آوای جنوب

بیش از ۳۷۰۰ داوطلب گچسارانی در آزمون سراسری ۱۴۰۰ به رقابت خواهند پرداخت/ مقیمی: تمهیدات لازم برای برگزاری کنکور اندیشده شده است

آوای جنوب،

 ایوب مقیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار آوای جنوب از آمادگی لازم برای برگزاری آزمون سراسری  در شهرستان گچساران خبر داد.

 

وی ادامه داد:  آزمون سراسری ۱۴۰۰ با حضور ۳ هزار و ۷۲۱ نفر داوطلب در چهار روز و از روز چهارشنبه ۹ تیرماه ۱۴۰۰ لغایت شنبه ۱۲ تیرماه در  شهرستان برگزار می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش گچساران  ادامه داد: تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری اندیشیده شده است.

مقیمی با اشاره به این که  پنج گروه در رشته‌های مختلف در کنکور امسال شرکت خواهند کرد، گفت:  پنج گروه علوم انسانی، هنر، علوم تجربی، ریاضی و زبان‌خارجه در تیرماه امسال در کنکور سراسری  به رقابت خواهند پرداخت.

وی از افزایش تعداد حوزه ها برای برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۰  خبر داد و گفت: امسال  در ۲۶ حوزه  آزمون سراسری  و در یک تایم  صبح برگزار می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش گچساران ابراز کرد: به فاصله گذاری اجتماعی بین صندلی داوطلبان اشاره کرد و یادآور شد: فاصله گذاری اجتماعی بین صندلی هر داوطلب هم در حوزه های برگزاری آزمون ۱۸۰ سانتیمتر اعلام شد.

مقیمی در ادامه به تفکیک شرکت کنندگان در آزمون سراسری در رشته های مختلف اشاره  و عنوان کرد: امسال تعداد یک هزار و ۹۶۶ داوطلب در رشته علوم تجربی، تعداد۹۱۰ د داوطلب در رشته علوم انسانی، هنر ۲۳۶ نفر، ریاضی ۲۰۶ و زبان ۴۰۳ داوطلب شرکت دارند.

وی با بیان اینکه تعداد شرکت کنندگان دختر در آزمون سراسری امسال  نسبت به آقایان بیشتر است، خاطرنشان کرد: امسال تعداد ۲ هزار و ۹۸۵ داوطلب دختر و تعداد یک هزار و ۳۳۶ داوطلب پسر در آزمون سراسری ورود به دانشگاه به رقابت خواهند پرداخت.

رئیس آموزش و پرورش گچساران افزود: بیشترین شرکت کنندگان در رشته علوم تجربی  با یک هزار و ۹۶۶ داوطلب و کمترین در رشته ریاضی با ۲۰۶ نفر  در آزمون سراسری آمسال به رقابت خواهند پرداخت.

 

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president