آوای جنوب

امام جمعه موقت گچساران:

تأثیرگذاری ویژه آثار محمودخان اسکندری بر موسیقی قشقایی

امام جمعه موقت گچساران گفت: تأثیرگذاری افرادی از جمله محمودخان اسکندری در سطح هنر و فرهنگ کشور در موسیقی قشقایی و جنوب کشور نشان‌دهنده اهمیت جایگاه این افراد است.

آوای جنوب؛

حجت‌الاسلام پرویز خواجه‌زاده امشب در مراسم یابود استاد محمودخان اسکندری کشکولی استاد مقام‌های آوازی شاهنامه و نی‌لبک قشقایی کشور که در محل مسجد امام سجاد(ع) گچساران برگزار شد با بیان اینکه انسان‌ها همواره از تکریم و توجه به واسطه‌های خدمتگزار غافل مانده‌اند، افزود: اساتید، معلمان، هنرمندان و بزرگان حوزه هنر و فرهنگ کسانی هستند که واسطه خدمتگزاری به مردم در حوزه‌های مختلف هستند و توجه به این شخصیت‌ها بار ما را در آخرت سبک می‌کند.

وی تصریح کرد: عناصر مختلفی از ارتباط انسان وجود دارد که ارتباط انسان با جامعه مهم‌ترین عنصر بوده زیرا این ارتباط ارتباطی با مردم و خدا است.

امام جمعه موقت گچساران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نظریات مختلف در خصوص عناصر ارتباطی انسان و نطنز اسلام در این خصوص گفت: دیدگاهی بر اینکه انسان از جامعه دور شده و در تنهایی و انزوا به عبادت خداوند بپردازد وجود دارد که اسلام مخالف این دیدگاه است.

خواجه‌زاده ادامه داد: از خودگذشتن و توجه محض به دیگران به معنای غافل بودن از خود نیز دیگر نظریه در خصوص ارتباط انسان بوده که اسلام این نظریه را نیز نفی می‌کند.

وی عنوان کرد: نگاه ویژه به انسان به عنوان موجودی اجتماعی در سایه توجه و همکاری با دیگران با استفاده از ظرفیت و توانایی‌های خود در کنار توجه به خود دیدگاه مورد نظر اسلام است.

خواجه‌زاده ادامه داد: امروز هنرمندان و اساتید فرهنگ و هنر و دیگر حوزه‌ها در قالب این دیدگاه در خدمت به مردم تلاش کرده که باید قدردان زحمات و آثار این شخصیت‌ها بود.

امام جمعه موقت گچساران با تشبیه جامعه به پازل گفت: امروز جامعه به عنوان پازلی مطرح بوده که این پازل با پرکردن تکه‌های مختلف درست می‌شود اما نقش برخی افراد به عنوان تکه‌های بزرگ پازل بر کسی پوشیده نیست.

وی اساتید بزرگ در حوزه‌های مختلف از جمله هنر و فرهنگ را تکه‌های مهم پازل جامعه دانست و افزود: تأثیرگذاری افرادی از جمله بهرام بهمن بیگی در آموزش و پرورش کشور و محمودخان اسکندری در سطح هنر و فرهنگ کشور در مویسقی قشقایی و جنوب کشور نشان‌دهنده اهمیت جایگاه این افراد است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president