آوای جنوب

26 شهریورماه

برگزاری همایش طب سنتی و گیاهان دارویی در گچساران

خبرهمایش طب سنتی و گیاهان دارویی ۲۶ شهریورماه امسال با حضور مسئولان استانی در گچساران برگزار می‌شود.

آوای جنوب؛

علیرضا گرامی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران، با بیان اینکه مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گچساران با هدف تربیت نیروی ماهر و کارآمد در زمینه‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات تاکنون اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیشرفته‌ای کرده است، اظهار کرد: میزان رضایت مردم و جوانان از نحوه آموزش و ارائه خدمات در این راستا طی ۶ ماه اخیر بسیار مطلوب و رضایت‌بخش بوده است.

وی با اشاره به برنامه‌ها و همایش‌های مختلف همگام با برگزاری کلاس‌های آموزشی در عرصه‌های مختلف در این مرکز، از برگزاری همایش طب سنتی و گیاهان دارویی طی روزهای آینده در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای این شهرستان خبر داد.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گچساران تصریح کرد: جلسه هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی جهت برگزاری هرچه بهتر این همایش با همکاری موسسه پیک سلامت برگزار شده است.

گرامی با اشاره به تاریخ برگزاری این همایش، عنوان کرد: این همایش در ۲۶ شهریورماه امسال با حضور مسئولان استانی، ادارات مرتبط با این حوزه، اساتید و دانشجویان رشته کشاورزی گرایش گیاهان دارویی، مدیران و مربیان آموزشگاه‌های آزاد شهرستان و عموم علاقمندان برگزار می‌شود.

این مسئول مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گچساران با بیان اینکه در پایان این همایش برای شرکت‌کنندگان گواهینامه پایان دوره صادر می‌شود، گفت: ارتقاء سطح دانش‌عمومی در زمینه کشت، استخراج مواد موثر، اهلی کردن، بسته‌بندی گیاهان دارویی، فرآوری، تهیه محصولات ارگانیک و طب سنی در شهرستان از جمله اهداف مهم برگزاری این همایش هستند.

وی به اقلیم و شرایط آب و هوایی استان اشاره کرد و افزود: با توجه به اقلیم استان، توسعه صنعت گیاهان داروئی، ارائه ‎روش‎های نوین و پیشرفت‌های حاصله در زمینه‌های مختلف گیاهان دارویی و فرآورده‌های طبیعی آن نقش موثری در اشتغالزایی فارغ‌التحصیلان حوزه کشاورزی دارد.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گچساران با بیان اینکه اطلاع‌رسانی مصرف صحیح گیاهان داروئی، احیاء سنت‎ها و باورهای طب ایرانی، آشنایی با گیاه درمانی و روش استفاده از گیاهان در طب سنتی با نگرش سلامت‌محوری از جمله محورهای آموزشی این همایش است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president