آوای جنوب

تاجگردون پاسخ همه را داد: چهار دوره تایید صلاحیت شده ام/مشکلی ندارم

غلامرضا تاجگردون: من تمایل دارم که در همین گچساران و باشت به عنوان نامزد وارد انتخابات شوم. درست هم نیست اسم جای دیگری را بیاورم
غلامرضا تاجگردون که در ادوار نهم و دهم به عنوان نماینده شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی حضور داشت، در مجلس یازدهم به دلایلی اعتبارنامه‌ی او تأیید نشد. بعدها برخی از رد اعتبارنامه‌اش اظهار پشیمانی کردند. در آن دوره، بسیاری از واکنش‌ها برای افکار عمومی شبهه‌انگیز بود. اما به هر حال هر چه بود، این دو شهرستان بیش از یک سال را در خلأ نماینده طی کرد. در میان‌دوره انتخابات نیز سید ناصر حسینی‌پور به‌عنوان منتخب این حوزه انتخابیه وارد مجلس شد.

تاجگردون یکی از چهره‌هایی است که علیرغم این‌که محبوبیت بالایی در بین مردم دارد و در سطح ملی نیز شناخته شده است، نام او همواره با حاشیه همراه بوده است. کافیست یک استوری در صفحه‌ شخصی خود در فضای مجازی منتشر کند تا سیل واکنش‌ها به سوی او روانه شود. همین چند وقت پیش بود که برنامه کوهنوردی او که اتفاقاً با همراهی بسیاری از چهره‌های سیاسی مهم استان صورت گرفت، برخی تذکر دادند که نباید مسئولین و اشخاص مهم با او همراه شوند.
حالا که به انتخابات اسفند ۱۴۰۲ نزدیک می‌شویم، نام او بیش از همیشه در افکار عمومی کهگیلویه و بویراحمد به گوش می‌رسد. او پیش‌ثبت‌نام انتخابات مجلس دوازدهم را انجام داده و بسیاری از چهره‌های سیاسی و شهروندان منتظر این هستند که نتایج تأیید صلاحیت‌ها منتشر شود تا اقدام بعدی خود را برنامه‌ریزی کنند.

به نظر خودتان، چقدر احتمال رد صلاحیت شما برای دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی وجود دارد؟
تاجگردون: مرجع تأیید و رد صلاحیت جای دیگری است و من از آن اطلاعی ندارم. اما با توجه به این‌که در چهار دوره صلاحیت من تأیید شده و تاکنون نیز موضوع جدیدی حادث نشده، فکر نمی‌کنم مشکلی در جریان تأیید صلاحیت بنده به وجود بیاید.
من نیز با علم به این موضوع، ورود کرده‌ام و فکر نمی‌کنم در روند صلاحیت بنده، مشکل خاصی پیش بیاید.
میزان مشارکت در انتخابات را چگونه می‌بینید؟
تاجگردون: هر چه به گذشته می‌رویم، می‌بینیم دوره‌های اخیر نسبت به گذشته، روند مشارکت نزولی بوده و این موضوع هم در استان و هم در کشور رخ داده است.
به نظر من این نزولی بودن نرخ مشارکت در انتخابات، مطلوب نیست و هم سیستم و هم مردم باید به دنبال این باشند که روند مشارکت در انتخابات را افزایش دهند.
در همین گچساران و باشت به نظرم نرخ مشارکت در انتخابات روزی ۹۵ درصد بود اما حالا به زیر ۵۰ درصد رسیده است.
روند نزولی مشارکت در انتخابات، یک آفت است. اما با این حال مشارکت در گچساران و باشت از میانگین کشوری بالاتر است
انتخابات اسفندماه را نیز پیش رو داریم، به نظر من اگر این روندی که حالا شکل گرفته به همین صورت پیش برود و شرایط نیز فراهم شود، امیدوارم بتوانیم مشارکت سیاسی را به حد واقعی خود برسانیم.
به نظر شما دستگاه‌های نظارتی و متولی انتخابات چه کارهایی باید انجام دهند تا نرخ مشارکت در انتخابات افزایش یاید؟
تاجگردون: دستگاه‌های نظارتی که وظیفه خود را به درستی انجام می‌دهند. اما دو طرف باید حواسشان به این موضوع باشد.
از طرف دیگر، جریانات فکری باید حواسشان باشد، نامزدی که به صحنه انتخابات می‌فرستند، از مقبولیت عمومی برخوردار باشد.
نیاز نیست دستگاه‌های نظارتی در مواردی که یک کاندیدای خاص دارای فکر و نظریه است، موضع بگیرند. اما حتماً باید با آنهایی که مسأله مالی، اخلاقی و اقتصادی دارند، رفتار در خور انجام شود.
ولی افرادی هستند که تنها از نظر فکری کمی متفاوت می‌اندیشند، نظام را نیز قبول دارند، به نظر من لازم است این افراد در صحنه انتخابات حضور داشته باشند.
به‌جز گچساران و باشت در کدام حوزه دیگر، مایل بودید وارد انتخابات مجلس شوید؟
تاجگردون: من تمایل دارم که در همین گچساران و باشت به عنوان نامزد وارد انتخابات شوم. درست هم نیست اسم جای دیگری را بیاورم.
برخی به من می‌گفتند چرا از فلان حوزه کاندیدا نشدی؟ من پاسخم این است که در هر حوزه انتخابیه انسان‌های بسیار شایسته‌تری از من هستند.
در حالی که شاید در استان‌های دیگر رأی آوردن برای من راحت‌تر باشد، اما معتقدم که در حوزه‌های دیگر انسان‌های شایسته‎‌تری نسبت به من وجود دارند

بر چسب ها:
با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president