آوای جنوب

بزرگواری : نرخ بیکاری در کهگیلویه به ۳۰ درصد رسیده است

بزرگوارینماینده شهرستان‌های چهارگانه کهگیلویه و بویراحمد، نرخ بیکاری در چهار شهرستان حوزه انتخابیه خود را ۳۰ درصد اعلام کرد.

آوای جنوب؛

حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری ظهر امروز در نشست شورای اداری شهرستان کهگیلویه که با حضور معاون تعاون وزارت کار برگزار شده بود با اشاره به معضل بیکاری در این شهرستان اظهار کرد: آمار بیکاری در کهگیلویه بزرگ به ۳۰ درصد رسیده است.

نماینده شهرستان‌های چهارگانه کهگیلویه و بویراحمد در مجلس تصریح کرد: آن چیزی که بنده، مجلس، دولت و دلسوزان نظام دغدغه آن را داریم معضل بیکاری است و متاسفانه در شهرستان‌های حوزه انتخابیه ما آمار رو به بالایی وجود دارد.

بزرگواری افزود: آمار بیکاری این چهار شهرستان بیش از رقمی است که مسئولان اعلام می‌کنند و نگران‌کننده است.

وی با بیان اینکه دولت باید بیکاری را از دو روش برطرف کند، افزود: ردیف بودجه برای اشتغالزایی جویندگان کار در نظر بگیرد و روش دوم تسهیلات کم‌بهره فراهم کند تا شرکت‌ها فعال شوند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: دولت تسهیلات را آسان در اختیار متقاضیان قرار دهد چراکه سخت‌گیری در تسهیلات چیزی جز سرخوردگی و افسردگی به همراه ندارد.

وی با بیان اینکه همه از بخش خصوصی و اصل ۴۴ حرف می‌زنیم اما در عمل کمتر توجهی می‌کنیم، افزود: دانشگاه‌های مدرک‌گرای ما به فکر کارآفرینی نیستند.

بزرگواری نبود بیمارستان تامین اجتماعی با وجود جمعیت ۲۵۰ هزار نفری را از مشکلات حوزه انتخابیه خود برشمرد و گفت: پروژه مجتمع ورزشی مصوب سفر هیئت دولت سابق به این شهرستان هنوز اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه مصوبه باید اجرایی شود و چه فرقی می‌کند در کدام دولت صورت گرفته است، افزود: امیدواریم قدم آقای کلانتری معاون وزیر به این شهرستان خیر باشد و زمینه احداث کارخانجات را فراهم کند.

بزرگواری در ادامه تصریح کرد: البته به خاطر فراهم نبودن زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاران حاضر به سرمایه‌گذاری در کهگیلویه نیستند.

وی مشکلات کارگران شهرستان را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه کسی به فکر معیشت کارگران نیست، گفت: کارگران پروژه آبرسانی دهدشت غربی مدت هفت ماه است حقوق دریافت نکردند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president