آوای جنوب

برنامه‌های بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد در سال جدید؛ از مرمت و بازسازی تا طرح نهضت ملی مسکن

آوای جنوب

مدیرکل بنیاد مسکن استان گفت: بنیاد مسکن در سه حوزه تهیه طرح هادی روستایی، مسکن روستایی و اعطای تسهیلات برای ساخت مسکن در قالب نهضت ملی در سال ۱۴۰۲برنامه دارد.

روح‌الله عمادی در خصوص مهم‌ترین اولویت‌های بنیاد مسکن استان در سال ۱۴۰۲ در حوزه ساخت مسکن، طرح هادی روستایی‌ و همچنین توجه به مرمت و بازسازی بافت‌های فرسوده گفت: بنیاد مسکن در سه حوزه تهیه طرح هادی روستایی، مسکن روستایی و اعطای تسهیلات برای ساخت مسکن در قالب نهضت ملی در سال ۱۴۰۲برنامه دارد.

مدیرکل بنیادمسکن کهگیلویه و بویراحمد به تدابیر پیش‌بینی‌شده برای تخصیص اعتبار در سفر دوم ریاست‌جمهوری برای طرح‌های هادی روستایی اشاره کرد و گفت: در دور دوم سفر ریاست‌جمهوری درصدد هستیم اعتباری از ریاست‌جمهوری و هیئت دولت مطالبه شود تا طرح‌های هادی روستایی اجرا شود، در این برنامه‌ها توجه به طرح‌های روستاهایی با هدف گردشگری و روستاهای شاخص از طریق پیش‌بینی تخصیص اعتبار از سفر ریاست‌جمهوری دنبال می‌شود.

وی به سهمیه استان برای ساخت مسکن اشاره کرد و گفت: آسفالت و زیرسازی مناطق روستایی و توجه به ساخت ۴هزار مسکن سهمیه استان که از این تعداد ۲ هزار مورد ابلاغ شده است، از دیگر برنامه‌ها است.

عمادی به خسارت‌های سیل مونسون به واحد‌های مسکونی در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و تصریح کرد: به ۱۱۵۵واحد مسکونی در اثر سیل مونسون خسارت وارد آمد که از این تعداد ۱۵۵ واحد شهری و یک‌هزار واحد روستایی در حال احداث است و از لحاظ پیشرفت فیزیکی دارای عملکرد مطلوبی در حوزه مسکن در سطح کشور قرار داریم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان به آخرین وضعیت بازسازی و بهسازی واحد‌های مسکونی پرداخت و ادامه داد: بازسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده با تعداد ۵ هزار واحد از طریق تسهیلات ارزان‌قیمت و بلاعوض در سه شهر بزرگ دهدشت، دوگنبدان و یاسوج تلاش می‌شود.

او در پایان به حل مشکلات آب و برق در طرح نهضت ملی مسکن پرداخت و گفت: در حوزه مسکن شهری طرح نهضت ملی در دهدشت تعهداتی به بنیاد مسکن واگذار شده است و پیگیری مشکلات آب و برق با تأکیدات استاندار و با اعطای اعتبار پیگیری می‌شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president