کد خبر : 52524
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 خرداد 1403 - 19:12

بهره برداری از طرح ایمن سازی محور باشت-چرام در هفته دولت /گرامی:۸۳۰ میلیارد ریال در بخش راه های باشت در دست اجراست

بهره برداری از طرح ایمن سازی محور باشت-چرام در هفته دولت /گرامی:۸۳۰ میلیارد ریال در بخش راه های باشت در دست اجراست

آوای جنوب فرماندار باشت گفت: طرح ایمن‌سازی و رفع نقاط حادثه خیز جاده ارتباطی باشت به چرام در هفته دولت امسال به بهره‌برداری خواهد رسید. به گزارش آوای جنوب ، عملیات اجرایی طرح ایمن سازی و رفع نقاط حادثه خیز جاده ارتباطی باشت به چرام در سال ۹۲ آغاز شد و پس از اجرای فاز

آوای جنوب

فرماندار باشت گفت: طرح ایمن‌سازی و رفع نقاط حادثه خیز جاده ارتباطی باشت به چرام در هفته دولت امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش آوای جنوب ، عملیات اجرایی طرح ایمن سازی و رفع نقاط حادثه خیز جاده ارتباطی باشت به چرام در سال ۹۲ آغاز شد و پس از اجرای فاز نخست، فازهای بعدی این طرح نیمه تمام، که قرار بود در مدت ۲ سال به بهره برداری برسد اجرایی نشد تا اینکه در دولت سیزدهم این طرح جانی دوباره گرفت.

فرماندار باشت روز یکشنبه در بازدید استاندار از طرح های عمرانی باشت با بیان اینکه هم اکنون طرح بهسازی ایمن سازی، تعریض، رفع نقاط حادثه خیز جاده ارتباطی باشت به چرام در دست اجراست گفت: قطعه اول این طرح

با اعتبار۱۲۵ میلیارد ریال و قطعه دوم بطول چهار کیلومتر با اعتبار یکهزار میلیارد ریال در دست اجراست.

نادرگرامی اظهار کرد: قطعه اول این طرح هم اکنون آماده آسفالت می باشد و این طرح در هفته دولت امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی ابراز کرد: بیش از ۵۰۰ هزار متر مکعب خاکبرداری در این طرح انجام خواهد شد و تکمیل طرح ایمن سازی این جاده نقش مهمی در کاهش تصادف های جاده ای و تردد آسان مردم شمار زیادی از ساکنان روستاهای این شهرستان دارد.
گرامی با اشاره به قوس ها و نقاط حادثه خیز جاده لار به شاه بهرام ابراز کرد: راه های ارتباطی استاندارد یکی از نیازهای مهم روستایان برای انجام امور خود ماندگاری آنان در روستاهاست و با ایمن سازی جاده مذکور افزون بر رفاه مردم زمینه کاهش خسارت های مالی به خودروهای شهروندان مسافر فراهم شود.

وی تاکید کرد: افزایش زیرساخت های جاده ای افزون بر رفاه ساکنان به بهبود معیشت روستاهای مسیر از طریق رونق گردشگری و فروش مستقیم محصولات تولیدی آنان به مسافران کمک می کند.

گرامی با بیان اینکه مشکلات محلی این طرح از سوی فرمانداری این شهرستان در اسرع وقت برطرف خواهد شد گفت: با پیگیری های انجام شده موانع فرا روی این طرح از جمله پایه های برق جابجا خواهد شد که این امر در

روند اجرایی این طرح نقش مهمی خواهد داشت و با اداره برق شهرستان باشت مکاتبات و طراحی های لازم برای جابجایی این پایه های برق انجام شده است.

۸۳۰ میلیارد ریال در بخش راه های باشت در دست اجراست

گرامی گفت: ۸۳۰ میلیارد و ۱۳۹ میلیون ریال طرح عمرانی در زمینه بهسازی و آسفالت راه های روستایی و نگهداری و ایمن سازی راهها در مناطق مختلف شهرستان باشت در دست اجراست.

وی افزود: این میزان اعتبار در قالب ۱۲ طرح در زمینه آسفالت، بهسازی و ایمن سازی، ترمیم پل ها، تکمیل راه های روستایی، ایمن سازی راه های روستایی در این شهرستان هزینه شده و خواهد شد.

گرامی بیان کرد: هم اکنون بهسازی و آسفالت ۳۶ کیلومتر از راههای روستایی این شهرستان در قالب هفت طرح عمرانی در دست اجراست.

وی ابراز کرد: بهسازی و آسفالت راههای روستایی باشت از جمله ده بزرگ به پیچاب، پیچاب مرکزی، کوه دهک، تلخاب بیدک، حزیم میانه و سرآستانه پیچاب با اعتباری بیش از ۵۱ میلیاردو ۷۷۲ میلیون ریال به طول ۱۰ کیلومتر و با پیشرفت پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد در دست ساخت است.

گرامی ادامه داد: بهسازی راه روستایی پیچاب و شهرک خزیون با اعتباری بیش از ۱۳۹ میلیاردو ۹۹۹ میلیون ریال بطول سه کیلومتر و بهسازی راه روستایی پیچاب به سراستانه پیچاب مرکزی با اعتبار۲۶ میلیارد و ۷۷۲ میلیون ریال بطول ۹ کیلومتر در دست اجراست.
وی تصریح کرد: هم اکنون عملیات اجرای بهسازی و آسفالت جاده پل بریم چاه تلخ و جاده های آنتنی(کمربندی چاه تلخ –پاتاوه وتلخاب میر علی بخش- دره چاه بیدک- چهار راه کشین – گلزار شهدای چالموره و تکمیل جاده عنا) با اعتباری بیش از ۲۱۳ میلیارد و ۴۵۴ میلیون ریال دست اجراست.

گرامی ادامه داد: با بهره برداری از این طرح، ۱۳ کیلومتر راه روستایی به راه فرعی ارتقا یافته و بخشی از جاده های روستایی منطقه آسفالت خواهد شد.

وی ابراز کرد: بهسازی وآسفالت راه روستایی ده بزرگ، هزیم میانه، پیچاب، اشکفت شاه-شهرم خزیون، ده توت و چبکنم بطول پنج کیلومتر و اعتبار ۱۳۸ میلیاردو ۵۳۶ میلیون ریال و ساخت پل محور لار و شاه بهرام (چشمه دره) با اعتبار ۹ میلیاردو ۲۴۹ میلیون ریال هم اکنون تکمیل شده است.

۲۰ درصد راههای روستایی این شهرستان معادل ۷۰ کیلومتر خاکی و دارای شرایط نامناسب است.

بیش از ۳۶۰ کیلومتر راه روستایی در این شهرستان وجود دارد که تاکنون ۲۹۰ کیلومتر بهسازی و آسفالت شده است.

بیش از ۲۰ روستا در مناطق مختلف این شهرستان از جمله حوزه پیچاب، هزیم میانه، دیمکوه شوش، چشمه دره، مهدی آباد، ملی تم و سلطان آباد فاقد راه آسفالته است.

شهرستان باشت دارای۱۲۰ روستا دارد که از این تعداد ۱۱ روستا دارای جمعیتی بیش از ۵۰ خانوار و ۴۴ روستا دارای جمعیتی بیش از ۲۰ خانوار است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.