آوای جنوب

تاجگردون در جمع خبرنگاران استان : مطبوعات و رسانه‌ها می‌توانند جایگزین احزاب شوند

باید بین قلم و اندیشه رسانه‌ها تضاد و دوگانگی ایجاد نشود زیرا اگر اینگونه شد جامعه به انحراف کشیده می‌شود

تاجگردونرئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از دلایل اصلی طرح استانی شدن انتخابات نبود احزاب و ضعف تحزب در کشور بود.

آوای جنوب؛

غلام‌رضا تاجگردون پیش‌ از ظهر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد که با حضور سیدضیاء هاشمی عضو هیئت نظارت بر مطبوعات برگزار شد، اظهار کرد: در جامعه‌ای که احزاب و تحزب وجود ندارد مطبوعات و رسانه‌ها می‌توانند جایگزین احزاب شوند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در همین خصوص گفت: از مدت‌ها پیش طرح استانی شدن انتخابات در مجلس و شورای نگهبان مطرح شد که عاقبت این طرح را رد کردند.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی افزود: مسئولان به طرح استانی شدن انتخابات روی خوش نشان ندادند چرا که احزاب در کشور فعال نیستند و شاید به همین دلیل نتوانند مشارکت حداکثری ایجاد کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نقش رسانه‌ها در پویایی جامعه و همچنین مشارکت حداکثری را بسیار مهم و اثرگذار دانست و گفت: باید بین قلم و اندیشه رسانه‌ها تضاد و دوگانگی ایجاد نشود زیرا اگر اینگونه شد جامعه به انحراف کشیده می‌شود.

وی گفت: حال که احزاب در کشور کارکرد مناسبی ندارند و نمی‌توانند در پویایی جامعه و ایجاد مشارکت حداکثری نقش داشته باشند مطبوعات باید جور این نقیصه و کمبود را بکشند.

تاجگردون در ادامه با انتقاد از ورود برخی از رسانه‌ها به حریم شخصی افراد گفت: با چنین کاری تنها از رسالت خود فاصله گرفته‌ایم و به تنش‌ها دامن زدیم و حقوق شهروندی افراد را نقض کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها نقش بزرگی در ایجاد شرایط رقابتی در جامعه دارند، خاطرنشان کرد: برای ایجاد شرایط رقابتی نباید به حقوق شهروندی افراد تجاوز کرد.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با بیان نمونه‌ای از اثرگذاری رسانه و کار خبری در سطح بین‌المللی اظهار کرد: دکتر ظریف که اکنون فردی شناخته شده در عرصه دیپلماسی ایران و جهان به‌شمار می‌رود وقتی جمله‌ای در توئیتر می‌گذارد دنیا را تکان می‌دهد که نشان‌دهنده عمق اثرگذاری رسانه است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president