طرح با تغییر کارفرمای توسط شرکت آب منطقه‌ای با افزایش اعتبار احیا و آغاز شد.

وی با بیان اینکه با تغییرات مجدد و افزایش اراضی زیر کشت منطقه، اعتباری ۸۵۰ میلیارد ریالی پیش‌بینی شد، یادآور شد: این اعتبار برای انتقال آب رودخانه زهره به مناطق دشت امامزاده جعفر(ع) ماهور باشت برای تأمین آب ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی این مناطق پیش‌بینی شد.

بهگام با بیان اینکه در حال حاضر این پروژه به اتمام رسیده و مراحل تست در حال انجام شدن است، گفت: میزان پمپاژ آب از رودخانه زهره به مناطق امامزاده جعفر(ع) و ماهور باشت به صورت سالانه ۳۵ میلیون مترمکعب است.

رئیس اداره آب گچساران در خصوص مشخصات پروژه انتقال آب افزود: کل لوله‌گذاری از رودخانه زهره تا مخزن ۱۰ هزار کیلومتری ۶.۷ کیلومتر لوله فلزی، از مخزن خط اصلی ۱۷.۵ کیلومتر GRP و مخزن دو شامل GRP و پلی‌اتیلن است.

وی اضافه کرد: طول اصلی انتقال آب از رودخانه زهره تا دشت امامزاده جعفر(ع) و روستای ماهورباشت ۵۲.۶ کیلومتر لوله‌گذاری فلزی، GRP و پلی‌اتیلن است

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president