آوای جنوب

تاجگردون : آمار مربوط به پول های بلوکه شده ایران متفاوت است /از ۲۹ میلیارد دلار تا ۱۲۹ و ۱۵۰ میلیارد دلار

گاهی منابع غربی و گاهی منابع داخلی آمارهای متفاوتی اعلام می‌کنند به طوری که از ۲۹ میلیارد دلار تا ۱۲۹ و ۱۵۰ میلیارد دلار هم گفته می شود

تاجگردونرئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از دعوت این کمیسیون از مسئولان وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برای توضیح در مورد ارقام مختلف پول‌های بلوکه شده ایران در خارج از کشور خبر داد.

آوای جنوب؛

غلامرضا تاجگردون در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: کمیسیون برنامه و بودجه، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی هفته جاری با مسئولان دعوت شده از دولت با محوریت ارقام پول‌های بلوکه شده، جلسه خواهد داشت.
وی تصریح کرد: آمار مربوط به پول های بلوکه شده ایران متفاوت است و متاسفانه آمارهای غیرفنی هم ارائه می شود.
نماینده مردم گچساران گفت: گاهی منابع غربی و گاهی منابع داخلی آمارهای متفاوتی اعلام می‌کنند به طوری که از ۲۹ میلیارد دلار تا ۱۲۹ و ۱۵۰ میلیارد دلار هم گفته می شود.
وی افزود: شاید همه آمارها درست باشد ولی آن کسی که بیرون از ایران نشسته است فرقی بین دولت ایران و بانک مرکزی ایران قائل نیست.
تاجگردون ادامه داد: برخی مواقع ارقام گفته شده مربوط به پول دولت است که دولت می تواند آن را خرج کند و عدد آن قطعا ۲۰ تا ۳۰ میلیارد دلار است، البته دقیقا آن را مشخص خواهیم کرد و برخی مواقع اعداد مربوط به دارایی‌های ارزی ماست.
وی گفت: در نشست کمیسیون برنامه و بودجه، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی بررسی خواهیم کرد که در طول سال‌های گذشته، دارایی های ما یعنی ارزی که بیرون از کشور بوده (ناشی از فروش نفت و جز آن)، اگر تبدیل به ریال شده، آیا در بودجه ها دیده شده و آیا روند قانونی آن طی شده است؟ اگر اینگونه نیست حق و حقوق هرکدام باید تفکیک شود.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: در هر صورت آمارهای ارائه شده در مورد پول های بلوکه شده ایران را نه می شود رد کرد و نه می شود همه آن را یکجا تایید کرد بلکه تعاریف متعددی وجود دارد.
وی افزود: قطعا مجلس شورای اسلامی به عنوان چشم بینای ملت دقت، کنترل و نظارت خواهد کرد.
نماینده گچساران ادامه داد: اگر چالش و ایرادی در گذشته بوده است حتما به اطلاع خواهد رسید و در انتقال منابع به داخل کشور هم می شود تفکیک اتفاق بیفتد تا موجب آسیب نشود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president