آوای جنوب

تذکر معاون استاندار به مدیران کل غایب در کارگروه رفع موانع تولید/بن بست های تولید باید برداشته شود

آوای جنوب

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بدون حضور مدیرکل هیچ معاونی در این جلسات ننشیند مدیر مسول است وقتی برای مدیر حکم زده شده باید نسبت به مطالبات پاسخ گوباشد.

به گزارش آوای جنوب هجدهمین جلسه کارگروه اشتغال و رفع موانع تولید در استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مشکل واحد تولیدی پرس نوشاب بررسی شد که ۳۰۰ میلیون تومان به تامین اجتماعی بدهکار بوده است، با گفت و گوهای انجام شده علیپور نماینده سازمان تامین اجتماعی استان با اقساطی شدن این بدهی موافقت کرد به شرطی که اقساط سر وقت پرداخت شوند.

دستورالعمل بعدی جلسه بررسی مشکلات شرکت تولیدی آب معدنی شرکت شهد گستر بندر بود که به بانک های ملی و سازمان تامین اجتماعی بدهی دارد و همچنین ۳۲۰ میلیون تومان به سازمان تامین اجتماعی و ۲۳۰ میلیون به امور مالیاتی بدهکار است.

با بررسی ها و گفت و گوهای انجام شده در این جلسه که با حضور روسای بانک ها بود، مشکلات مورد بررسی قرار گرفت.

دانش اموز مدیر عامل بانک ملی استان گفت: بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان تسهیلات دادیم، بانک دنبال سود نیست و مماشات لازم با شرکت انجام شده است.

مدیر داخلی شرکت گفت: ما دنبال قسطی کردن این مبلغ هستیم.

معاون استاندار گفت: شرکت حداقل یک میلیارد تومان را پرداخت کند ،شما باید تسهیلات ارزی را رها نکنید چرا که بعد از پایان سال شرایط در این خصوص دچار تغییراتی می شود.

وی گفت: منابع خود را در حوزه ارزی و زیادی تضمین کنید، فرصت کم است، دستورالعمل های بانک باید اجرایی شود.

دانش آموز گفت: ما می توانم تسهیلات به این شرکت بدهم بعد چند ماه پرداخت کند.

موضوع دیگری که مورد بررسی قرار گرفت مشکل کشتارگاه مرغ بود که باید مجور آن تمدید شود اما برای تمدید باید تایید امور مالیاتی را داشته باشد که بدهی نداشته باشد.

مسول شرکت گفت: من پول برق را ندارم وقتی من توانایی پرداخت حقوق را ندارم چگونه مالیات بدهم.

وی گفت: اگر تعطیل کنیم که یک مشکل وجود دارد تعطیل نکنیم بدهی ها بسیار زیاد می شود، ما تعطیل بودیم اما اجازه ندادند، من کار نکردم اما برای من مالیات زده شده است.

ای فرد ادامه داد: میخواهم تعطیل کنم نمی گذارند اجازه نمی دهند، برای پرداخت حقوق کارگر زمین فروختم، بگذارید تعطیل کنم تمدید مجوز چه ربطی به امور مالیاتی و دارایی دارد که تمدید نمی کنند.

عسکری با تذکر به عدم حضور میدران کل در جلسه رفع موانع تولید گفت: بدون مدیر این جلسات برگزار نشود مدیر باید در جلسات حضور داشته باشد هم شرایط را بد عمل می کنیم و هم عامل را بد می گوییم عمل کنند، مدیرکل باید در این جلسات حضور داشته باشد.

عسکری گفت: جلسه ای با حضور امور مالیاتی برگزار و در این جلسه مشکلات این شرکت مورد بررسی قرار بگیرد

معاون اقتصادی استاندار تصریح کرد: بدون حضور مدیرکل هیچ معاونی در این جلسات نشیند نه اینکه معاون پایین تر است بلکه مدیر مسول است وقتی برای مدیر حکم زده شده باید نسبت به مردم پاسخ گو باشد، فردا مسافر وارد این شهر می شود بعد می بینیم یک کشتارگاه بخاطر یک امضا تعطیل شده است.

دستورالعمل بعدی که مورد بررسی قرار گرفت بررسی صنعتی شدن برق یک شیرینی فروشی در شهر یاسوج بود که وقت زیادی از جلسه را به خود اختصاص داد.

طبق گفته ها گویا این فروشنده مجوز صنعتی از سازمان صمت گرفته است اما شرکت برق با صنعتی شدن برق این شیرینی فروشی مخالفت می‌کند.

معتمدی مدیرعامل شرکت برق استان گفت: این فرد باید شرایط را فراهم کند اگر شرایط را فراهم کردند ما نیز همکاری می کنیم .

عسکری معاون استاندار گفت: اگر دستورالعملی در این جلسه مطرح می شود باید به گونه ای باشد که بتوانیم دفاع کنیم ،من به عنوان مدیر اینجا نشسته ام اگر مدیران من تخلف کنند من مکلف هستم بررسی کنم ،اینکه تولیدی صنعتی باشد اما فروش صنفی کار درستی نیست.

وی بیان کرد: در این خصوص جلسه ای با سازمان صمت و شرکت برق تشکیل و مورد بررسی قرار بگیرد.

دستورالعمل بعدی جلسه کارگاه تولید و سیم برق شرکت تعاونی ۲۶۰ شهرک بلکو بود.

مجری طرح در سال ۹۲ تسهیلات از بانک صنعت معدن دریافت کرد که در سال ۹۵ وام یک بار استمهال خورد بعد به دلیل رکود بازار و افرایش قیمت مواد اولیه موفق به مردانه اقساط بانک نشد و بانک علیه این واحد تولیدی اجراییه صادر کرد.

این واحد تولیدی اکنون غیر فعال است و به توقف اجرائیه پیشنهاد داده شده است که موافقت شد .

عسکری گفت: اداره های ما باید تکان بخورند تا تولید کننده ها بتواند بنشیند ، بن بست ها را باید از بین ببریم این جلسات برای از بین بردن بن بست هاست، در این جلسات موضوعات مختلف مطرح شد، هر جایی مقداری تند رفتیم برای حل مشکلات مردم است.

وی بیان کرد: ان شالله بتوانیم در گام های توسعه استان مقداری همگرا تر و عملیاتی تر گام هایمان را برداریم در حفظ تولید همه اراده ها را بگذاریم که بتوانیم تولید کننده را حفظ کنیم و برای ورود افراد جدید اقدام کنیم

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president