آوای جنوب

تذکرامام جمعه باشت به مسئولان: اقدام شما در بکارگیری نیروهای پارتی دار خیانت به مردم است

عبودیحجت‌الاسلام والمسلمین عبد‌الرحیم عبودی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان باشت خود و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی توصیه و با نقل روایتی اظهار کرد: یکی از مهمترین نکاتی که باید در رعایت تقوای الهی مورد توجه قرار گیرد عدم خودبینی و غرور به واسطه عبادت است.

آوای جنوب؛

امام‌جمعه باشت در سخنان خود در خطبه نخست به ۱۷ دی ماه مصادف با روز کشف حجاب توسط رضاخان پرداخت و ضمن تشریح مسائل مربوط به کشف حجاب در زمان رضاخان گفت: در آن روز دشمنان اسلام تلاش داشتند با ابزارهای مختلف خود حجاب که یکی از ضروریات دین ما محسوب می‌شود را در میان زنان و جامعه اسلامی ما بردارند لذا با حمایت و هدایت انگلیس رضاخان اهداف شوم آن‌ها را دنبال کرده و سعی داشت زندگی اسلامی را به زندگی غربی بکشاند.

وی در ادامه کشف حجاب را یکی از پلیدترین توطئه‌های دشمن دانست و یادآور شد: مسئله حجاب به عنوان ضرورتی در دین است که در قرآن کریم آیاتی زیادی در خصوص آن آمده و به زنان و مردان سفارش‌هایی شده است بنابراین ما معتقدین انکار کنندگان حجاب مرتد هستند.

حجت‌الاسلام عبودی با بیان این‌که حجاب در تاریخ تنها متعلق به دین اسلام نبوده افزود: حجاب در ادیان مختلف الهی و در همه دوران وجود داشته متذکر شد: دشمنان ما امروز در تلاش هستند تا با استفاده از ابزارهایی چون ماهواره زنان ما را بدحجابی و بی‌حجابی تشویق کنند که این مسئله از کشف حجاب نیز برای زنان خطرناک است چرا که با کشف حجاب زنان را به زور مجبور به بی‌حجابی می‌کردند اما امروز برخی زنان به خواست خود به این کار دست می‌زنند.

خطیب جمعه باشت در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به زنان و دختران بدحجاب گفت: هیچ زنی با بی‌حجابی در جامعه با ارزش نمی‌شود بلکه حجاب نه محدودیت بلکه یک مصونیت برای زن است و باعث آرامش روانی افراد در جامعه می‌شود و آنچه که بنیان خانواده را سست کرده بدحجابی زنان و حضور بی‌حجابی در جامعه است.

وی همچنین در خطاب به مردان تصریح کرد: بخش اعظمی از بی‌بندوباری در جامعه متوجه مردان است چرا که بی‌غیرتی برخی مردان در جامعه موجب بی‌حجابی بیشتر زنان در جامعه می‌شود و این موضوع با سبک زندگی اسلامی در مغایرت است.

امام جمعه باشت در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه این‌ هفته باشت به حضور پرشور مردمی در سالروز حماسه ۹ دی اشاره کرد و ضمن تقدیر از این حضور حماسی مردم استان و بخصوص شهرستان باشت خاطرنشان کرد: ملت با حضور در سالروز ۹ دی نشان دادند که هرگز به فتنه‌گران و دشمنان اجازه عرض اندام نخواهند داد و با حضور همیشه در صحنه خود لبیک‌گوی ندای رهبری و مطیع امر ولایت خواهند بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبودی در ادامه از صداو سیما جمهوری اسلامی تقدیر و تشکر کرد و نقش این رسانه ملی را در حماسه ۹ دی و آگاه‌سازی مردم بسیار ارزشمند برشمرد.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به رزمایش بزرگ و بی‌سابقه ارتش اشاره کرد و گفت: اقتدار ارتش جمهوری اسلامی ایران در این رزمایش بزرگ با پیشرفته‌ترین تجهیزات و در بزرگترین محدوده بر همه نشان داده شد به گونه‌ای که نخست وزیر اسرائیل با دیدن این رزمایش اعلام خطر کردو ایران را خطر بزرگی برای اسرائیل برشمرد.

امام‌جمعه باشت ادامه داد: امروز ما به دنیا اعلام می‌کنیم که در منطقه خواهان امنیت هستیم و اگر دشمن فکر تعرض به خاک جمهوری اسلامی را داشته باشد با تمام قوا در برابر آن خواهیم ایستاد و دستش را کوتاه می‌کنیم.

خطیب جمعه باشت در ادامه به سالروز پیام تاریخی امام راحل به آخرین رهبر شوروی سابق اشاره و کرد و گفت: عدم فهم صحیح از پیام امام و اجرا نکردن نصیحت عالمانه امام دو اشتباه بزرگ رهبر شوروی بود که پس از درهم شکستن کمونیسم به آن اعتراف کرد.

عبودی افزود: پیام آن روز امام مبنی بر درهم شکستن کمونیسم وابسته به غرب پیغامی برای امروز نیز هست و ملت‌ها بدانند هر کشوری که دست نشانده غرب باشد روزی به آن سرنوشت گرفتار می‌شود.

وی همچنین به ۱۲ الی ۱۷ ربیع‌الاول و هفته وحدت پرداخت و ضمن تبریک این هفته به امت اسلامی یادآور شد: ما اعلام می‌کنیم که ملت ایران اسلامی بر محور ولایت، امامت، ارزش‌های دینی و شهدایمان متحدیم.

امام جمعه باشت در ادامه باری دیگر به مسئله جذب نیرو در برخی ادارات اشاره کرد و با تذکر به برخی مسئولان اظهار کرد: ایران اسلامی خون‌بهای هزاران شهید است لذا محرومان باید مورد توجه قرار گیرند نه این‌که افرادی با پشتوانه‌های قوی بر سرکار آیند و این اقدام مسئولان خیانت به مردم است و موجب زده‌گی افراد از نظام می‌شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. سلام گفت:

    حاج آقا ما که مدتی هست برای سخنرانی روز جمعه به باشت می آییم

  2. دوستدار شما گفت:

    حیف است که شما در شهر کوچکی سخنرانی می کنید

  3. جمعی از جوانان گچساران گفت:

    با سلام خدمت حاج آقا عبودی
    می شود هفته ای یکبار هم به گچساران بیاید ما حاضریم با مشین شخصی خود شما را به گچساران بیاوریم
    با تشکر

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president