آوای جنوب

بخش شیمی درمانی بیمارستان نرگسی گچساران افتتاح شد+تصاویر

آوای جنوب
رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت:بخش شیمی درمانی بیمارستان نرگسی گچساران با ۱۶تخت و با اعتبار ۳میلیارد تومان تجهیز و راه اندازی شد.

به گزارش آوای جنوب ، بخش شیمی درمانی بیمارستان نرگسی گچساران با حضور مسوولان استانی، شهرستانی و با حضور خانواده خیر مرحومه فاطمه صالحی افتتاح شد.

حسین عسکری ، رییس شبکه بهداشت و درمان گچساران ، در آیین افتتاح بخش شیمی درمانی بیمارستان نرگسی گچساران اظهار کرد: یکی از معضلات راه اندازی بخش شیمی درمانی نبود پزشک این بخش بود که با تلاش های صورت گرفته به پزشک آنکولوژی تحویل داده شد.

وی با بیان اینکه تامین داروهای شیمی درمانی از دیگر معضلات و مشکلات تامین دارو بود که خوشبختانه با بخش خصوصی این مشکل و‌ مرتفع شد.

رییس شبکه بهداشت و درمان گچساران افزود: برای راه اندازی این بخش تعدادی از همکاران پرستار به دیگر شهرهای همجوار جهت آموزش و ارایه خدمات درمانی بهتر اعزام شدند تا آموزش های لازم را دریافت کنند.
عسکری با اشاره به اینکه ۱۵درصد مرگ و میر شهرستان گچساران به بیماری غددو سرطان مربوط است، عنوان کرد: در حال حاضر ۵۰ بیمار مبتلا به سرطان در شهرستان شناسایی شده است که راه اندازی این بخش از اولویت های حوزه درمان است.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام هاشمی منش امام جمعه گچساران با تبریک دهه مبارک فجر گفت: در آستانه ۲۲بهمن ماه هستیم که به روان پاک شهیدان درود می فرستیم،

وی با تقدیر و تشکر از افرادی که بانی خیر و راه اندازی بخش شیمی درمانی گچساران شدند ، افزود: امیدواریم که این کار خیر الگوی باشد برای برداشتن قدم خیر برای دیگر کارها.

امام جمعه گچساران ادامه داد: آرزو می کنیم هیچ کدام از همشهریان به این بیمارها مبتلا نشوند، اما راه اندازی یک بخش شیمی درمانی برای کسانی که دچار این بیماری هستند ضروریست.

هاشمی منش با بیان اینکه این کار بسیار ارزشمندی است که بتوان در این دنیا باقیات و صالحات از خود به جا گذاشت، بیان کرد: آن چیزی که می تواند به یادگار بماند همین کارهای خیر است، بهترین عمل همین باقیات و صالحات است.

وی با اشاره به اینکه یکی از باقیات و صالحات فرزندان صالح است، تصریح کرد: امروز متاسفانه در مراسمات فاتحه خوانی چقدر هزینه می شود که خطراتی به همراه دارد و آن رسم غلط تیراندازی است که چه خطراتی برای افراد دارد و انتطا می رود که بزرگان به این مسیله ورود کنند و به جای تیر اندازی و هزینه های گزاف در مراسمات فاتحه خوانی در کار های خیر قدم برداریم و سبقت بگیریم.

در ادامه این آیین دکتر جاودان سیرت، رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار کرد: تعداد بیمارانی که نیازمند شیمی درمانی هستند، بسیارند که این افراد به دلیل نبود امکانات شیمی درمانی به بیمارستان های شهرهای همجوار مراجعت می کنند.
وی با تقدیر و تشکر از خانواده مرحومه صالحی گفت: هم اکنون تعداد ۵۰ بیمار مبتلا به سرطان در شهرستان شناسایی شده اند.

جاودان سیرت در ادامه به کارهای بزرگی که توسط خیرین در بیمارستان ها صورت گرفته است اشاره کرد و گفت؛ در بیمارستان امام سجاد توسعه بخش اطفال و قلب توسط خیرین انجام گرفته است، اورژانس جاده ای در کهگیلویه توسط یک خیر احداث و امروز افتتاح شد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه جامعه به سمت و سوی نوع دوستی و کمک به همنوع سوق یافته است، عنوان کرد؛ بخش شیمی درمانی بیمارستان نرگسی گچساران با ۱۶تخت و با اعتبار ۳میلیارد تومان تجهیز و راه اندازی شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد؛ در سال‌جاری بیش از ۲۹پروژه ملی و استانی در سطح استان افتتاح شد که مهمترین آن بیمارستان در شهر بهمئی است.

جادوان سیرت ادامه داد: در دهه مبارک فجر بیش از ۱۵پروژه بهداشتی و درمانی به مرحله افتتاح و ۱۱پروژه کلنگ زنی در سطح استان داریم که مهمترین آن رادیو تراپی است.

وی با بیان اینکه تنها استانی بودیم که بیمارستان درمان سرطان نداشتیم، افزود: صدور بخش شیمی  برای بیمارستان ۹۶تخت خوابی اخذ شد.

جاودان سیرت با اشا ه به اینکه ۳۰,درصد اعتبارات بهداشت و درمان به شهرستان گچساران اختصاص دارد، گفت: دستگاه سی تی اسکن برای بیمارستان نرگسی به زودی خریدا ی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حوزه سلامت نگاهمان به طور یکسان است، بیابان کرد ؛
در آینده شاهد تحول چشمگیر در حوزه سلامت خواهیم بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: تجهیزات بیمارستانی و افزایش سرانه تخت بستری از دیگر اقدامات صورت گرفته در این مدت بوده است.

وی خاطرنشان کرد؛ مجمع خیرین استان در راه اندازی بخش های مختلف بیمارستان ها همکاری. ترند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president