آوای جنوب

بهنام نوروزی: ساخت فیلم پدخندق در کهگیلویه و بویراحمد پایان یافت

تهیه کننده فیلم تلویزیونی پدخندق گفت: ساخت فیلم پدخندق درباره حماسه های دفاع مقدس، در کهگیلویه و بویراحمد پایان یافت.

آوای جنوب؛

بهنام نوروزی افزود: این فیلم مستند داستان حماسه سازی های رزمندگان اسلام در منطقه پدخندق واقع در جزیره مجنون را روایت می کند.

وی با بیان اینکه تولید این فیلم از سال ۱۳۸۹ آغاز شده اظهار کرد: این فیلم مستند در ۲۵ قسمت ۵۰ دقیقه ای ساخته شده است.

این فیلم با جمع آوری حدود پنج هزار مستند مکتوب و نوارهای مختلف ساخته شده است.

پس از اینکه دشمن توانست منطقه فاو را از ایران اسلامی پس بگیرد اقدام به گرفتن جزایر مجنون شمالی و جنوبی کرد جزایری که تیپ ۴۸ فتح مسوولیت محافظت از آن ها را بر عهده داشت و چون دژهای آبی متعددی داشت به آن پد خندق نیز می گفتند.

گردان های حضرت رسول و گردان امام علی و گردان شهدا در آنجا مستقر بودند و وقتی دشمن برای پس گیری آن منطقه حمله کرد بسیاری از تیپ ها و لشکرها عقب نشینی کردند ولی تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمدجانانه ایستاد و عقب نشینی نکرد.

هلی کوپترها و هواپیماهای دشمن مدام محل را زیر آتش داشتند و قایق های توپ دار مجهز به مسلسل از زمین و دریا تیپ را مورد هجوم قرار دادند.

در عملیات پد خندق، تیپ ۴۸ فتح به مدت ۱۴ ساعت به مقابله با دشمن بعثی پرداخت که در نهایت با شهادت تعداد زیادی از افراد تیپ و اسارت عده ای از آن ها پایان یافت.

این حادثه در چهارم تیر سال ۱۳۶۷ رخ داد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. طلبه بسیجی زینب حبیبی ازگچساران گفت:

    خیلی دوست دارم این فیلم رو ببینم…دلاورمردان سرزمین آریوبرزن که هشت سال مقاومت کردن تاپرچم پرافتخار ایران رو سربلند کنند.محبت کنید هرچه سریعتر این فیلمو روآنتن به نمایش بینندگان بگذارید..جاداره از نویسنده ،تهیه کننده اقای بهنام نوروزی ،کارگردان وبقیه عوامل این فیلم بسیارقدردانی کنیم که دل مردم رو با دیدن این فیلم شاد میکنند.

  2. سلام,زارع هستم از اصفهان,شاهین شهر گفت:

    من شخصا به آقای بهنام نوروزی نویسنده و کارگردان فیلم پدخندق تبریک عرض میکنم و مشناقم که این فیلم رو ببینم.با تفاسیری که از این فیلم شنیدم و تبحری که از آقای نوروزی سراغ دارم حتم دارم که این فیلم یاد و خاطره شهدای خطه بیراحمد رو به زیبایی به تصویر کشیده.
    امیدوارم خسته نباشین.
    زارع شاگرد شما

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president