آوای جنوب

تاجگردون به جای منت نهادن بر ساخت یک جاده که پروژه ملی با اعتبار مشخص بوده گزارش عملکرد مبتنی بر شاخص های توسعه شهری و منطقه ای ارائه دهد!

.

دانش مردمی در زمینه بررسی برنامه ها و ارزیابی عملکرد نماینده لازمه یک انتخاب اصلح می باشد/غلامرضا تاجگردون به جای منت نهادن بر ساخت یک جاده که پروژه ملی با اعتبار مشخص بوده گزارش عملکرد مبتنی بر شاخص های توسعه شهری و منطقه ای ارائه دهد!

✍ آوای جنوب/سید محمد قاضی نیا استاد دانشگاه

برای یک انتخاب اصلح علاوه بر فاکتورهای شخصی، اخلاقی باید مردم در خصوص اهداف، برنامه ها، گزارش عملکرد نماینده ها و ارزیابی آنها اطلاعات و دانشی حداقلی داشته باشد. در این راستا یک کاندید و نماینده باید چارچوب زیر برای شرکت در انتخابات و شفاف سازی اهداف و برنامه های خود تنظیم و ارائه نماید:
۱. یک کاندید با مطالعه سند آمایش سرزمین اولویت های سرمایه گذاری و توسعه شهری و روستایی را بر اساس مطالعات انجام شده می تواند در برنامه های خود و سخنرانی ها اعلام بدارد.
۲. همچنین بر اساس سند آمایش که اولویت های سرمایه گذاری و توسعه منطقه مطالعه شدند می توان طرح هایی در زمینه های مربوط به اولویت ها که درنهایت به توسعه پایدار شهری می انجامند ارائه داد و برآورد اعتبار، نیروی کار، منابع مورد نیاز و غیره آنهارا مشخص ساخت.
۳. می توان از طریق روش های ارزیابی توسعه پایدار شهری عملکرد نماینده پیشین را در شاخص های مربوط به توسعه پایدار شهری بررسی و تحلیل نمود تا مردم نیز از این موارد آگاهی یابند و در انتخابات بعد مبتنی بر این گزارشات و شاخص های مهم تصمیم به انتخاب فردی اصلح بگیرند. جدول مربوط به شاخص های مهم توسعه شهری که نماینده باید گزارش عملکرد خودرا مبتنی برآن ارائه و بر اساس آن ارزیابی از طریق مردم شود در پیوست ۱ قابل مشاهده می باشد.
حال سوال این است که نماینده شهرستان های گچساران و باشت چرا در دوره های گذشته و حال نه برنامه هایی مدون ارائه و نه گزارش عملکردی که شاخص های توسعه شهری و روستایی را برای مردم به صورت شفاف نشان دهد ارائه کرده است؟!!
پیوست ۱: جدول مربوط به شاخص های مهم توسعه شهری که نماینده باید گزارش عملکرد خودرا مبتنی برآن ارائه و بر اساس آن ارزیابی از طریق مردم شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president