آوای جنوب

فرماندار گچساران:

بدون توجه به دوستی دیرینه و هم خط بودنم با تاجگردون انتخابات را سالم برگزار می کنم

اگر اداره ای با طیف خاصی همکاری کند و در مقابل با گروه دیگر همکاری ننمایند این خود جای انتقاد دارد …

فرماندارعبدالرحیم رحیمی در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری آوای جنوب در خصوص حواشی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در شهرستان گچساران گفت: امسال دو انتخابات بسیار بزرگ را پیش رو داریم و هدفمان این است که انتخابات سالم برگزار شود.

آوای جنوب؛

رحیمی در پاسخ به این سئوال که با توجه به دوستی شما و نماینده فعلی چه تضمینی برای سلامت انتخابات وجود دارد تصریح کرد : مبنای ما قانون است و از آن به هیچ وجه تخطی نخواهم کرد و دومین هدفم این است که انتخابات رقابتی باشد و قول می دهم از هر گونه سلیقه در اجرای قانون پرهیز کنیم، چون به فرمایش مقام معظم رهبری، رای مردم، حق الناس است و ما برای اجرای قانون سلیقه به خرج نخواهیم داد.
رحیمی در پاسخ به سئوال دیگر آوای جنوب که چرا در زمان آمدن دبیر مردم سالاری چنین دستوری به ادارات ندادید اظهار داشت : من در جلسه شورای اداری مطرح کردم مجوز برگزاری هرگونه جلسات ،همایش و….بر عهده فرماندار است نه تهیه جا و مکان و نامه دادن برای مکان مورد نظر احزاب و سیاسیون به عهده من نیست .
رحیمی افزود : ما مجموعه فرمانداری تعهدی برای تعیین مکان هر نوع میتینگ سیاسی نداریم و نامه برای مکان این گونه میتینگ ها هم نمی دهیم .
رحیمی عنوان کرد: برگزاری میتینگ های سیاسی ، خارج از فضاهای اداری برگزار شود و یا اگر اداره ای از سالن یا فضای موجود در راستای همکاری با گروهی گامی برداشت باید این حس همکاری را با همه گروهها حفظ کند ، نباید بصورت سلیقه ای عمل کنند یعنی بگونه ای نباشد که با گروهی همکاری کنند و با گروه دیگر بالعکس رفتار نمایند.
رحیمی در جواب سئوال آوای جنوب که از او پرسیده بود اگر هم اکنون یکی از گروههای سیاسی بخواهد در سالن آموزش و پرورش مراسم خود را برگزار کند و آنها همکاری نکنند چه باید کرد تاکید کرد : اگر با طیف خاصی همکاری صورت بگیرد و در مقابل گروه دیگر همکاری ننمایند این خود جای انتقاد دارد .
بالاترین مقام اجرایی شهرستان گچساران گفت : به عقیده من امکانات دولتی برای کاندید یا فرد خاص به هیچ وجه نباید در نظر گرفته شود و احزاب و جناح های سیاسی سعی کنند فضا و مکان خصوصی مناسب را برای این امر در نظر بگیرند.
رحیمی تاکید کرد : من بعنوان متولی انتخابات اجازه نمی دهم که این گونه میتینگ ها بسوی فرد گرایی یا گروه خاصی کشیده شود .
رحیمی با اشاره به فرمایش امام خمینی ره عنوان کرد : باید سعی کنیم تنور انتخابات را گرم نگه داریم و شرایط نفرت‌انگیر است در جامعه به وجود نیاید و همه وحدت نظر و وحدت سلیقه داشته باشند تا این انتخابات با موفقیت برگزار شود.
وی گفت : در راستای گرم نگه داشتن انتخابات هر کس با توجه به تخصص خود می تواند در این مسیر همراه ما باشد مثلا تحلیل نویس با تحلیلش ، مقاله نویس با مقالاتش ، خبرنگاران با رصد کردن و دادن آگاهی صحیح و دور از تنش به مردم و مسئولین هم باید در راستای چهار چوب نظام خدمت رسانی کنند .
رحیمی به اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: انتخابات ما در این دوره جزو حساس‌ترین دوره های ما در زمان انقلاب است.
وی با اشاره به برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اواخر سال جاری گفت: تمام تلاش خود را بکار خواهیم گرفت تا انتخاباتی سالم، شفاف و با حضور گستره مردم برگزار شود.
وی افزود: باید با همدلی و همزبانی بیش از پیش اجازه نداد کشور از اهداف بلند خود باز بماند و منافع شخصی جایگزین منافع ملی شود.
رحیمی با بیان این که ایجاد شبهه در امر انتخابات امری است طبیعی ولیکن ممکن است موجب بروز اختلافاتی شود که به نفع نظام نیست افزود : همدلی و همزبانی که رهبر معظم انقلاب به عنوان شعار امسال تعیین کرده اند مانع از بروز این اختلافات خواهد شد.
رحیمی افزود: حساسیت بالای فرمانداری در برگزاری انتخابات آخر سال وظایف سنگینی را برای پرسنل به همراه خواهد داشت.
وی با تاکید بر این که پرسنل فرمانداری نباید به گونه ای عمل کنند که سلامت انتخابات ضربه ببیند گفت: باید به گونه ای رفتار کرد تا ضمن حفظ سلامت مجریان انتخابات، انتخاباتی سالم، شفاف، بدور از گرایش های سیاسی و با حضور گسترده مردم برگزار شود.
فرماندار گچساران که این روزها نقدهایی فراوانی نسبت به همراهی کردن با نماینده در جلسات را دارد تاکید کرد : هر جلسه و گردهمایی ، از جلسات شخصی گرفته تا فامیلی دعوت شده ام به خاطر حضور نماینده نرفته ام و حتی در جلسه طایفه دولت یاری که طایفه خود من است به دلیل حضور نماینده شرکت نکرده ام.
وی در ادامه گفت : بدون توجه به دوستی دیرینه و هم خط بودنم با غلامرضا تاجگردون تمام سعی ام را خواهم کرد و قول می دهم انتخاباتی سالم ، ناب و شفاف باشد و انتخابات این دوره بدون وابستگی سیاسی در گچساران برگزار شود .
رحیمی در پایان اظهار داشت : اولا همه چیز مطلق نیست ، من وظیفه ای که دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران به عهده ام گذاشته با کمال میل به سر منزل مقصود خواهم رساند ، من به خود اعتماد دارم و به مردم ولایتمدار گچساران این قول را می دهم در برگزاری انتخابات هیچ کس برایم مهم نباشد جز سلامت انتخابات و عهد می بندم هیئت اجرایی را عادلانه انتخاب و دعوت خواهم کرد و همانگونه که همیشه در همه زمینه ها حرف اول را زدیم در این دور از انتخابات هم بهترین باشیم .

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. باشتی گفت:

    چشمم اب نمیخوره. بخدا تو انتخابات رو به نابودی میکشی

  2. اسلامی گفت:

    این فرماندار تحط هیچ شزایطی نمیتواند انتخابات رو برگزار کند.اگر حاج فولادی ۶۰هزار رای بیاره تاجگردون ۲۰هزارتا رای بیاره بازم این فرماندار تاجگردون معرفی میکنه

  3. بصیرت گفت:

    مشکل

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president