کد خبر : 53118
تاریخ انتشار : جمعه 27 مهر 1403 - 14:26

علیمراد کاظمپور

با مردم گچساران چه کردید/تاریخ شما را نخواهد بخشید

با مردم گچساران چه کردید/تاریخ شما را نخواهد بخشید

آوای جنوب/ علیمراد کاظمپور از گچساران قدیم تا گچساران امروز مردم این شهر در سالهای گذشته کنار هم و در اوج آرامش زندگی خوبی داشتند. به دفعات در یادداشت های گذشته نیز آورده ام؛ به دلیل پیدایش نفت در گچساران،حضور و زندگیِ مهاجران بسیاری از جنوب و دیگر استانها در گچساران اما در کنار هم

آوای جنوب/ علیمراد کاظمپور

از گچساران قدیم تا گچساران امروز مردم این شهر در سالهای گذشته کنار هم و در اوج آرامش زندگی خوبی داشتند.
به دفعات در یادداشت های گذشته نیز آورده ام؛ به دلیل پیدایش نفت در گچساران،حضور و زندگیِ مهاجران بسیاری از جنوب و دیگر استانها در گچساران اما در کنار هم زندگی خوبی را سپری میکردند و خبری از برجستگی طوایف نبود.

ترک و لر؛ بختیاری و بهبهانی و اصفهانی و خوزستانی و بندری و … در کنار هم یک خانواده بزرگ و صمیمی را در این شهر تشکیل داده بودند.

آری گچساران؛ خانواده ای خوب و با صفا بود که به نقل از قدیمی ها شب ها نیز در حیاط های قدیمی دورهمی می‌گرفتند و کنار هم می‌نشستند.
*نه خبری از چپ بود و نه خبری از راست؛ نه خبری از بویراحمد بود و نه از باوی.*
و اما چه کسی میان این مردم خوب و با صفا فاصله انداخت؟

آنها که سالها پیش برای منفعت خویش در انتخابات آرامش شهر برای آنها مهم نبود و مردم را به دسته جات گوناگون تقسیم کردند و به جان هم انداختند .
ترک و لری که کنار هم بودند در انتخابات مقابل هم ایستادند اما این پایان ماجرا نبود و در ادامه ترک و لر را به اصلاح طلب و اصولگرا تقسیم کردند و برادر در مقابل برادر ایستاد؛ تا آرامش شهر را بر هم بزنند .
تاریخ شما را نخواهد بخشید…
از امروز می گویم که تمام شهرهای ایران در حال پیشرفت و تغییر است اما ما گرفتار بازی های سیاسی چپ و راست شده ایم.
بجای کمک و کنار هم بودن هر روز فضایی جدید درست می شود تا مردم از آنچه حقشان است گمراه شوند.

به اذعان مدیران ارشد و بر اساس آمارها، استان کهگیلویه و بویراحمد در پارامترهای توسعه رتبه آخر را دارد و به گفته مردم و مسئولان در استانی که همه پتانسیل‌های طبیعی وجود دارد اما توسعه وجود ندارد و بیکاری سرامد شاخص‌های عدم توسعه آن است.
گچساران به عنوان دومین تولید کننده نفت کشور و تامین کننده خوراک پتروشیمی ها و گاز کشور؛ وجود پتروشیمی؛ دو سد آبی در دوطرف شهر؛
کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق است و خلیج همیشه فارس را در کنار خود دارد اما با همه این‌ها هنوز غبار محرومیت بر چهره آن هویداست.

در این میان مردم باید مراقب باشند و وارد بازی های آنها نشوند.
مردم باید در نقش یک مطالبه گر سوال کنند راستی چرا شهر ما یک شهر بازی ندارد؛ چرا شهر ما یک سینما ندارد؛ چرا شهر ما این همه جوان بیکار دارد؛ چرا شهر ما یک مکان تفریحی برای خانواده ها ندارد؛ چرا ورودی و خروجی شهر ما اینگونه است؛ چرا آسفالت خیابان های شهر ما اینچنین است.
مطالبه گری مردم حق قانونی مردمی است که عده ای برای منفعت خود تلاش می کنند تا بجای خدمت ذهن مردم را به فضاهای مجازی مشغول کنند تا مردم به نداشته های شهرشان فکر نکنند.
چرا شهرهایی که بعد از گچساران به وجود آمدند و از ظرفیت های گچساران هم بی بهره هستند دارای کارخانه ها و شرکت های کوچک و بزرگ هستند اما ما در گچساران هنوز اندر خم یک کوچه ایم و هر کدام تقصیر را بر گردن دیگری می اندازند و گویی اینها مسول و مدیر نبوده اند.

مردم خوب گچساران باید مراقب باشند وارد بازی های این و آن نشوند و بجای آن مطالبه گر حق قانونی خود باشند چرا که هدف آنها نیز همین است سرگرم کردن مردم برای فراموش کردن مطالبات به حق مردم .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.